• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Persoonlijke communicatie online is cruciaal voor goede klantrelatie

4 december 2013 door Gastblogger

Consumenten maken het meest gebruik van het internet in hun zoektocht naar de ideale vakantie. En wanneer zij de informatie online hebben gevonden, zal de meerderheid (56%) ook online zijn vakantie boeken. Maar ook consumenten die een ander medium raadplegen om zich te oriënteren op een bestemming wenden zich naar het internet om hun reis te boeken. Dit blijkt uit een Nederlands onderzoek van Cendris (2012).

cendris-2

Persoonlijk reisadvies, liever offline

Hoewel het internet de consumenten in veel informatiebehoeften voorziet scoort het medium in dit onderzoek relatief slecht als informatiebron voor een persoonlijk reisadvies. Hiervoor raadplegen consumenten liever een reisbureau, waar ze extra begeleiding kunnen krijgen en er meer aandacht is voor de specifieke wensen van de individuele consument.

Daarnaast komt uit het onderzoek van Cendris naar voren dat de consument een hoger betrouwbaarheidscijfer hangt aan directe, face to face contact zoals het plaatsvindt met reisadviseurs.

cendris

Persoonlijke communicatie verhoogd vertrouwen in online reisbureaus

Voor online reisbureaus is het erg belangrijk om hun klantrelaties te optimaliseren en daarmee het vertrouwen in hun service te waarborgen. Door nieuwe en bestaande klanten beter te leren kennen kunnen online reisbureaus een persoonlijkere dialoog beginnen om de individuele consument nog beter te bedienen.

Om dit te realiseren moeten online reisorganisaties de technologieën omarmen die consumenten beter begeleiden bij hun vakantieplanning, van het zoeken naar een vakantiebestemming tot het boeken van de reis. Daarnaast is het van belang dat deze technologieën worden ingezet om het vertrouwen van de consument te winnen en te behouden. Bedrijven moeten snel kunnen communiceren naar hun klanten en de communicatie via verschillende kanalen laten lopen om de consument zo goed mogelijk te bedienen. Denk maar aan de bevestiging of annulering van een reisaankoop, of aan een plotse wijziging in een vluchtschema of hotelboeking.

Tot slot is een tevredenheidsonderzoek belangrijk. Op basis van klantgegevens als voorkeursinstellingen, gedragsgegevens en aankoopgeschiedenis kunnen online reisbureaus hun aanbod op maat maken zodat het aansluit bij de wensen van de individuele consument.

selligentDeze gastbijdrage is geschreven door Hans Schuffer, Sales Manager Benelux bij Selligent. Selligent is een internationale leverancier van oplossingen voor het beheer van data-driven multichannel marketing. Zij werken voor 400 merken binnen vele sectoren zoals detailhandel, toerisme, media en uitgeverijen en de financiële dienstverlening. 

Credits afbeelding: Nezemnaya

Gerelateerde Berichten

  • Online marketing valt of staat met een goed product en uitmuntende service

    Onlangs werd ik benaderd om in een boek voor MBO studenten (Marketing voor de horeca)…

  • Manage je online reputatie: praktische tips en de C2C marketingmix

    Vorige week woonde ik een Masterclass bij die georganiseerd werd door ETOA in samenwerking met Think Digital Travel.…

  • De toekomst volgens Skyscanner, Disney en AGConsult: USABILITY

    Olivier Dujardin organiseerde al enige jaren met succes het Travel congres voor onder andere Travel360…

Categorie: Customer service, Usability & design, Webanalytics Tags: big data, selligent

Over Gastblogger

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TripAdvisor destinatiemarketing onderzoek technologie Expedia Facebook travel mobiel NHTV hotels Google Social Media reviews instagram KLM Vakantiebeurs Booking.com reizen Airbnb TUI

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring