• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Phocuswright Conference 2012: Mobile, mobile, mobile

16 november 2012 door NBTC

Het PhocusWright congres in Miami is de grootste online travel conferentie ter wereld. Dit jaar stond het congres overduidelijk in het teken van mobiel, mobiel, nog eens mobiel, bigdata, brandsnetwork en….. innovatie.

Innovatie

De dinsdag stond in het teken van ‘De Travel Innovation Summit’. De opzet is simpel en doet het meest denken aan een combinatie van ‘Dragons Den’ en de X-factor.  Deelnemers  uit de hele wereld zijn vooraf geselecteerd op criteria die de meest impactvolle technologische innovaties in de travel, tourism en hospitality industrie beogen. Zij hebben 11,5 minuut ‘on stage’  gekregen om hun nieuwe product of dienst onder de aandacht te brengen aan een publiek van travel executives, media en investeerders. En werden achteraf kritisch geëvalueerd door een panel van deskundigen. Vervolgens kwam er een aantal als winnaar van de ‘Travel Innovation Summit Award’ uit de bus.

Opvallende bedrijven

Rome2rio is een Australische start-up. Het geeft transportinformatie van deur tot deur via een innovatief zoekmechanisme.  De hele reis, inclusief vlucht, trein, auto en busroutes wordt schematisch in kaart gebracht.

Want me Get me is een start-up uit New York. Zij zetten in op het verbeteren van de ‘guestexperience’ (GX factor) en hebben een ledenprogramma ontwikkeld waarbij je behandeld wordt als een VIP.  Je krijg als VIP exclusief recht op upgrades en extra diensten in aangesloten hotels, tegen de standaard tarieven. Dit geeft hotels een kans om tijdens het boekingsproces al extra diensten te verkopen. Terwijl geclaimd wordt dat ze hiermee een hogere marge behouden dan via andere boekingsites.

Wehostels viel op door hun mobiele focus en app, inclusief Facebook connect, die het mogelijk maakt om een hostel te boeken en dit te delen met je vrienden. Zij spelen hierbij in op de trend dat mobiel een steeds grotere rol inneemt in het oriëntatie- en boekingsproces bij het boeken van je vakantie. Door daarnaast vooral de hostels te presenteren aan de hand van foto’s spelen ze in op de visueel ingesteldere jongere. Als je in het bezit bent van een creditcard gaat betalen ook heel eenvoudig. Hiervoor scan je je creditcard en de betaling is geregeld.

Tagman maakt het marketeers makkelijk om campagne specifieke tags (kleine stukjes code) te integreren op je website om zo het gedrag van bezoekers op alle kanalen te volgen. . Dit brengt de resultaten van je campagne nauwkeuriger in kaart.  Dit wordt al gebruikt door Booking.com en de Holland America Line.

Tourwrist was de grote winnaar. Met hun ‘360 degrees virtual tour panoramic capture & viewer’ technologie maken ze het voor iedereen mogelijk om eenvoudig een locatie tot leven te brengen. Een goed voorbeeld van deze toepassing is te zien op de site  venetian.com.

Dealangel speelt vervolgens in op de hype van bigdata en claimt met hun ‘metasearch bigdata’ technologie de ‘insiders knowledge’ te hebben om de juiste keuze te maken. De logica is gebaseerd op het principe van het vaststellen van een redelijke marktprijs op basis van historische gegevens, en daarmee prijzen te vergelijken. Hiermee bereiken ze een 2 tot 3 hogere conversieratio. Gogobot is de eerste die dit integreert.

Triplingo overkomt taalbarrières en heeft een toepassing ontwikkeld op basis van spraakherkenning. Met Triplingo kun je je eigen ‘wat en hoe in een andere taal’ samenstellen en dit op vier verschillende manieren (formal, casual, slang & crazy) laten vertalen in je taal naar keuze. En hiermee nog dieper in de lokale cultuur onderduiken!

Het PhocusWright congres biedt enorm veel inspiratie. Binnenkort gaan we vast meer horen van deze startups.

Dit blog is geschreven door Natasja Fortuin. Natasja Fortuin is Manager Online Marketing bij het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). 

Gerelateerde Berichten

  • Met korting naar PhoCusWright Conference

    Van 15 tot 17 november vindt de PhoCusWright conference plaats in Miami. Met ruim 1500…

  • Helft van de reisplannen begint met mobiel

    Eerder schreef ik al over allerlei startups die ik tegenkwam op het PhocusWright congres in Miami,…

  • Travel en mobile

    In de Beurs van Berlage vond op 19 april de goed bezochte Mobile Convention Amsterdam…

Categorie: Mobiel, Startups Tags: innovatie, mobile, phocuswright, phocuswright conference, Travel 3.0

Over NBTC

Het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet het NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen. Verschillende medewerkers van NBTC bloggen op TravelNext over wat hen opvalt of bezighoudt op het gebied van digitale media in de gastvrijheidsbranche.

Lees Interacties

Reacties

  1. Martin van Kranenburg zegt

    18 november 2012 om 09:26

    Beste Natasja mooie inspirerende voorbeelden zeg. Voldoende “voer” om sommige startups eens nader te bekijken en wellicht uit te lichten op TravelNext.nl.

  2. Jeroen van Velzen zegt

    19 november 2012 om 18:16

    Leuk artikel Natasja! Schandalig dat we elkaar niet gezien hebben in Phoenix! Ik vond het ook erg geestig dat WeHostels zich als MTA (Mobile Travel Agency) voor de Youth Market wil profileren. Mobile Only!
    Verder raad ik iedereen aan HET moment van Phocuswright 2012 te bekijken: de speech van Brian Chesky te bekijken: http://phocuswrightconference.com/ondemand [zoek op Company AirBnB]

Trackbacks

  1. Helft reisplannen begint mobiel - TravelNext schreef:
    5 december 2012 om 14:07

    […] 16 november schreef ik al over allerlei startups die ik tegenkwam op het PhocusWright congres in Miami, de grootste online […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

KLM NHTV Booking.com onderzoek Google reizen hotels reviews Social Media TripAdvisor travel Vakantiebeurs Expedia instagram mobiel Airbnb destinatiemarketing TUI Facebook technologie

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring