• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Gebruik Pinterest beïnvloedt om bepaalde aankoop te doen

16 oktober 2012 door Annelies Hulshof

Het digitale prikbord en sociale medium Pinterest is nog lang niet uit het rijtje van de grootste sociale platformen te schrappen, en zeker voor travel lijkt Pinterest het ideale platform te zijn voor inspiratie bij het uitzoeken van een reis. Het blijkt dat Pinterest met kop en schouders boven de andere sociale media uit steekt als het gaat om beïnvloeding van aankopen, mooie reisfoto’s dienen dus bij uitstek om mensen te inspireren en te laten zien dat ze die ene reis toch echt wel moeten gaan maken.

Gebruikers

Na haar lancering in maart 2010, heeft Pinterest tegen januari dit jaar al zo’n 10 miljoen unieke maandelijkse bezoekers. Geen enkele andere site heeft ooit zo’n snelle en grote groei door gemaakt, volgens comScore. Zij gaven aan dat Pinterest in juli 2012 zo’n 23.4 miljoen Amerikanen heeft bereikt, te weten 10% van de gehele bevolking.

De gebruikers van Pinterest zijn voornamelijk vrouwen, in de DoubleClick Ad Planner komt dit ook duidelijk naar boven, 68% van de gebruikers is namelijk vrouw. En laten zij nou nét de beslissers zijn over de vakantiebestemming:

63% van de Pinterest gebruikers is 35 jaar en ouder, met een gemiddelde leeftijd van 40.

Shoppen

En dat wij vrouwen van shoppen houden was me ook al duidelijk, echter niet dat veel vrouwen ook daadwerkelijk aankopen doen naar aanleiding van Pinterest. Uit een onderzoek van BlogHer is gebleken dat Pinterest meer invloed uitoefend op vrouwen dan andere sociale netwerken dat doen. Bijna de helft van de vrouwen geeft aan dat Pinterest hen heeft beinvloed om een bepaalde aankoop te doen.

Het aantal retailers dat gevolgd wordt op Pinterest (9.3) ligt duidelijk hoger dan bij Twitter (8.5) en Facebook (6.9) volgens een onderzoek van shop.org, comScore en The Partnering Group. Mensen zijn dus op Pinterest meer geïnteresseerd in wat retailers te vertellen, of eigenlijk laten zien, hebben.

Waardevolle gebruikers

Pinterest heeft nog steeds niet die hoge penetratiegraad die bijvoorbeeld Facebook of Twitter heeft, maar haar gebruikers zijn wel degelijk van grote waarde. Op Pinterest worden we meer beinvloed om bepaalde aankopen te doen, ook zijn we meer geneigd om visuele dingen met elkaar te delen, te liken en te repinnen. En dat is weer erg interessant voor retailers in sociale commercie.

Het toebedelen van aankopen aan Pinterest is lastiger. Aangezien een pin een paar maanden voor aankoop al wel bekeken kan zijn en daar de inspiratie voor de aankoop vandaan komt, echter is het moeilijk te tracken als uiteindelijke lead.

Ik heb Pinterest sinds een weekje weer een beetje herontdekt en ik kan me voorstellen dat ik een mooie reis boek die voor een groot gedeelte gebaseerd is op Pinterest. Mooie foto’s maken dat mijn bucketlist langer en langer wordt!

Bron: eMarketer

Gerelateerde Berichten

  • Social media klachten en TripAdvisor

    TripAdvisor heeft sinds geruime tijd een optie voor bedrijven om te reageren op reviews en…

  • Hotels en sociale media anno 2012

    In een onderzoek van Tripadvisor: ‘Tripadvisor Industry Index’ werden 9000 hoteliers wereldwijd ondervraagd over hun…

  • Visuele inspiratie nog waardevoller door Pinterest Places

    Eind november lanceerde Pinterest een nieuwe tool: Places. Hiermee is het nu mogelijk om borden…

Categorie: Pinterest, Social media Tags: aankoop, inspiratie, Pinterest

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Reacties

  1. Romy de Kinkelder zegt

    28 oktober 2012 om 22:00

    Jullie geven aan dat 63% van de gebruik 35 jaar of ouder is maar dat is helemaal niet te blijken uit de grafiek??

  2. Donha zegt

    1 december 2012 om 11:12

    pisteuw pws kai zakynthinos na itan tin idia anmetitopisi 8a eixe… sto dimosieyma tou ermi lene pws den i3eran apo pou na desoun to sxoini… sto pirosvestiko oxima den ginotan na t desoun??kaka ta psemata einai 8ema paideias kai mono paideias! eimaste ws laos axristoi kai mas ftaine mono oi alloi ,oi politikoi,o geitonas kai POTE EMEIS!an den alla3oume miala kai nootropia einai sigouro oti 8a maste gia lipisi kai den 8a a3izoume gia tpt allo apo to na kanoume sex kai na trwme ta lefta pou me kapoion tropo klepsame-fagame apo to dimosio..eimaste a3ioi mono na loufaroume kai na kanoume mpoufanies kai tpt allo…leipame pou zw se ayti ti xwra,se ayton ton topo pou gennise epistimones,pneumatikous an8rwpous kai oi neoteres gennies ta xoume kanei skata koitwntas to PROSWPIKO sumferon.leipame polu.se ligo 8a febgoun oloi metanastes.min anarwti8ei tote kanenas ellinaras giati den menei kanenas pisw.apla an den figoun apo tis 8eseis isxuos oi anikanoi kai antikatasta8oun apo ikanous an8rwpous me spouydes k oneira tote sigoura den exoume ston ilio moira..leipame polu gia ola afta kai panw ap ola pou den leitourgei to kratos ,oi 8esmoi ,oxi epeidi den iparxoun alla epeidi exouns telgxw8ei apo anikanous “aganaktismenous” kai mi!! me kati tetoia peristatika poios sinexizei na nai iper tou dimosiou?? na idiotikopoii8oun ta panta sto elladistan giati mono tote isws ipar3ei proodos… eimaste gematoi dikaiwmata kai dikaiwmata kai apo ipoxrewseis ntropi.isws na nai ipervolikes oi topo9etiseis tou VAS TRIA ‘i tou LASKA alla lene tin ali8eia!8eloume tourismo xwris ta stoixeiwdi kai anarwtiomaste gt alles xwres leitourgoun…krima krima krima

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

destinatiemarketing Airbnb technologie Vakantiebeurs TUI travel reizen Social Media Booking.com onderzoek instagram Expedia KLM mobiel Facebook TripAdvisor NHTV reviews Google hotels

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext