• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Raken online reizigers gefrustreerd?

27 augustus 2008 door Martin van Kranenburg

Op de site van het vakblad Twinkle staat een verslag van een recent rapport US Online Travel: Planning and Booking. Volgens eMarketer’s Jeff Grau, auteur van dit rapport raken reizigers in de VS gefrustreerd over het handelen van online reisbureaus.  Zo erg zelfs dat er volgens hem een herwaardering ontstaat voor de expertise en persoonlijke aandacht van traditionele reisbureaus. ‘

Grau signaleert de opkomst van een nieuwe categorie online spelers die zich richt op de reisbranche. Frappant genoeg verwijzen die vaak naar traditionele reisbureaus waar een boeking kan worden gedaan. ‘Sites als Zicasso.com en Tripology.com helpen reizigers naar exotische bestemmingen een bureau te vinden dat invulling kan geven aan hun specifieke wensen.’

Hmm, altijd lastig dit soort onderzoeken. Volgens mij blijft het online boeken de komende jaar nog zeker de groeimarkt. En met de opkomst van chatsoftware in websites zie ik ook – de goede  – reissites steeds persoonlijker en professioneler worden.

Gerelateerde Berichten

  • Online verbonden of online veiligheid: reizigers kiezen voor het eerste

    Een van de eerste zaken die reizigers meteen doen als ze op plaats van bestemming…

  • Het online Quiet Room label en de macht van de reiziger

    Het Quiet Room label, is een keurmerk voor stille hotelkamers. Leuk, zul je misschien zeggen,…

  • Airbnb laat locals vragen van reizigers beantwoorden met Local Companion

    Airbnb heeft een nieuwe in-app conciërge service ontwikkeld waarmee reizigers te allen tijde een beroep…

Categorie: Customer service, E-commerce Tags: Reisbureau komt weer terug

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

destinatiemarketing Vakantiebeurs technologie Expedia Booking.com KLM instagram Airbnb TUI Google NHTV Social Media reizen mobiel reviews Facebook travel onderzoek TripAdvisor hotels

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext