• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Re-ticket.com Travel Innovator 2011

16 november 2011 door Martin van Kranenburg

De eerste online marktplaats voor reizen, Re-ticket.com is tijdens de jaarlijkse Travel Innovation Summit van Phocuswright in Miami gekozen als één van de dertig ‘travel innovators’ van 2011. Op de website kunnen particulieren en touroperators hun tickets te koop aanbieden. Particulieren doen dit vaak omdat ze niet meer kunnen of willen reizen. Touroperators blijven vaak met onverkochte voorraad zitten. Re-ticket.com heeft hiervoor een platform gecreëerd. Naast tickets kunnen mensen ook frequent flyer miles verkopen evenals discount vouchers, maar ook huisjes en appartementen.

Re-ticket.com lost een echt probleem op

Veel gehoorde kritiek is het feit dat men zegt dat tickets niet te verkopen zijn. Dat is niet helemaal juist, omdat trein of bus tickets vaak niet eens op naam staan. Bij vliegtickets is dit wel het geval, maar dan nog kan men bij 40% van de luchtvaartmaatschappijen de naam wijzigen. Bij het selecteren van de luchtvaartmaatschappij geeft Re-ticket.com zelf al aan of de gekozen airline naamswijzigingen toestaat en of het ticket dus te verkopen is. Norm Rose, Senior Technology Analyst van Phocuswright: “We hebben Re-ticket.com gekozen omdat ze echt een probleem oplossen, met name voor reisagenten en touroperators. Zij willen hun onverkochte voorraad graag van de hand doen maar niet onder hun eigen naam. En dit concept is toch weer anders dan alle kortings en flash sale websites. Daarnaast zien wij veel kansen in het lead generation systeem, reisagenten hebben het zwaar en elke extra omzet is meegenomen.”

Klaar om te groeien

Oprichter Gregor van der Made is erg blij met deze uitverkiezing; “Het heeft veel bloed, weet en tranen gekost om te komen waar wij nu zijn. Het is goed om te zien dat de aanhouder wint. Daarnaast is het natuurlijk gewoon heel stoer om als enige Europese onderneming tussen met name Amerikaanse start-ups te staan. Zover ik heb kunnen zien, zijn wij ook de enige die geen VC achter ons hebben staan. Dat maakt het misschien nog wel mooier!” Rose: “We moeten wel opmerken dat Re-ticket.com niet zozeer een technologische innovatie is. Dat was overigens hét selectiecriterium van dit jaar. Maar ze lossen echt een probleem in de reissector op en ze hebben een duidelijk business model. Ook het feit dat ze tot nu toe alles op eigen kracht hebben gedaan waarderen we en daarom vinden wij van Phocuswright dat ze toch tot de innovators van 2011 behoren.” Van der Made: “Ik begrijp de opmerking van Phocuswright en ze hebben zeker een punt, wij zijn immers geen ITA en puur op technologie gericht. Ik zie Re-ticket.com meer als een reisbedrijf dat op internet actief en nu klaar is om te groeien!”

Gerelateerde Berichten

  • TradeTravel 2011 gemist?

    Op donderdag 27 oktober jongstleden vond er in het FOX City reistheater de 1ste editie…

  • Travel 2011.be programma is bekend

    Na de succesvolle eerste editie vorig jaar kon een vervolg niet uitblijven... Travel 2011 heeft,…

  • Het Travel Trends 2011 trendrapport van Travelmedia

    Travelmedia heeft aan negen vakmensen gevraagd naar hun toekomstvisie over de reissector. Eindresultaat is een…

Categorie: E-commerce Tags: Re-ticket.com

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Jan D. zegt

    17 november 2011 om 22:08

    Ik ben niet helemaal onafhankelijk aangezien ik Gregor nog vaag ken van zijn stage periode bij een bedrijf waar ik toen werkte. Nu alleen nog wat contact via Linkedin.

    Maar toen al wist hij alles van tickets en vliegtuigen, dus het verbaast mij niets dat hij met zoiets op de proppen is gekomen.

    En hoe gaaf is het dat een Nederlands bedrijf tussen deze ‘Silicon Valley achtige’ bedrijven staat met blijkbaar miljoenen achter zich. De Polder Valley kan er dus ook wat van, al weet ik wel dat Re-ticket van ver heeft moeten komen. Het is echt volhouden en niet opgeven! Klasse hoor!

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

NHTV reizen Facebook travel destinatiemarketing hotels Vakantiebeurs technologie instagram Google Booking.com onderzoek reviews mobiel TripAdvisor KLM Airbnb Social Media TUI Expedia

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring