• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

ReisRevue voert betalen voor online nieuws in

11 december 2009 door Patrick Mulder

Zonder abonnement geen toegang
Reisrevue is vanaf vandaag, 11 december, niet meer online beschikbaar voor niet-abonnees. Er moet worden betaald voor het lezen van reis gerelateerd nieuws op reisrevue.nl. Een verkeerde of een slimme beslissing?

Voor huidige abonnees is de online versie door middel van het inloggen op de site ‘gratis’ beschikbaar. Een jaarabonnement voor het lezen van de dagelijkse nieuwsberichten op Reisrevue.nl kost €129,50.

Branche sluit zich af
Het afsluiten van de toegang tot nieuwsberichten zorgt er voor dat de branche minder open wordt, in de vertical zijn er veel bedrijven die profiteren van het nieuws.
Reisrevue zal ook minder interessant zijn om een nieuwsartikel of persbericht in te plaatsen omdat het bereik sterk zal verkleinen.

Minder inspelen op actualiteit
Affiliates kunnen minder reis gerelateerd nieuws bekijken en zullen hierdoor minder goed kunnen inspelen op actualiteiten, waar de reismerchants de dupe van zullen worden.
Ook zullen columns niet meer beschikbaar zijn, waardoor het voor columnisten minder interessant wordt om voor Reisrevue te schrijven, de artikelen zijn immers niet beschikbaar buiten de reisbranche.

SEO en vindbaarheid
Reisrevue zal sterk gaan dalen in de vindbaarheid. De unieke content is onmisbaar voor een goede SEO. De dagelijkse nieuwsberichten zorgen nu voor snelle indexering en een hoge positie in de zoekmachines. Omdat de dagelijkse nieuwsberichten niet meer openbaar zijn, kunnen ze ook niet worden geïndexeerd door Google.

Interessant nieuws artikel op reisrevue
Alleen zichtbaar met betaald abonnement

Populariteit website
Reisrevue.nl zal als website minder populair worden. Buiten de reisbranche is er veel behoefte aan relevante nieuwsberichten. Maar ook binnen de reisbranche zelf zal de bereidheid om te moeten betalen voor nieuws verschillen. Er zijn andere kanalen, zoals deze website,Tourpress.nl of Travel2travel.nl die wel gratis nieuws bieden. De nieuwsbrief blijft vooralsnog wel gratis, maar het lezen van de complete artikelen kan alleen met een betaald abonnement. Wat mij betreft een verkeerde beslissing!

Gerelateerde Berichten

  • Online reizen boeken: de mannen betalen

    Mannen overtreffen vrouwen als het om online shoppen gaat, zowel in aantal als frequentie. Onderzoek…

  • Profnews toont content Reisrevue (zonder inlog)

    Het is alweer een tijdje geleden dat de Reisrevue de website op slot heeft gegooid.…

  • Laatste e-commerce column voor Reisrevue

    Na twee jaar is het mooi geweest. Zie hier mijn laatste e-commerce column voor de…

Categorie: E-commerce Tags: Reisrevue, Reisrevue betalen voor content

Over Patrick Mulder

Patrick Mulder van AdFiliate bv uit Amsterdam is gespecialiseerd in online marketing voor travel. Jarenlange ervaring met klanten uit de travel en health sector. Door het inzetten van SEO, SEA, Social Media en conversie optimalisatie weet hij meer omzet te realiseren voor zijn klanten. Op zijn eigen blog patjem.nl en op TravelNext deelt Patrick zijn online marketing kennis en ervaringen van reizen. Ook is hij co-owner van Verkeersbureaus.info. Google+ profiel.

Lees Interacties

Reacties

  1. Ilse zegt

    14 december 2009 om 16:58

    Ben ook benieuwd wat er met de pagerank gaat gebeuren. Niemand gaat meer naar deze site linken. Dus die pagerank van 5 zullen ze ook wel gaan verliezen (naast veel lezers online natuurlijk).

  2. Martin van Kranenburg zegt

    17 december 2009 om 21:32

    Hi Ilse, we gaan het inderdaad nauw volgen. Ben ook erg benieuwd wat dit betekent voor de posities in Google en pagerank. Mooie leercase.

    Overigens verwacht wel dat de Reisrevue binnen een half jaar het besluit neemt om de site (deels) weer open te zettten. We zullen het zien…

  3. Michel van Herwijnen zegt

    23 december 2009 om 15:13

    Pagerank is een leuk meetinstrument, maar al lang niet zo belangrijk meer. Wat me wel verbaasd is dat reisrevue dus ook vanaf 11-12-2009 niet meer geindexeerd wordt door Google.

    Voer maar eens in het zoekvak van Google in: site:reisrevue.nl

    Kies vervolgens direct onder het blok de nieuwe feature: + Opties weergeven

    Daar kan je vervolgens een datum ingeven. Als ik invoer van 01-12-2009 tot 11-12-2009 dan krijg ik momenteel 41 artikelen in de index van Google. Kies ik daarna voor startdatum 11-12-2009 en laat einddatum leeg dan zijn er geen resultaten meer. Reisrevue is dus vanaf 11-12-2009 verdwenen uit Google.

    Vreemd, want er zijn wel methoden om te zorgen dat Google je “verborgen” content wel kan lezen maar de normale bezoeker een redirect krijgt naar een inlogpagina (weet overigens niet of Google daar happy mee is).

  4. Patrick Mulder zegt

    23 december 2009 om 17:10

    Ik ben heel benieuwd hoe ReisRevue hierop gaat inspelen. Voorlopig is het erg rustig vanaf hun zijde helaas

  5. Robbert van Amersfoort zegt

    20 april 2010 om 13:10

    Dit is dus precies de reden dat ik naar http://www.reisburoactueel.nl ga voor het nieuws :-).. En hun nieuwsbrief klikt wel meteen door naar het nieuwsbericht!

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

KLM destinatiemarketing Google NHTV travel technologie TripAdvisor instagram Expedia TUI onderzoek Social Media Airbnb reviews hotels mobiel Facebook reizen Vakantiebeurs Booking.com

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring