De IAB heeft een onderzoek gedaan onder bijna 25.000 reizende Amerikanen hun mediagedrag in kaart te brengen. Daarbij is onderscheid gemaakt tussen respondenten die in de komende 6 maanden een ticket zullen gaan boeken (verder genoemd: reizigers) en de respondenten die dat niet zullen doen. Deze worden tegen elkaar afgezet in dit onderzoek. Onderstaand de belangrijkste resultaten.

Veel online en televisie

Deze reizende Amerikanen geven aan dat ze veel vaker en meer online zijn dan de gemiddelde respondent. Wekelijks is 94% van de reizende Amerikanen online, in vergelijking tot zon 85% van de gemiddelde Amerikaan. De televisie bereikt wekelijks nog meer respondenten, namelijk 97% van de reizigers en 89% van de overige respondenten geeft aan televisie te kijken.

Meer dan een derde (36%) van de reizigers geeft aan dat sociale netwerken behoren tot hun favoriete bezigheid online, tegenover 29% van de overige respondenten.

Adverteerders

“Nu zo duidelijk blijkt dat reizigers meer tijd online besteden dan de gemiddelde persoon, is het belangrijk dat ook deze groep bereikt moet worden door organisaties binnen de branche”, zegt Sherrill Mane, Senior Vice President, Research, Analytics en Measurement bij IAB. “Duidelijk, digitale media dienen een groot deel van het marketingbudget in te nemen om zo de potentiële reizende Amerikanen te bereiken voor het vakantie seizoen.”

Mobiel

De reizigers zijn over het algemeen iets vaker in gebruik van een smartphone dan de gemiddelde respondent. 95% van de reizigers geeft aan een smartphone te bezitten ten opzichte van 91% van alle respondenten.

In het gebruik van reis gerelateerde apps zit wel een duidelijker verschil. Maar liefst 53% van de reizigers geeft aan reis-apps te gebruiken op zijn of haar smartphone of tablet. Waarbij zo’n 38% van de gemiddelde respondenten aan geeft deze te gebruiken.

“Het smartphone gebruik van reizigers en de nauwe betrokkenheid bij apps geven aan dat deze consumenten on-the-go verbonden willen zijn”, geeft Anna Bager, Vice President en General Manager van Mobile Marketing Center of Excellence bij IAB. “De bevindingen geven duidelijk aan dat er een grote kans ligt bij mobiele marketing voor organisaties die vluchten, hotels of resort pakketten aanbieden.”

Over het onderzoek

De vragenlijst voor de Media Behavior and Influence Study van IAB is afgenomen onder 24.864 respondenten in de periode van 24 april tot 11 juni 2012.

Download hier het hele rapport.