• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Reizigers voelen de druk van social media

29 november 2018 door Dylan Cinjee

Van het opdoen van reisinspiratie via je favoriete influencers tot het overwegen van een online reiscarrière, onderzoek van Booking.com laat zien hoe social media onze manier van reizen in 2019 blijven veranderen.

Terwijl het voor de één genoeg is om een strand-selfie op social media te plaatsen of hun vrienden jaloers te maken met foto’s van heerlijk eten, dromen anderen ervan om als social media influencer de wereld over te reizen. Onderzoek van Booking.com wijst uit dat een kwart van de ondervraagde reizigers de ambitie heeft om reizen te gebruiken als springplank voor een social media-carrière. 28% van de ondervraagden reizen als een kans ziet om de kost te verdienen als influencer of reisblogger, in plaats van met een gewone fulltime baan

In een wereld waarin social media altijd binnen handbereik liggen, is reizen tegenwoordig zelfs voor de minder actieve social media gebruiker heel anders dan voordat reizen zo toegankelijk werd. Wie nu op ontdekkingstocht gaat hoeft geen handboeken en enorme papieren kaarten meer mee te nemen. In plaats daarvan heb je directe toegang tot real-time informatie en vind je inspiratie via echte mensen op social media. Het onderzoek wijst uit dat bijna een op de vijf reizigers (17%) kijkt waar beroemdhedenverblijven, en vervolgens een accommodatie zoekt die daarop lijkt. Bijna een op de tien (9%) doet zelfs hun best om een pose van hun favoriete beroemdheid of Instagrammer na te doen.

In 2019 worden eerlijkheid en oprechtheid extra belangrijk voor travel influencers. Reiskanalen op social media die praktische, bruikbare content plaatsen zullen dit jaar populairder worden dan onbereikbare of neppe foto’s. Hoewel reizigers graag authentiek aanvoelende posts bekijken, laat het onderzoek van Booking.com zien dat velen ten prooi vallen aan de druk van social media. 12% heeft wel eens een oude, mooiere foto van zichzelf op een andere vakantie gedeeld dan de vakantie die ze op dat moment beleefden. 11% heeft wel eens een foto gemaakt van een accommodatie en gedaan alsof ze daar verbleven, terwijl ze eigenlijk ergens anders waren. 7% heeft wel eens gedaan alsof ze nog op vakantie waren, terwijl ze alweer thuis waren.

Gerelateerde Berichten

  • Social media (Youtube)

    Social media is een actueel onderwerp. Elke marketeer is op zoek naar interactie met zijn…

  • Is Social Media een hype?

    De radio deed er 38 jaar over om 50 miljoen bezoekers te bereiken. De TV…

  • 24-02 | Social Media Congres

    Hyves, Facebook, Twitter, Linkedinn: het bekende rijtje. Waarschijnlijk past u het ook allemaal al (deels)…

Categorie: Social media, Technologie, TravelNieuws, Trends Tags: Booking.com, druk, Media, reizen, social, Social Media, travel

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Social Media hotels TripAdvisor reviews Facebook mobiel Booking.com instagram Google NHTV Expedia Vakantiebeurs onderzoek destinatiemarketing technologie Airbnb travel KLM TUI reizen

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring