• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Reviews geven doorslag bij mobiele aankopen [infographic]

24 mei 2013 door Annelies Hulshof

Veel organisaties zijn afhankelijk van boekingen die reizigers doen wanneer ze op locatie zijn. We weten al dat dit boeken-on-the-go meestal gebeurt op een smartphone. Maar wat maakt nou eigenlijk dat reizigers wel bij het ene bedrijf boeken en niet bij het andere? Reviews lijken daarop wederom het antwoord.

Reviews geven doorslag bij mobiele aankopen

Uit een onderzoek van Local Viewpoints kwam dat consumenten voornamelijk kijken naar ervaringen van anderen met het mobiel boeken en kopen. Maar liefst 90% van de mobiele kopers maakt gebruik van andermans reviews voor hij of zij een aankoop doet.

92% van de kopers vertrouwen aanbevelingen van bekenden en 72% van de ondervraagden vertrouwt andere online reviews net zo veel als de aanbevelingen van bekenden. Maar liefst 57% van de ondervraagden zullen GEEN aankopen doen bij een bedrijf als het negatieve reviews krijgt van voorgaande gebruikers.

Service en klantvriendelijkheid zijn key

Daarnaast geeft het de mobiele kopers meer vertrouwen als ze zien dat er vanuit het bedrijf wordt gereageerd. 78% geeft aan dat dit reageren voor hen aan geeft dat een bedrijf meer om hen als klant geeft. 73% heeft als klant bedankt bij een bedrijf omdat ze slecht zijn behandeld.

De infographic

customer-feedback-matters

Bron: Emerce

Gerelateerde Berichten

  • Binnenkort mobiel tickets kopen bij KLM

    KLM heeft een nieuwe mobiele website en een applicatie voor de iPhone gelanceerd. Reizigers kunnen…

  • Research op mobiel, boeken op de desktop [infographic]

    Tnooz publiceerde een infographic van Mobiquilty. Zij hebben een onderzoek gedaan onder 1000 reizigers die…

  • Mobiele aankopen worden voornamelijk op de destinatie zelf gedaan

    Mobiel komt op TravelNext vaak terug, de reiziger wordt mobieler en mobieler, dat weten we…

Categorie: Destinatiemarketing, Mobiel Tags: boeken, mobiel, on the go

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Booking.com onderzoek reviews technologie travel reizen KLM Airbnb NHTV Expedia Facebook TripAdvisor TUI hotels Social Media instagram Vakantiebeurs mobiel destinatiemarketing Google

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring