Veel organisaties zijn afhankelijk van boekingen die reizigers doen wanneer ze op locatie zijn. We weten al dat dit boeken-on-the-go meestal gebeurt op een smartphone. Maar wat maakt nou eigenlijk dat reizigers wel bij het ene bedrijf boeken en niet bij het andere? Reviews lijken daarop wederom het antwoord.

Reviews geven doorslag bij mobiele aankopen

Uit een onderzoek van Local Viewpoints kwam dat consumenten voornamelijk kijken naar ervaringen van anderen met het mobiel boeken en kopen. Maar liefst 90% van de mobiele kopers maakt gebruik van andermans reviews voor hij of zij een aankoop doet.

92% van de kopers vertrouwen aanbevelingen van bekenden en 72% van de ondervraagden vertrouwt andere online reviews net zo veel als de aanbevelingen van bekenden. Maar liefst 57% van de ondervraagden zullen GEEN aankopen doen bij een bedrijf als het negatieve reviews krijgt van voorgaande gebruikers.

Service en klantvriendelijkheid zijn key

Daarnaast geeft het de mobiele kopers meer vertrouwen als ze zien dat er vanuit het bedrijf wordt gereageerd. 78% geeft aan dat dit reageren voor hen aan geeft dat een bedrijf meer om hen als klant geeft. 73% heeft als klant bedankt bij een bedrijf omdat ze slecht zijn behandeld.

De infographic

customer-feedback-matters

Bron: Emerce