• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Riksja Travel: ‘Spannende’ landen steeds populairder onder reizigers

13 november 2018 door Dylan Cinjee

Riksja Travel heeft de reistrends voor het komende jaar gepresenteerd. De reisorganisatie kijkt daarbij naar stijgers en dalers in aanvragen en boekingen en analyseert de interessegebieden van zowel klanten als bezoekers van het event. Dit jaar kwamen daarbij twee opvallende winnaars uit de bus: Colombia en Japan. De reisorganisatie ziet dat nichebestemmingen die zich richten op een kleinere markt en een specifieke groep van meer ervaren reizigers steeds populairder worden.

Reputatie
Marissa Trouwborst, bestemmingsmarketeer bij Riksja Travel: “Zo’n grote aanwas van aanvragen op Colombia hadden we niet verwacht; veel mensen associëren het land nog met drugsbendes en de FARC, hoewel het inmiddels meer dan veilig is om te bereizen.” Juist die twijfelachtige reputatie lijkt de wat meer ervaren reiziger die een extra dimensie en spanning in z’n reis zoekt aan te trekken. Trouwborst: “Wij weten natuurlijk goed welke plekken veilig zijn en werken samen met een lokale agent waardoor er altijd een vangnet is. Het land is goed ingesteld op toeristen en daardoor ook goed te bereizen. En het is heel divers: van de Andes en koloniale steden tot het avontuurlijke binnenland voor actievelingen en ruige stranden. We zijn dan ook niet verrast dat Wie-is-de-mol Colombia als bestemming heeft gekozen en inspeelt op deze trend.”

Opvallend
Japan heeft weliswaar een minder beladen geschiedenis, het is van nature geen bestemming die door de grote massa bezocht wordt. “Japan is opvallend omdat het niet de goedkoopste keuze is”, licht Trouwborst toe. “We zien dat het vooral reizigers trekt die het andere Azië willen leren kennen. En Japan is wat dat betreft wel uniek: moderne technologie en eeuwenoude tradities wisselen elkaar af. Het land is door het uitgebreide treinnetwerk zeer goed te bereizen, maar je moet wel organisatorisch sterk in de schoenen staan: het Engels van veel Japanners is beperkt en bewegwijzering is in het Japans en dus onleesbaar.” De reisorganisatie ziet een dusdanige stijging in het aantal aanvragen dat het vorige week het reisaanbod binnen het land heeft uitgebreid.

Veilig
Hoewel er dus een trend gaande lijkt om de wat spannender underdog-bestemmingen te bezoeken, ziet Riksja nog steeds een stijgende lijn in de aanvragen voor Canada en Zuid-Afrika. “Hoewel we eigenlijk een afname van het aantal aanvragen hadden verwacht bij deze wat meer standaard bestemmingen, blijven de usual suspects toch verrassend populair bij de grote doelgroep.” Hoewel de twee bestemmingen zeer verschillend van elkaar zijn, zijn er een aantal zeer duidelijke overeenkomsten. “De landen zijn veilig en goed ingespeeld op toeristen, je kunt je er prima verstaanbaar maken en de infrastructuur is er uitstekend waardoor je prima zelf met een huurauto op pad kunt. Dat maakt het voor de wat meer onervaren reiziger toch een heel fijn alternatief.”

Gerelateerde Berichten

  • Riksja Travel matcht reizigers met locals

    Reizigers op basis van hun hobby’s matchen met de lokale bevolking. Een concept wat nog niet…

  • social travel
    Social Travel vs Normal Travel [Infographic]

    Social travel is 'here to stay'. Steeds meer reizigers zijn mobieler en gaan meer om…

  • Hotelboekingen via veilingsites steeds populairder

    Het aantal boekingen bij reisbureaus en hotelwebsites is in 2009 afgenomen, terwijl de hoeveelheid hotelboekingen…

Categorie: TravelNieuws, Trends Tags: bestemmingen, reistrends, Riksja, travel, trends

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

mobiel hotels TripAdvisor destinatiemarketing Expedia technologie reviews reizen instagram Facebook KLM Airbnb NHTV TUI Google onderzoek Vakantiebeurs Booking.com travel Social Media

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring