Ryanair heeft Ryanair Labs gelanceerd. Een digitaal IT innovatie lab in Dublin met als doel: changing the world in travel. Software ontwikkeling, data, QA & testing, UX en design zijn de key-words waar vanuit het lab wordt ingericht. Een diversiteit aan nieuwe functies en uitdagingen zorgt voor een goede 200 tech savvy jobs bij de low-cost airline.

Lancering om de wereld te veranderen

Ryanair heeft air travel in Europa een nieuwe dimensie gegeven, nu is het tijd om de wereld te veranderen met Ryanair Labs. Vrije denkers en creatievelingen zullen de functies gaan vervullen om experiences te ontwikkelen.

We’re building the best digital travel team on the planet. We have the resources to do it. We have the desire to do it. We have forty million people a month already visiting our web site. This is serious.

Met de komst en populariteit van hackathons is het niet gek dat reismerken op een meer solide basis wereldverbeteraars, IT-ers, tech boys en girls aan zich willen binden om continue en stap verder te zijn.

CTO aan het roer

Een CTO, Chief Technology Officer staat natuurlijk aan de basis van een IT innovatie lab. Verantwoordelijkheid voor het ontwikkelen en implementeren van een wereldleidende digitale en technologische strategie. Een leider van Ryanair’s digitale team en het voorfront zijn van de travelsector.

Hackers om Ryanair verder te brengen

Daarnaast zijn er nog ontzettend veel andere functies die ingevuld kunnen worden, zoals een head of mobile,  of een industry hacker. Het gaat erom wat je kunt in plaats van wat je eerder gedaan hebt.

Een innovatie hacker die de toekomst van mobiele travel apps kan bouwen. Een vers afgestudeerde, die disruptieve ideeën kan pitchen,  om ze uiteindelijk verder (uit) te bouwen. De rol van een incubator, binnen een startup, binnen een airline.

Start-up werksfeer

Om het Lab vorm te geven is de airline volop op zoek naar nieuwe kandidaten voor ruim 200 functies. Strategie, design en content zullen allemaal vanuit Dublin georganiseerd worden om vervolgens door miljoenen mensen gebruikt te worden. De cultuur van een start-up wordt geboden, met de bijbehorende thrills en pleasures, maar ook, zo zegt Ryanair, de downsides.