• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Sandton pakt sociale media op meerdere platformen op

12 december 2010 door Martin van Kranenburg

Sandton Hotels is een verzameling van verschillende hotels in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. Sandton is druk bezig met sociale media. Zo zijn er pagina’s op Hyves en Facebook, er wordt getwitterd en er is een blog.

Sandton op Facebook
Op Facebook worden bijvoorbeeld evenementen in de kalender aangekondigd, er staan verschillende fotomappen en het prikbord is gevuld met een combinatie van acties, evenementen, aanbiedingen en berichten over de verschillende hotels. Een kleine 400 mensen vindt de Sandton pagina inmiddels leuk.

Sandton op Twitter
Zowel het hotel als de werknemers twitteren over Sandton: de kok bespreekt bijvoorbeeld het eten en de sommelier bericht over wijnen. Sandton maakt ook gebruik van de integratiemogelijkheden van verschillende platformen. Twitter berichten komen op het prikbord van Facebook, er zijn links naar YouTube filmpjes en verwijzingen naar het blog. Op het blog was bijvoorbeeld de reis van een van de oprichters van Sandton, Rogier Braakman, en zijn vrouw naar Zuid-Afrika te volgen. Sandton ondersteunt het Medical Knowledge Instituut dat door trainingen de inwoners van townships voor ziekten probeert te behoeden. Met name de verschillende sociale media uitingen over de ontmoeting met Desmond Tutu zorgde voor extra aandacht bij het publiek.

Dit is een praktijkcase uit het ING rapport Hoteliers profiteren van doordachte inzet sociale media

Gerelateerde Berichten

  • Hotels en sociale media anno 2012

    In een onderzoek van Tripadvisor: ‘Tripadvisor Industry Index’ werden 9000 hoteliers wereldwijd ondervraagd over hun…

  • kracht van de sociale media
    Destinaties en de kracht van sociale media [infographic]

    Reizen en sociale media zijn een killer combinatie. Dat reizigers gebruik maken van sociale media…

  • Social media (Youtube)

    Social media is een actueel onderwerp. Elke marketeer is op zoek naar interactie met zijn…

Categorie: Social media Tags: Hoteliers profiteren van doordachte inzet sociale media

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Frans Jan Boon zegt

    13 december 2010 om 12:00

    Wat Sandton op twitter doet is sterk, het geeft het hotel een gezicht (“de kok bespreekt bijvoorbeeld het eten en de sommelier bericht over wijnen”). Deze aanpak mist op de Facebook Fanpage van Sandton, waar het sociale aspect nog belangrijker is als op twitter. Het plaatsen van voornamelijk acties, evenementen, aanbiedingen en berichten over de verschillende hotels kan averechts werken, zie http://bit.ly/dL70y3. Mix je dit met echter aantrekkelijke content (bijvoorbeeld over wat er in de omgeving te doen is, reviews van hotelgasten e.d.) dan behoud je je fans en kan je deze content aanvullen met sterke aanbiedingen. Zo werkt social commerce!

  2. Martin van Kranenburg zegt

    15 december 2010 om 09:58

    Beste Frans Boon, dank voor de goede toevoeging. Ik vind Sandton persoonlijk een voorbeeld voor andere bedrijven. Ze hebben de vertaalslag gemaakt van denken naar doen. Natuurlijk valt er nog te verbeteren en inderdaad zou ik mijn pijlen richten op Facebook en Twitter en Youtube voor SEO.

Trackbacks

  1. Tweets die vermelden Weblog | Reismanagers · Sandton pakt sociale media op meerdere platformen op -- Topsy.com schreef:
    13 december 2010 om 00:37

    […] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door Edwin Konings, Marian van der Ent. Marian van der Ent heeft gezegd: Sandton pakt sociale media op meerdere platformen op http://t.co/RkUlssO via @sinds1998 […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reizen instagram reviews onderzoek KLM hotels TUI Social Media NHTV Booking.com technologie Vakantiebeurs Facebook Airbnb travel destinatiemarketing mobiel Google Expedia TripAdvisor

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext