• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Sawadee Reizen bereikt 10.000e Facebook fan

9 maart 2011 door Martin van Kranenburg

Het bereiken van 10.000 fans op Facebook is een mijlpaal in een jaar waarin de touroperator vol inzette op social media. Een van de pijlers van het succes is een actie waarin Sawadee gedurende 6 maanden elke maand een reis weggeeft. Op www.facebook.com/sawadee.nl kan deze maand een reis gewonnen worden naar Zuid-Afrika.

Interactie belangrijk
Met een community van meer dan 10.000 fans is Sawadee een van de grootste op Facebook binnen de reiswereld. “Uiteraard zijn we erg blij dat we dit met onze inspanningen bereiken, maar we zijn ons er terdege van bewust dat het niet alleen om kwantiteit draait, maar dat interactie met onze volgers en interactie onderling tussen de fans het allerbelangrijkste is” aldus Jacco Holterman, marketing manager bij Sawadee.

Vol op social media
De touroperator zette eind 2009 vol in op social media door een medewerker aan te stellen die zich fulltime met social media bezighoudt. Het maken van een gedegen planning alsmede het creëren van draagvlak voor social media binnen de organisatie behoorde tot haar taken. Holterman: “We zien social media niet slechts als een marketingtool, maar als een strategie waar de hele organisatie bij betrokken is, inclusief onze reisbegeleiders in het veld”.

Co-creatie
Dagelijks worden door reizigers, fans, Sawadee medewerkers en reisbegeleiders reistips gepost op Facebook. Er staan veel foto’s en filmpjes van bestemmingen over de hele wereld en er is een levendige interactie tussen de fans onderling. In het kader van co-creatie organiseert Sawadee diverse acties. Zo is de brochurecover van 2011 gekozen door middel van een fotowedstrijd onder reizigers en zal zeer binnenkort een reis naar Oost-Afrika online komen die tot stand is gekomen via social media.

Gerelateerde Berichten

  • Succesvolle marketingcampagne van Sawadee op Facebook

    Zes maanden lang geeft Sawadee Reizen elke maand via haar Facebook fanpagina een avontuurlijke reis…

  • Social Media en Affiliate Marketing

    Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde…

  • VakantieVeilingen.nl zet Facebook in voor veilingen

    VakantieVeilingen.nl biedt haar circa 175.000 Facebook fans de mogelijkheid om via het grootste social media…

Categorie: Facebook, Social media Tags: Jacco Holterman, Sawadee Facebook

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Booking.com Facebook Social Media hotels Vakantiebeurs reviews instagram KLM technologie mobiel Airbnb NHTV destinatiemarketing Expedia onderzoek reizen Google TripAdvisor travel TUI

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext