• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Schiphol start proef voor boarden met gezichtsherkenning

19 februari 2019 door Dylan Cinjee

Reizigers die met Cathay Pacific reizen kunnen meedoen aan een proef voor boarden met gezichtsherkenning. De proef is onderdeel van de eerste fase om reizen met gezichtsherkenning op termijn volledig mogelijk te maken op Schiphol.

Deelnemers aan de proef worden, na het inchecken, begeleid naar een van de speciale registratiekiosken. Hier wordt het paspoort, de instapkaart en het gezicht van de passagier gescand. Daarna volgt zoals altijd de security- en paspoortcontrole. Bij het boarden wordt bij de gate een scan gemaakt van het gezicht. Deze wordt vergeleken met de scan die gemaakt is bij het registreren. Wanneer het gezicht wordt herkend, gaat het poortje open en kan de passagier direct aan boord. Dit betekent meer gemak voor de reiziger en een betere doorstroming op de luchthaven. We noemen dit concept ‘Seamless Flow’.

Met vernieuwingen als deze wordt reizen op Schiphol nog makkelijker. “Voor passagiers wordt de reis van aankomst op de luchthaven tot aan boord gaan, eenvoudiger en efficiënter” zegt Wilma van Dijk, directeur Safety en Security van Schiphol. ”Nu moet je bij verschillende controlepunten op de luchthaven nog je paspoort, je instapkaart of beide laten zien. Bijvoorbeeld bij het afgeven van je bagage, bij de toegang tot de veiligheidscontrole, bij het passeren van de grens en als je gaat boarden. In de toekomst kun je deze controlepunten soepeler passeren omdat je wordt herkend aan je gezicht. Je paspoort en instapkaart kan je in de tas laten.”

“Cathay Pacific is altijd op zoek naar manieren om de ervaring van onze klanten in elke fase van hun reis met ons te verbeteren en de ervaring op de luchthaven is een belangrijk en integraal onderdeel van die reis. We zijn daarom blij om deel uit te maken van deze innovatieve proef, om in samenwerking met Schiphol ons en onze passagiers voor te bereiden op de toekomstige manier van reizen” vertelt Will Kerr-Muir, Country Manager Benelux & France van Cathay Pacific.

De komende maanden wordt het scannen van het gezicht, het paspoort en de instapkaart bij registratie en het boarden getest. Het is de bedoeling dat in de loop van het jaar, in de volgende fase, de paspoortcontrole wordt toegevoegd aan de proef. Tijdens de proef worden de procedure en de apparatuur tussentijds regelmatig geëvalueerd en waar nodig bijgesteld.

Voor het testen van deze innovatie is een samenwerkingsverband aangegaan door de overheid, Amsterdam Airport Schiphol, Cathay Pacific, KLM en Vision-Box die het technologie platform voor Seamless Flow ontwikkeld heeft.

Gerelateerde Berichten

  • TravelNieuws: tech innovatie op Schiphol zorgt voor gezichtsherkenning in 2017

    Airports vormen op basis van allerlei punten een van de meest interessante plekken om technologische…

  • Relaxed vliegen vanaf Schiphol

    Wil je voortaan helemaal ontspannen het vliegtuig instappen. Ga dan een uurtje eerder naar Schiphol…

  • PostNL Bagageservice aangesloten op Schiphol technologie

    In maart 2017 is de PostNL Bagageservice geïntroduceerd voor reizigers vanaf Schiphol. Sinds deze week…

Categorie: Technologie, TravelNieuws, Trends Tags: Boarden, gezichtsherkenning, Luchthaven, luchtvaart, Schiphol, technologie, test

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

NHTV destinatiemarketing Expedia TUI Social Media hotels mobiel onderzoek travel Google technologie Booking.com Airbnb Facebook KLM instagram reviews Vakantiebeurs reizen TripAdvisor

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext