• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Schiphol voegt selfservice informatiepunten toe aan de terminal

14 juni 2019 door Dylan Cinjee

Schiphol zet nieuwe communicatiekanalen in om de reiziger in de terminal nog beter te helpen bij vragen of problemen. Reizigers kunnen al langer 24 uur per dag contact opnemen met Schiphol via telefoon, email, chat en social media zoals WhatsApp, Facebook (Messenger), Twitter en Instagram. Daar zijn nu selfservice informatiepunten bijgekomen, verspreid over verschillende locaties in de terminal.

Op de selfservice informatiepunten kunnen reizigers hun vluchtinformatie opzoeken, plattegronden raadplegen en veelgestelde vragen en antwoorden bekijken. Bij complexe vragen of problemen kan de reiziger met een Schiphol medewerker communiceren via videocall. Indien nodig komt een mobiele assistent naar de reiziger toe om deze ter plekke te helpen.

Vluchtgegevens

De afgelopen maanden zijn de selfservice informatiepunten gefaseerd ingevoerd en getest. In de maand mei hebben de meeste gebruikers de selfservice informatiepunten gebruikt om hun vluchtgegevens op te zoeken of plattegronden bekeken. Onderzoek onder de gebruikers heeft uitgewezen dat ruim 95% tevreden is over de selfservicepunten.

Digitiaal

Uit klantonderzoek is gebleken dat reizigers bij voorkeur meer digitaal, onafhankelijk van hun locatie, met Schiphol willen communiceren middels diverse online kanalen. Uiteraard stellen reizigers ook de mogelijkheid van persoonlijk contact op prijs.

Gerelateerde Berichten

  • Schiphol werkt aan toekomstbestendig mobiel netwerk

    Royal Schiphol Group en de drie mobiele operators, KPN, T-Mobile en VodafoneZiggo, gaan samenwerken aan…

  • Relaxed vliegen vanaf Schiphol

    Wil je voortaan helemaal ontspannen het vliegtuig instappen. Ga dan een uurtje eerder naar Schiphol…

  • KLM voegt Apple Pay toe aan KLM-app

    Apple Pay is vanaf vandaag beschikbaar voor Nederlandse gebruikers van de iOS-app van KLM. Met…

Categorie: Technologie, TravelNieuws, Trends

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Airbnb TUI NHTV KLM destinatiemarketing hotels onderzoek mobiel instagram Vakantiebeurs TripAdvisor Google reizen Booking.com Facebook technologie travel reviews Expedia Social Media

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring