• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

SeatID: zie bij welk hotel je Social media vrienden ook zijn geweest

9 december 2013 door Viola de Bruijn

De website voor last-minute hotelreserveringen, Hot Hotels, heeft SeatID geïntegreerd. Je downloadt de mobiele applicatie van Hot Hotels en logt in met je Social media profiel van Facebook of LinkedIn. Als je ingelogd bent, krijg je een lijst te zien met welke vrienden, vrienden van vrienden of mensen met een gedeelde interesse zijn verbleven in het hotel of in de buurt van het hotel. Andersom kun je in de SeatID instellingen van de applicatie aanpassen welke eigenschappen of interesses andere gebruikers van jou kunnen zien.

Oorspronkelijk voor de luchtvaart

SeatID werd aanvankelijk gelanceerd als een software- en serviceplatform voor luchtvaartmaatschappijen om gebruikers in staat te stellen hun Social media vrienden en connecties in een vliegtuig te zien. Onlangs breidde SeatID haar dienstverlening uit en zijn sociale widgets ook aan websites en applicaties van hotels, evenementen en ticketverkoop toegevoegd. Je kunt alleen inloggen op SeatID met je Social media profiel.

Intergratie van SeatID leidt tot een hogere conversie

Zowel Hot Hotel als SeatID zijn van mening dat de integratie van SeatID leidt tot een betere en slimmere beslissing van de koper door de grote mate van betrokkenheid in het aankoopproces wat uiteindelijk leidt tot een hogere conversie.

2-SeatID-Social-Booking-integrated-into-Hot-Hotels-Last-Minute-Hotel-Booking-App-233x270

Oprichter en CEO van Hot Hotels, Conor O’Connor, zegt:

Onze gebruikers maken doorgaans hun aankoopbeslissingen op basis van de locatie en prijs en nu kunnen zij ook een keuze maken die gebaseerd is op sociale vraagstukken en zien zij welke van hun vrienden in dat hotel of in de buurt zijn geweest.

CEO en mede-oprichter van SeatID, Eran Savir, zegt:

Wij zijn blij om samen te werken met een Europese leider en onze diensten te kunnen aanbieden aan hun gebruikers.

Hot Hotels maakt duidelijk dat deze SeatID integratie optioneel te gebruiken is. Gebruikers die van deze tool geen gebruik willen maken, kunnen de applicatie gewoon blijven gebruiken zoals voorheen.

Laat jij je keuze beïnvloeden door je Social media vrienden?

De vraag is hoe consumenten zich in de praktijk laten beïnvloeden door hun Social media vrienden als het gaat om het boeken van een hotel. In hoeverre hecht de consument waarde aan de keuze die een Social media vriend heeft gemaakt? Heeft dit ook met statusgevoeligheid te maken? Speelt de real life relatie met je Social media vriend een rol?

Uit onderzoek blijkt dat 61% van de consumenten eerst reviews leest voordat zij een beslissing neemt binnen het aankoopproces. Consumenten hechten veel meer waarde aan wat mede-consumenten vertellen dan aan informatie die wordt gegeven in marketinguitlatingen. Wanneer iemand dezelfde interesse heeft, gelooft de oriënterende consument de recensent nog sneller op zijn woord. Uit een ander onderzoek blijkt tevens dat 63% van de bezoekers eerder converteert wanneer een website reviews bevat.

Is een review van een hotel te vergelijken met het hebben van inzicht in een gemaakte boeking voor een specifiek hotel door een Social media vriend?

Gaat de consument bij die Social media vriend vragen om zijn ervaring? Hoe zie jij dit? Zal de integratie van SeatID verder toenemen in de reisbranche?

Bronnen: Tnooz, Marketingfacts,

Gerelateerde Berichten

  • Vrienden en familie hebben meeste invloed bij keuze hotel

    Ga bij jezelf eens na wat voor jou het kanaal is waar jij inspiratie vandaan…

  • Social media klachten en TripAdvisor

    TripAdvisor heeft sinds geruime tijd een optie voor bedrijven om te reageren op reviews en…

  • Social media (Youtube)

    Social media is een actueel onderwerp. Elke marketeer is op zoek naar interactie met zijn…

Categorie: Customer service, Mobiel, Social media Tags: seatID

Over Viola de Bruijn

Viola de Bruijn is in 2005 afgestuurd aan de NHTV en ruim 6 jaar werkzaam geweest als Account Manager in de reisbranche. Tevens heeft zij 3 jaar als e-Commerce Manager bij een touroperator gewerkt. Viola is sinds 2009 werkzaam op de NHTV als extern gecommitteerde bij afstudeerassessments. In haar voormalige rol als Account Manager bij Getty Images adviseerde zij diverse spelers in de reisbranche over de inzet van digitale content. Haar passie ligt op het vlak van digitalisering en vooral mobiele strategie; hoe zet je mobiele oplossingen effectief in? Sinds 2016 is Viola werkzaam als Senior Account Manager bij CM Telecom en adviseert zij spelers in de travel & hospitality branche over mobiele oplossingen zoals het versturen van SMS en Push berichten, Whatsapp, mobiele betalingen, SIP Trunk en Ticketing. Bloggen voor TravelNext geeft Viola de mogelijkheid om haar visie, ervaring uit het werkveld en creatieve ideeën te delen met de internationale travel & hospitality branche.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Vakantiebeurs Facebook travel hotels Google reizen TUI Booking.com instagram reviews onderzoek technologie TripAdvisor Expedia KLM Airbnb Social Media mobiel NHTV destinatiemarketing

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring