SES Amsterdam krijgt volgende week bezoek van SEO-goeroe Martin Macdonald. Martin Macdonald zal de laatste updates en tips geven om het beste resultaat uit zoekmachinemarketing te halen. Martin Macdonald is al meer dan 10 jaar werkzaam in het vakgebied van SEO en eigenaar van een van de drukst bezochte SEO forums http://seoforums.org

Tijdens SES Amsterdam wordt wederom de jaarlijkse zoekmachine marketing award uitgereikt: De Speld. Inzendingen voor De Speld kunnen cases, tools, onderzoeken of andere gebieden gekoppeld aan zoekmachine marketing zijn. Alle inzendingen worden door de jury beoordeeld op innovatief karakter, behaalde resultaten en de bijdrage aan zoekmachine marketing.

bGenius – Wehkamp
De jury prijst bGenius dat zij door de inzet van haar technologie meer rendement halen uit verscheidene marketing kanalen. Door verschillende marketing kanalen (SEO, SEA, maar ook de inzet van sitelinks etcetera) te optimaliseren werd een duidelijke stijging in ROI behaald.

OrangeValley – Independer.nl
OrangeValley zich heeft met haar case gefocused op een aantal nieuwe ontwikkelingen bij de zoekmachines. Een van die ontwikkelingen is de inzet van zogenaamde Rich Snippets. De juryleden zijn van mening dat hoewel de uitvoering daarvan niet heel ingewikkeld lijkt, OrangeValley wel een van de organisaties is die inspeelt op nieuwe ontwikkelingen, iets wat de jury erg toejuicht.

Traffic Builders – Oxxio
Traffic Builders heeft met haar case rondom Oxxio een zeer solide Search Case neergezet, vindt de jury, waarbij ook de nodige creativiteit ten toon gespreid werd. Met de case toont Traffic Builders aan dat SEO nog steeds een belangrijk speerpunt kan en moet zijn voor grote organisaties.

Inschrijven voor SES Amsterdam kan hier.

Credits headerafbeelding: Moyan Brenn (CC)