• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

SES Workshop | Conversion Optimization

17 maart 2010 door Martin van Kranenburg

Ton Wesseling van Online Dialogue geeft aan ruim 30 marketeers een presentatie over conversie optimalisatie tijdens SES Amsterdam. In de zaal zitten ondermeer marketeers uit de reisbranche van Riksja. De Jong Intra en Topic Travel. In zijn verhaal staat dialoogoptimalisatie met de website bezoeker centraal.

Hij geeft aan dat in de afgelopen 15 jaar de websites in de kern nog niet zoveel zijn veranderd. Het is nog steeds zenden, eenrichtingscommunicatie. Er is nog geen sprake van 1-op-1 communicatie. Hij laat een tijdreis zien van websites van grote merken waarin opvalt dat er steeds meer beeld op sites komt te staan. Rustiger design, interactieve elementen, Rich User Internet. Maar …………. het is nog steeds 1 pagina, één boodschap voor iedereen.

Dialoog model

Centraal binnen het model staat het inrichten van meerdere pagina’s, variaties die aansluiten op de informatiebehoefte. Hiervoor moet je het gedrag van je bezoekers analyseren en op basis daarvan ze inrichten in groepen om ze vervolgens de juiste pagina voor te schotelen. In deze opzet hou je dus rekening met het feit dat niet iedereen op de zelfde manier beslist en tot een keuze komt. Op basis van gedrag worden specifieke landingspagina’s getoond. Je bent dan bezig met de vragen; Wat komt mijn klant doen? Hoe kan ik hem helpen en hoe kan ik optimaal met hem communiceren?

Ton sluit het informatieve deel af met veel tips en handige tools en 7 tips voor een optimale landingspagina; 1. Onduidelijke call to action, 2. Teveel keuze geven, 3. Teveel informatie vragen, 4. Teveel tekst, 5. Niet houden aan je belofte, 6. Visuele afleiding en 7. Vertrouwen. Na deze tips moeten de deelnemers in groepen aan de slag om een praktijkcase te behandelen. Kortom een leuke, leerzame ochtend.

Gerelateerde Berichten

  • 17 en 18 maart SES Amsterdam

    Search Engine Strategies Amsterdam vindt dit jaar plaats op 17 en 18 maart in Grand…

  • Wake up: Opening SES Amsterdam en keynote

    Opening SES020 door Ronald van der Aart van AmazingPR. Een korte maar krachtige opening waarbij…

  • SES Amsterdam: zet 5 en 6 oktober in je agenda!

    Op 5 en 6 oktober vindt SES Amsterdam weer plaats, hét event over zoekmachine marketing…

Categorie: Travel Events Tags: conversie optimalisatie, dialoog model, Ton Wesseling

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Social Media destinatiemarketing Vakantiebeurs technologie reizen instagram Expedia hotels Google mobiel Booking.com TUI KLM Facebook NHTV travel reviews TripAdvisor onderzoek Airbnb

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext