• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Sharecations populair onder millennials

20 februari 2019 door Dylan Cinjee

Een ‘sharecation’: als je het letterlijk zou vertalen, een ‘gedeelde vakantie’. Groepsreizen in allerlei vormen worden steeds populairder, dat constateerde de ANVR al eerder en ook uit de huidige boekingsresultaten komt dit naar voren. Tegenwoordig zijn er verschillende manieren om nieuwe mensen te leren kennen en connecties te leggen. Er is vooral behoefte aan plekken waar gelijkgestemden te vinden zijn en ook al zou je het misschien niet verwachten: die bestemming kan ook een hotel zijn. Thomas Cook speelt hierop in.

Samen alleen op vakantie
Het komt in steeds meer onderzoeken terug; mensen gaan vaker ‘alleen’ op vakantie. Uit de huishoudensprognose 2018-2060 van het CBS wordt duidelijk dat de groei in het aantal alleenstaanden en eenoudergezinnen ook de komende jaren verder doorzet en dat jongeren zich veel later gaan settelen dan voorheen. Een plek waar je gelijkgestemden kunt ontmoeten is dan vaak de oplossing om het gemis van een reispartner op te vangen, of om jezelf verder te ontwikkelen en uit te dagen door alleen te reizen, maar dan wel met een stukje zekerheid en veiligheid van de wetenschap dat je daar snel aansluiting kunt vinden.

Samen alleen zijn
Cook’s Club, een van de nieuwste hotelmerken van Thomas Cook, speelt goed in op deze trend. Dit concept is bedacht om te connecten, en gelijkgestemden te ontmoeten en samen te brengen. Daarbij wordt niet specifiek gekeken naar de leeftijd maar de lifestyle en mindset van de reizigers staat centraal. De hele dag bij het zwembad genieten van live muziek – overdag speelt de DJ ‘blissed-out beats’ en in de avond wordt het een gezellige ‘gathering’ met unieke Cook’s Club muziek. En doordat het hotel perfect aansluit bij de doelgroep, is de drempel om iemand aan te spreken erg laag. Want ze zijn net als jij! Wil je iemand een drankje aanbieden om het ijs te breken? Dan maak je gebruik van je unieke polsband die gekoppeld is aan je creditcard, want dit hotel is cash free. De volgende dag schuif je samen aan bij de brunch om wakker te worden en bij te komen van, wederom, een gezellige avond.

Local
Een andere trend die genoemd wordt in het Travel Experience Tomorrow rapport van het ANVR is de behoefte om iets bij te dragen aan de lokale samenleving, ‘travel la vida local’. Reizigers willen iets terug doen. Cook’s Club werkt nauw samen met lokale ondernemingen om de complete beleving voor haar gasten te realiseren. Zo is er bewust gekozen om Cook’s Club geen all inclusive hotel te maken, maar juist te voorzien van een gespecialiseerde keuken met (seizoens)producten van het lokale platteland op het menu. Allemaal voor je neus bereid tijdens chat-cooking: in dit hotel maak je namelijk net gemakkelijk contact met de koks. Ook zoveel mogelijk designmaterialen die gebruikt worden in de hotels komen van lokale ondernemingen.

Gerelateerde Berichten

  • Gespot: Travel Trends 2014

    Voor het vierde jaar op rij geeft onze Belgische collega Travelmedia een trendrapport uit over…

  • Smartphone ritmes en routines in het persoonlijk leven van millennials

    De Amerikaanse smartphone markt is erg interessant om te bekijken aangezien zij vaak (vooral de…

  • Boeken in de tijd van de baas populair

    Je kent het wel. Het is zondagavond, je zit op de bank en de tv…

Categorie: TravelNieuws, Trends Tags: Hotel, millennials, Sharecation, Thomas Cook, vakantie

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

onderzoek reizen Booking.com TUI Facebook Vakantiebeurs travel instagram KLM Expedia NHTV destinatiemarketing mobiel technologie Social Media Airbnb reviews Google TripAdvisor hotels

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext