• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

SiteClinics SES Amsterdam

6 oktober 2011 door Sabine de Witte

SiteClinics: website beoordelingen van specialisten
Een terugkomend onderdeel van de SES zijn de site clinics, waar SEO professionals websites van aanwezigen beoordelen. Vandaag laten Fili Wiese (Google Support Engineer) en Roy Huiskes (Chapter 42, Freelance SEO consultant) hun SEO kennis los. Makkelijke tips die vaak voor veel websites zijn toe te passen.

HappyBee.nl
Een website in kinderkleding, www.happybee.nl, zonder specialiteit. De eerste opmerkingen zijn over de alt tags die niet de juiste teksten hebben, de interne links bij de producten en de image search, de afbeeldingen krijgen in Google Image allemaal een image.php mee. HappyBee kiest voor bewust no crawl, Fili adviseert echter een canonical of no follow vanwege duplicate content. Er zijn pagina’s voor www2.happybee.nl geïndexeerd, wat je niet wilt. Deze moeten beter ge-redirect worden. Ook zijn er enkele pagina’s die niet meer actief zijn, maar geen redirect hebben. Gemiste kans. Fili tips nog dat het gastenboek goede review content bevat, maar nu niet de waarde krijgt die ze zou moeten hebben. Joost de Valk geeft het advies weg om zo snel mogelijk in de net gelanceerde Google Trusted Stores te komen.

Weeronline.nl
Een persoonlijke weerservice voor wereldwijde weerberichten, www.weeronline.nl. De grote footer valt meteen op en een advies is om de links in de tekst op te nemen, wat momenteel nauwelijks gebeurt. Veel linkjes in de titels, niet de herhaling in de paragraaf. Roy attendeert op de naam van de concurrent als key word, en net als HappyBee.nl heeft ook weeronline.nl veel meta descriptions letterlijk van concurrenten overgenomen met alleen een naamwijziging naar weeronline. Erg jammer om zo makkelijk te willen scoren en niet op je USP’s. Ook herhaal je veel van je eigen content. Ook komt er een 500 Internal Server Error naar voren, een foutmelding die de Google Bot niet meteen herkent, de crawlers blijven komen, maar als andere bots en crawlers zoals MSN meteen langskomen kunnen zij snel de website naar beneden halen. Het team verwacht dat de volgende Panda update negatieve resultaten zal hebben voor de ranking.

Vriendin.nl
Vriendin.nl, een website die gerelateerd is aan het magazine Vriendin met als doelgroep vrouwen tussen de 20 en 40 jaar. De vorige website scoorde erg slecht. Het vorige forum had een no index en waardevolle content werd dus niet geïndexeerd. Wel zijn alle url’s uit het forum geredirect en zouden er dus geen links verloren zijn. Vriendin wil erg breed gevonden worden, waar al een deel van het probleem ligt. Er blijken geen interne links in de content te staan. Ook een structuur mist, er zijn geen duidelijke breadcrumbs die helpen de site structuur te indexeren maar ook de gebruiksvriendelijkheid verbeteren. Gerelateerde artikelen worden nu niet gebruikt. Alles wat je kunt automatiseren, automatiseren. Een makkelijke manier om te optimaliseren. De tags zijn goed, maar relevantie laat te wensen over. De titels laten te wensen over, evenals de meta tags. Meta keyword/tag is niet nodig, spam gevoelig. Onderwerpen waar op het fora veel over wordt gesproken, daar wordt momenteel nog niets mee gedaan. Geen relevante artikelen, tags, producten etc. Data in je url is alleen interessant bij actualiteit (nieuwsartike), bij oude data laat Google recentere resultaten zien. Rich snippets zijn nog de moeite waard om in te duiken en resultaat te boeken. Plaatjes en afbeeldingen krijgen ook geen goed image file names mee. H1 mist overal, er zijn alleen H2 en H3’s mee gegeven. Eigenlijk is het de inhoudsopgave uit een boek, maar dan online.

Verhuis.net
Verhuis.net is een website met een verzameling aan doorlinks met verhuisservices waar offertes voor aangevraagd kunnen worden. Er is nauwelijks relevante en actuele content. Er is een issue met www. en non-www, typo’s en het verschil tussen hoofdletters en kleine letters. Google zit dit als nieuwe url’s en zo ontstaat duplicate content. Als je een datum noemt in je meta description, blijven er slechts 140 tekens over. De Viewstate zorgt voor vertraging in het laden van de pagina in de browser. Alt tags, images en files krijgen slechte beschrijvingen mee. Een goed voorbeeld van een website die de consequenties van de Panda update flink zal voelen als daar niet tijdig aan wordt gewerkt door middel van content. Gebruik 1 domein waar je autoriteit op wordt, maak een blog voor content en presenteer daar de uniekheid van je website. Daar komt als aangenaam pluspunt bij dat zo’n website beter gestructureerd zal zijn. Checklists zijn simpele manieren om actuele en goede content te produceren.

Simpele wijzigingen, groot resultaat
De behandelde websites hebben vaak dezelfde punten die ze laten liggen. Vooral afbeeldingen, interne links en de structuur van de website zijn vaak de punten waar bedrijven kansen laten liggen. Ook veel reisgerelateerde websites kunnen hier nog veel en makkelijk optimaliseren!

Credits headerafbeelding: Serge Kij (CC)

Gerelateerde Berichten

  • 17 en 18 maart SES Amsterdam

    Search Engine Strategies Amsterdam vindt dit jaar plaats op 17 en 18 maart in Grand…

  • Wake up: Opening SES Amsterdam en keynote

    Opening SES020 door Ronald van der Aart van AmazingPR. Een korte maar krachtige opening waarbij…

  • SES Amsterdam en Steve Jobs

    Vandaag vindt het event Search Engine Strategies plaats in Amsterdam. Dit wordt de meest gedenkwaardige…

Categorie: Travel Events Tags: SES, ses amsterdam, site clinic

Over Sabine de Witte

Sabine de Witte is freelance copywriter en tekstschrijver gespecialiseerd in webteksten en SEO. Daarnaast doet ze ook vertalingen, Google Adwords en online marketing en social media advies. Bloggen voor TravelNext is een leuke vertaalslag van ontwikkelingen delen met de nooit stilstaande reisbranche en het schrijfvak. Ook is Sabine curator van het citizenM magazine en travel + lifestyle reporter op sabinedewitte.nl. Zie ook mijn Google+ profiel.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Expedia Airbnb TUI Booking.com reizen onderzoek reviews Facebook Social Media technologie mobiel Google TripAdvisor KLM hotels destinatiemarketing instagram NHTV travel Vakantiebeurs

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring