In plaats van een standaard verslag van het Social Media congres dat op 23 & 24 februari jl. werd gehouden in het Amsterdamse Mövenpick Hotel, heb ik negen schitterende prijzen weggegeven. Was jij één van de sprekers tijdens het Social Media Congres 2011, check dan snel het lijstje hieronder om te zien of jij in de prijzen gevallen bent. Iedere prijs is van commentaar voorzien. Sprak je niet maar nam je deel, dan kun je zelf nog suggesties voor prijzen geven die ik vergeten ben.

Dit verslag is uiteraard een weergave van wat ik van het congres vond en dus lekker subjectief. Eén ieder ander mag daar iets anders van vinden en zie dat als een uitnodiging om naar hartenlust hieronder wat comments achter te laten.

De prijzen 

  • Prijs voor “Beste inhoudelijke sessie”
  • Poedelprijs voor “Minst boeiende sessie”
  • ADHD-troffee voor “Meest enthousiaste spreker”
  • Man-bijt-hond-award voor “Meest bijzondere spreker”
  • Prijs voor “Te algemene briefing”
  • Greeny voor “Meest duurzame sociale initiatief”
  • Glazen beker voor “Meest transparante sessie”
  • Last-minute Award voor “Presentatie met kortste voorbereidingstijd”
  • Überexpectator wisseltroffee

 

Prijs voor “Beste inhoudelijke sessie”

Die gaat naar Patrick Kint van Yoursocial.nl. Hij sprak over Social CRM en was daarmee een van de weinige sprekers die onderwerpen aanhaalde die ik op dit congres had verwacht. Kijken naar de toekomst. Welke raakvlakken hebben CRM en Social Media. Welke verschillen zijn er tussen acquisitie van nieuwe klanten en bestaande klanten. Wat kun je hiermee binnen Social Media. Wat is de financiële waarde van Social Media en hoe druk je die het beste uit. Na bijna 1,5 dag aan boeiende en minder boeiende sprekers werd ik eindelijk echt wakker geschud, hulde!

Poedelprijs voor “Minst boeiende sessie”

Bescheidenheid siert de mens. De zichzelf tot “B2B eCommerce Guru” gekroonde Dick Raman (het staat echt in de bio van zijn Twitter-profiel) van BrandReact woont als Nederlander alweer een tijd in Miami. Daarmee leek hij de feeling met wat zich in Nederland afspeelt een beetje kwijt te zijn. Ik miste een lijn in zijn verhaal. Het was eigenlijk geen verhaal maar een hoop plaatjes van voorbeelden dit ik een jaar geleden ook al voorbij had zien komen op diverse fora. En wanneer je je vervolgens waagt aan een uitspraak als “Ach dat Hyves dat gaat hartstikke dood joh” zonder enige vorm van onderbouwing, zakt bij mij de broek spreekwoordelijk flink af.

Het aantal tweets met meningen over zijn sessie sprak boekdelen alsmede het aantal sprekers dat later die dag duidelijk anders dacht over een aantal zaken. Het punt dat Dick ten slotte maakte was dat ieder bedrijf een Chief Listening Officer zou moeten hebben. Ja Dick laten we met alle mogelijkheden die Social Media biedt alleen maar gaan luisteren.

Voor mij was de keynote in elk geval een reden om ’s middags niet naar de parallel sessie van Dick te gaan. Maar wie weet dat dat wel een ontzettend gaaf/leuk/goed verhaal was. Iemand daar geweest?

Lees wie de andere prijzen gewonnen hebben op Louisjansen.nl