• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Social Media Congres wint 9 prijzen

26 februari 2011 door Louis Jansen

In plaats van een standaard verslag van het Social Media congres dat op 23 & 24 februari jl. werd gehouden in het Amsterdamse Mövenpick Hotel, heb ik negen schitterende prijzen weggegeven. Was jij één van de sprekers tijdens het Social Media Congres 2011, check dan snel het lijstje hieronder om te zien of jij in de prijzen gevallen bent. Iedere prijs is van commentaar voorzien. Sprak je niet maar nam je deel, dan kun je zelf nog suggesties voor prijzen geven die ik vergeten ben.

Dit verslag is uiteraard een weergave van wat ik van het congres vond en dus lekker subjectief. Eén ieder ander mag daar iets anders van vinden en zie dat als een uitnodiging om naar hartenlust hieronder wat comments achter te laten.

De prijzen 

  • Prijs voor “Beste inhoudelijke sessie”
  • Poedelprijs voor “Minst boeiende sessie”
  • ADHD-troffee voor “Meest enthousiaste spreker”
  • Man-bijt-hond-award voor “Meest bijzondere spreker”
  • Prijs voor “Te algemene briefing”
  • Greeny voor “Meest duurzame sociale initiatief”
  • Glazen beker voor “Meest transparante sessie”
  • Last-minute Award voor “Presentatie met kortste voorbereidingstijd”
  • Überexpectator wisseltroffee

 

Prijs voor “Beste inhoudelijke sessie”

Die gaat naar Patrick Kint van Yoursocial.nl. Hij sprak over Social CRM en was daarmee een van de weinige sprekers die onderwerpen aanhaalde die ik op dit congres had verwacht. Kijken naar de toekomst. Welke raakvlakken hebben CRM en Social Media. Welke verschillen zijn er tussen acquisitie van nieuwe klanten en bestaande klanten. Wat kun je hiermee binnen Social Media. Wat is de financiële waarde van Social Media en hoe druk je die het beste uit. Na bijna 1,5 dag aan boeiende en minder boeiende sprekers werd ik eindelijk echt wakker geschud, hulde!

Poedelprijs voor “Minst boeiende sessie”

Bescheidenheid siert de mens. De zichzelf tot “B2B eCommerce Guru” gekroonde Dick Raman (het staat echt in de bio van zijn Twitter-profiel) van BrandReact woont als Nederlander alweer een tijd in Miami. Daarmee leek hij de feeling met wat zich in Nederland afspeelt een beetje kwijt te zijn. Ik miste een lijn in zijn verhaal. Het was eigenlijk geen verhaal maar een hoop plaatjes van voorbeelden dit ik een jaar geleden ook al voorbij had zien komen op diverse fora. En wanneer je je vervolgens waagt aan een uitspraak als “Ach dat Hyves dat gaat hartstikke dood joh” zonder enige vorm van onderbouwing, zakt bij mij de broek spreekwoordelijk flink af.

Het aantal tweets met meningen over zijn sessie sprak boekdelen alsmede het aantal sprekers dat later die dag duidelijk anders dacht over een aantal zaken. Het punt dat Dick ten slotte maakte was dat ieder bedrijf een Chief Listening Officer zou moeten hebben. Ja Dick laten we met alle mogelijkheden die Social Media biedt alleen maar gaan luisteren.

Voor mij was de keynote in elk geval een reden om ’s middags niet naar de parallel sessie van Dick te gaan. Maar wie weet dat dat wel een ontzettend gaaf/leuk/goed verhaal was. Iemand daar geweest?

Lees wie de andere prijzen gewonnen hebben op Louisjansen.nl

Gerelateerde Berichten

  • 24-02 | Social Media Congres

    Hyves, Facebook, Twitter, Linkedinn: het bekende rijtje. Waarschijnlijk past u het ook allemaal al (deels)…

  • Social Media Congres | 18 februari 2010

    Sociale netwerken, we kunnen er niet meer omheen. Sociale media kunnen u helpen de band…

  • Hoe zet je social media in om van een zoeker een boeker te maken? Social Media Congres 2011

    Vandaag mocht ik ook zelf aan de slag om een presentatie te geven over hoe…

Categorie: Social media, Travel Events

Over Louis Jansen

Lees Interacties

Reacties

  1. Martin van Kranenburg zegt

    2 maart 2011 om 11:19

    Hi Louis, nog dank voor de ADHD-troffee voor “Meest enthousiaste spreker” ! Is het een wisseltroffee of mag ik hem voor altijd houden?

  2. Louis Jansen zegt

    2 maart 2011 om 11:34

    Ha Martin, graag gedaan. Alle prijzen zijn uniek én voorzien van de hashtag #SMC11. De titel mag je houden uiteraard. Net als Heineken al ruim 100 jaar teert op een oud succes (zie etiket).

    Alleen de überexpectator wisseltroffee draag ik bij een volgende editie graag over :-).

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

technologie Google destinatiemarketing instagram TUI onderzoek Vakantiebeurs TripAdvisor NHTV KLM reviews mobiel Expedia hotels travel reizen Social Media Facebook Airbnb Booking.com

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext