• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Social Media: hoe meet je het effect?

19 mei 2010 door Martin van Kranenburg

Onlangs werd ik via Twitter getipt over deze presentatie. Erg actueel want heel veel bedrijven vragen zich af wat ze nu met Social Media aanmoeten. Belangrijk is dat je je eerst goed laat informeren wat de mogelijkheden zijn en start vooral met een benchmark onderzoek. Leg ook je oor te luister op het internet. Wat wordt er over je bedrijf of product geschreven. Dat is je vertrekpunt.

Ga je aan de slag met Social Media? Ok, bepaal dan de doelen en meet het effect. Hoe? Laat je inspireren door deze presentatie

Olivier Blanchard Basics Of Social Media Roi

View more presentations from Olivier Blanchard.

Gerelateerde Berichten

  • Social media (Youtube)

    Social media is een actueel onderwerp. Elke marketeer is op zoek naar interactie met zijn…

  • Is Social Media een hype?

    De radio deed er 38 jaar over om 50 miljoen bezoekers te bereiken. De TV…

  • Social Media: hoe pak je het aan?

    Heel veel bedrijven worstelen met deze vraag. We moeten iets met social media, maar wat,…

Categorie: Social media Tags: Social Media

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Stephan Csorba zegt

    19 mei 2010 om 11:39

    Social Media kan zeker goed ingezet worden voor bedrijven om meer potentiële nieuwe consumers en bedrijven naar de websites te trekken. Het is echter nog lastig om ook daadwerkelijk ROI te meten. Wel zijn er tools zoals Google analytics en Tweeteme waarmee je het aantal kliks kunt meten. ROI is echter nog erg moeilijk. Op mijn blog zie ik dit ook. Veel mensen komen via Twitter binnen, wat ze vervolgens op de site doen kan ik ook zien. Of ze een aankoop doen door een dienst af te nemen bij mijn bedrijf of 1 van mijn partners is niet te zien.

    Dit blijft dus een moeilijk standpunt. Wel heb ik zelf kunnen meten dat social media ingezet kan worden om B2B ingezet te worden. Je bereikt hiermee een grotere doelgroep dan dat je op dit moment zonder social media bereikt.

    Er zijn wel nog veel nadelen aan social media. Kijkt je concurrent ook mee? Pikken toeleveranciers dadelijk niet ook jouw klanten weg? Wat haal ik eruit ROI? Moet ik er elke dag mee bezig zijn? Heb ik hier als bedrijf wel tijd voor? Heb ik de kennis wel om genoeg met social media te doen?

    Stephan Csorba

  2. remon zegt

    25 mei 2010 om 20:02

    Social media staat wat dit betreft nog in de kinderschoenen. Het blijft inderdaad erg lastig te meten wat betreft omzet. Maar wat minder lastig te meten is, is in hoeverre de doelgroep een bepaalde zet (positionering) of de reputatie van een bedrijf kan waarderen. Zo kan je met de juiste stappen met monitoringtools meten wat er over een bedrijf gezegd wordt. Dit biedt voor een bedrijf dus veel mogelijkheden en kansen. Zo kan er goed inzicht verkregen worden in de behoeftes van de doelgroep. Er kan zelfs de dialoog aangegaan worden met de doelgroep waardoor een directe binding met de doelgroep ontstaat. Zelf vind ik de monitoringtool TraceBuzz erg handig. Het geeft up to date in een goed overzicht alle resultaten weer. http://www.tracebuzz.com/day-free-trial/

    Remon

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

NHTV Vakantiebeurs reizen onderzoek TripAdvisor TUI reviews Google travel instagram Booking.com KLM technologie mobiel Airbnb Expedia Facebook Social Media hotels destinatiemarketing

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring