TravelNext was content partner van Social Media Week Rotterdam! En host op het podium op 25 september.

Hier verzamelen we de blogs, terugblikken en presentaties.

TravelNext stage

Tijdens de themadag Sport & Leisure verschenen o.a. Isabel Mosk (Think! Social Media), Tessa Dirks (Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen) en Anna-Maria Giannattasio het TravelNext podium in het Nhow hotel Rotterdam. Deze drie female professionals gingen tijdens Social Media Week in op de vraag hoe je social nu echt kunt inzetten ter versterking van je klant/ merk of destinatie/leisure beleving. Hoe past social binnen de belangrijkste organisatiedoelstellingen; de commerciële doelstellingen? En hoe zit het reizen van de toekomst eruit?

Isabel Mosk is strateeg en directeur van Think! Social Media in Amsterdam. Zij werkte 3,5 jaar voor het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen en was o.a. verantwoordelijk voor het Innovatielab. Daarmee droeg ze een groot deel van de kennis over van nieuwe media in de reissector. Hier is o.a. TravelNext uit ontstaan. Op sprak ze openhartig over de toegevoegde waarde van online uitingen en social media in de reiswereld met de focus op destinatiemarketing.

Tessa Dirks is Social Media Manager bij NBTC | Holland Marketing. Dagelijks staat ze in contact met diverse internationale communities en coördineert deze via 20+ social media kanalen zoals Facebook, Twitter, Google+ etc. Ze is trots om een van de personen te mogen zijn die Holland als destinatie via social media op de kaart zet. Op 25 september ging ze in op de social media strategie die ze door de jaren heen heeft opgezet en ze gaf alle aanwezigen daarbij maar al te graag een kijkje in de ‘social’ keuken van NBTC|Holland Marketing.

Anna-Maria Giannattasio is social media in hart en nieren en runt met volle overgave haar succesvolle evenementenbureau Puur. Anna-Maria is een succesvol onderneemster in de hospitality en travelbranche. Spreker en winnaar social media award. Half Italiaanse Twittergoeroe met passie voor haar werk en social media. Niet vies van hard werken, marketing en kennis delen. Kortom; de belichaming van de ondernemer van de toekomst. Sinds kort heeft ze zelfs haar eigen (twitter) radio programma. Op 25 september zette ze in op de vraag: wie kunnen we online vertrouwen? En hoe ziet traveling eruit in the year 2014 & beyond?

Presentaties

Social Media Week werd gehouden in Nhow Hotel Rotterdam. In drie zalen hebben we drie mooie sessies mogen verzorgen waarvan er 1 terug te zien is via livestream.

Wij kijken terug op een perfecte dag en een sublieme organisatie door RauwCC. In deze blog een wrap-up van onze drie presentaties. Hier vind je de volledige presentaties terug via Slideshare van onze spreeksters Tessa Dirks over social media management, Puur over social media en travel en de livestream van Isabel Mosk over destinatiemarketing:

Verschenen publicaties / blogs

1. Allereerst selecteerden wij een lijstje met onze favorieten. De 10 waar je volgens ons naartoe zou moeten gaan! Als liefhebber van travel en social media. Lees hier welke en waarom:

2. Een interview met de community manager van RauwCC/ Social Media Week stond ook hoog op het lijstje. In dit interview is duidelijk te zien hoe de locals uit Rotterdam, bij een groot project als Social Media Week worden betrokken. Een artikel van Marian van der Ent:

3. Anna-Maria Giannattasio trapte de sessies af met haar presentatie travel in the year 2014 and beyond. Een kort maar duidelijk scenario over reizen, vertrouwen en social media. Want: juist op social media kun je vertrouwen stimuleren en een boost geven. Hoe je echt social kunt zijn op social media? Lees de ‘nine’ tips van de twitterguru, die onder meer de titel engaging woman of the year op haar naam heeft staan:

4. Ook KLM was erbij en Jochem van Drimmelen sprak tijdens #SMWRdam niet alleen over de successen maar ook over de fouten van KLM. Want, als social media manager bij KLM moet je kwaliteiten hebben als detective en plumbers. TravelNext Richard Otten beschreef dat je op de juiste moment de juiste gaten kunnen dichten:

5. Een prachtige samenvatting van TravelNext sessie met Tessa Dirks. Onze blogger Marenna van Reijsen schrijft ook voor collegaplatform Frankwatching en maakte een recap van de tips en tricks gegeven door de social media manager van NBTC | Holland Marketing, waar zij verantwoordelijk is voor ruim 10 kanalen en de Nederland promotie in 11 landen.

6. Ook bij andere marketingblogs bleven de TravelNext sessies niet onopgemerkt. Hier nog een mooi blog over de presentatie van Isabel Mosk tijdens #SMWRdam op de TravelNext stage. Zo maak je ambassadeurs van je reizigers. Ook verschenen op collegaplatform Frankwatching:

7. Rotterdam Routes App is vorige week gelanceerd. Vijf echte Rotterdam ambassadeurs vertellen het verhaal van Rotterdam op zijn Rotterdamst. Geen Wikipedia feitjes, maar echte verhalen. Lees het blog van Miranda Cornelisse over deze city app/ destinatiemarketing en city marketing:

8. De droom van iedere online marketeer is 1 op 1 marketing, rechtstreeks van merk naar unieke klant. Wat zijn de trends en de gevolgen daarvan voor iedere online (content)marketingstrategie. Het Museum Boijmans van Beuningen maakte een app voor de tentoonstelling The Future of Fashion en gebruikte daarbij de iBeacon-technologie. iBeacon als startpunt voor 1 op 1 marketing, geschreven door Hannah Ellens:

9. Van Isabel Mosk, directrice van Think! en blogger op ons platform weten we dat het verhaal over destination marketing altijd goed zit. In haar presentatie tijdens de Social Media Week in Rotterdam (#SMWRdam) gehost door Travelnext was haar boodschap vooral om in de niche markten te stappen. Ze geeft de blijvende tip: “Zoek bloggers die bij je product passen en écht gepassioneerd zijn. Deze bloggers kunnen een echte meerwaarde vervullen.” Door Richard Otten:

10. Je kunt bij een reclame- of communicatiebureau nooit iets bestellen dat gegarandeerd viraal gaat. Veel bedrijven proberen dat wel. Je hebt sowieso creativiteit nodig voor een goede briefing. Iedere sterke campagne begint met de juiste spark. Een blog over de cirkelmethodiek als uitgangspunt voor creatieve campagnes door Hannah Ellens. Gebaseerd op train je creatieve spier van Jojanneke van den Bosch: