Op 15 en 16 april a.s. vindt in Leipzig, Duitsland “The Social Travel Summit” plaats. The Social Travel Summit is een exclusieve kans voor het bedrijfsleven om in gesprek te komen met speciaal uitgenodigde en toonaangevende travelbloggers vanuit diverse delen van de wereld. Naast travelbloggers zijn ook professionals uit de reisindustrie welkom om samen met hen het gesprek aan te gaan over de toekomst van online travel marketing.

Professionele sprekers zullen nieuwe trends in digital marketing presenteren en tijdens workshops, seminars en round tables kunnen succesverhalen en innovatieve ideeën worden uitgewisseld. De focus van deze dagen ligt op het samenwerken van bloggers met de reisindustrie en het van elkaar leren.

The Social Travel Summit heeft als doel om de voorloper te zijn voor het opzetten van een professionele standaard. Terwijl er op een informele manier ruimte is voor netwerken en van elkaar te leren op hoog niveau.

Afgevaardigden zullen veel baat hebben bij nieuwe digitale marketing inzichten en diepgaande discussies en exclusieve toegang krijgen tot de top travelbloggers en influencers.

Sprekers

Tijdens het event zullen diverse sprekers hun mening en inzichten geven over de laatste stand van zaken. Hieronder zijn er enkele opgesomd.

Nick Westergaard, oprichter van Brand Driven Digital, zal spreken over de toekomst van Social. Sociale media tools, zoals Facebook, Twitter en Instagram hebben de manier waarop we werken en leven veranderd. Nu nieuwe sociale media sites oppoppen als paddenstoelen, met allemaal meer nieuwe features is het lastig om de juiste focus te houden. Nick geeft inzicht in waar we nu staan, wat belangrijk is en nog belangrijker waar we in de toekomst op moeten gaan letten.

Alastair McKenzie is een reisjournalist en influencer met daarbij één voet in traditionele media en de andere in sociale media. Sinds 2010 is hij actief lid van de travelblogger community en heeft hij verschillende presentaties gehouden op reis- en sociale media events.

Maximillian Murh, hoofd SEO voor de Bild, geeft een presentatie over SEO en welke aanpak het beste genomen kan worden om zo goed mogelijk scoren in zoekmachines. De aanpak hierbij is vooral lange termijn, waarbij je over enkele jaren nog steeds verkeer vanuit zoekmachines krijgt. Daarnaast worden er diverse 1 op 1 workshops gegeven.

Melvin Böcher, oprichter van Traveldudes, zal spreken over innovatieve concepten met win-win resultaten voor zowel de industrie als de blogger. Melvin heeft met iAmbassador verschillende succesvolle marketing campagnes opgezet voor de verkeersbureaus. Bij deze campagnes is tussen de 1 en 3 miljoen euro aan AVE gegenereerd met travelbloggers.

Last but not least zullen het Duits verkeersbureau en het Emilia Romagna verkeersbureau een presentatie houden. Zij vertellen over hun ervaringen met travelbloggers en hoe zij de resultaten van de campagnes hebben gemeten en wat hun ervaringen zijn.

Plaatsen zijn beperkt voor bedrijven uit de reisbranche. Voor bloggers is het invite only.

Niet alleen deze sprekers maar ook anderen zullen tijdens The Social Travel Summit aanwezig zijn. Meer informatie kan gevonden worden op : http://thesocialtravelsummit.com/