• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Social Travel vs Normal Travel [Infographic]

22 juni 2012 door Annelies Hulshof

Social travel is ‘here to stay’. Steeds meer reizigers zijn mobieler en gaan meer om met de lokale bevolking en lokale gebruiken. Het gebruik van mobiel tijdens het boekingsproces en tijdens het reizen zal blijven stijgen. De volgende infographic van Wimdu bevestigt deze trend nog eens met onderbouwing van cijfers.

Sociale reiziger

De sociale reiziger is meer in voor het ontmoeten van mensen van de lokale bevolking en doet dit door te logeren bij mensen thuis in plaats van in hotels. Maar ook social media en mobiel worden steeds belangrijker binnen deze groep: zo’n 85% van de reizigers geeft aan dat ze op vakantie sociale media zullen gebruiken. De helft van de reizigers in 2012 zal onderzoek doen via zijn of haar mobiel, verwacht wordt dat dit zal verdrievoudigen in 2013.

Organisaties

Uit de onderstaande infographic blijkt dat ook organisaties zich er serieus mee bezig houden: in 2011 is er 211,7 miljoen geinvesteerd in social travel websites en gaan ze er van uit dat in 2012 maar liefst 100% van de reis organisaties een Facebook account heeft (of het account onderhouden wordt vermelden ze er niet bij).

Infographic Social Travel VS. Normal Travel

Book your accommodation with Wimdu, and become a true Social Traveller! Social travel

Gerelateerde Berichten

  • De statistieken van social travel [infographic]

    Social travel, ik ben zelf ook een ontzettende fan van omgaan met locals als je…

  • De impact van social media in travel en hospitality

    Dat de hele wereld in de greep is van social media weten wij als online…

  • Is Social Media een hype?

    De radio deed er 38 jaar over om 50 miljoen bezoekers te bereiken. De TV…

Categorie: Destinatiemarketing, Social media Tags: infographic, mobiel, Social Media, social travel, sociale media, Wimdu

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Save the date: inspiratie en praktijk op het TravelNext Congres op 29 november 2012 - TravelNext schreef:
    6 september 2012 om 17:40

    […] manier waarop mensen reizen is sterk aan het veranderen. Sociale media spelen een steeds grotere rol bij het zoeken, boeken, reizen beleven en nagenieten. […]

  2. De smartphone, handig in alle fasen van een reiziger - TravelNext schreef:
    20 december 2012 om 16:47

    […] een eerdere posting op TravelNext werd duidelijk dat de reiziger verandert. Reizigers zijn connected en nemen hun […]

  3. » All about travel: infographics! Travel on a Budget schreef:
    25 maart 2013 om 22:08

    […] travelnext.nl via Gary on […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

travel Social Media TripAdvisor onderzoek Airbnb destinatiemarketing technologie Booking.com hotels KLM Expedia instagram reizen NHTV reviews mobiel Google TUI Facebook Vakantiebeurs

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext