• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

#Socialmonday: wordt de klassieke skivakantie omgetoverd tot een prestatie-oord?

20 januari 2014 door Viola de Bruijn

De klassieke skivakantie is voor veel skiërs empirisch: prachtige uitzichten, vol met adrenaline, veeleisend betreft hun skiprestaties, volop mogelijkheden om nieuwe mensen te ontmoeten en met vrienden en familie veel plezier maken. Momenteel is hét moment voor de Europese skigebieden om zich klaar te stomen voor de piek van het skiseizoen in 2014. Maar hoe doen zij dat?   Vanwege de indrukwekkende ervaring tijdens een skivakantie worden de Social media gebombardeerd; ontelbaar veel beelden en video’s worden gedeeld op Facebook, Twitter en YouTube, maar vooral Instagram en Pinterest zijn favoriet. Het triggert skiërs om alles te delen wat zij ervaren. Maar hoe ver gaat dit?

Nieuwe technologieën om nóg meer te delen

In steeds meer skigebieden wordt er gebruikt gemaakt van de RFID-technologie; het opslaan in en aflezen van RFID-tags door identificatie met radiogolven. Zo kunnen skiërs direct via hun skipas inzien welke skilift zij kunnen gebruiken en waar zich bijvoorbeeld de rode en zwarte skipistes zich bevinden.

Is het delen van foto’s en video’s op de sociale media genoeg? En het vinden van de juiste skilift en pistes via de RFID-technologie? Nee, skiërs willen meer dan dat! Hun ervaringen moeten verder gedeeld worden dan alleen op de sociale media. Skiërs en snowboarders willen presteren! En dus moeten óók hun prestaties gedeeld worden.

EpicMix: biedt deze applicatie nieuwe kansen voor Europese skigebieden?

Een mobiele en online applicatie waar alles in zit wat een skiër zoekt, is EpicMix. Met deze applicatie kan je je skiscores invoeren zoals snelheid en duur en kan je een vergelijking maken met de prestaties van andere skiërs en snowboarders in hetzelfde skigebied. Van nature willen mensen zien hoe ze presteren ten opzichte van anderen. EpicMix heeft zelfs een “leaderboard”. Je kunt op EpicMix een account aanmaken en alles delen: je routes, foto’s, prestaties. De EpicMix verbindt je met vrienden en familie boven op de berg. Hoe werkt EpicMix? Ook via de RFID-technologie in je skipas.

Tot nu toe wordt de applicatie EpicMix alleen in Amerika gebruikt. Skigebieden in Europa beperken de technologie en het sociale aspect van een skivakantie alleen met Facebook pagina’s en QR codes. Daarbij worden de skiërs ook nog niet aangemoedigd door de Europese skigebieden én touoroperators om actief hun ervaringen te delen.

Goede marketeers van touroperators zouden zich moeten beseffen dat actieve skiërs op Social media inspirerende content aanleveren en van grote betekenis kunnen zijn voor goede branding. Ook voor de bestemmingen zelf heeft dit een toegevoegde waarde, denk bijvoorbeeld aan een selfie op de top van een berg.

Op dit moment is de vraag of het investeren in zo’n soort applicatie als EpicMix rendeert. Het is een erg dure investering en zeer arbeidsintensief om de kwaliteit van de applicatie te waarborgen. Vooral voor particuliere hotels en kleine skigebieden is het een forse investering. Natuurlijk is er wel de mogelijkheid om krachten te bundelen dus bijvoorbeeld met meerdere hotels samen over te gaan tot een applicatie als EpicMix.

Hoe kunnen Europese skigebieden en touroperators toch verder kijken dan alleen het stimuleren van likes voor hun Facebook pagina? Gaan zij Amerika achterna?

Bron: Tnooz
Credits afbeelding: Marfish75

 

Gerelateerde Berichten

  • kracht van de sociale media
    Destinaties en de kracht van sociale media [infographic]

    Reizen en sociale media zijn een killer combinatie. Dat reizigers gebruik maken van sociale media…

  • Ryanair treedt toe tot de wereld van sociale media

    Ryanair heeft vanochtend haar nieuwe digitale marketingstrategie gepresenteerd, daarover berichtte Tnooz vandaag. In die nieuwe strategie geeft…

  • Social Media Marketing: PaperFlies wil jouw vriend worden

    Social media speelt een belangrijke rol in de marketing strategie van PaperFlies. Wij willen het…

Categorie: Destinatiemarketing, Mobiel, Social media Tags: applicatie, epicmix, skivakantie

Over Viola de Bruijn

Viola de Bruijn is in 2005 afgestuurd aan de NHTV en ruim 6 jaar werkzaam geweest als Account Manager in de reisbranche. Tevens heeft zij 3 jaar als e-Commerce Manager bij een touroperator gewerkt. Viola is sinds 2009 werkzaam op de NHTV als extern gecommitteerde bij afstudeerassessments. In haar voormalige rol als Account Manager bij Getty Images adviseerde zij diverse spelers in de reisbranche over de inzet van digitale content. Haar passie ligt op het vlak van digitalisering en vooral mobiele strategie; hoe zet je mobiele oplossingen effectief in? Sinds 2016 is Viola werkzaam als Senior Account Manager bij CM Telecom en adviseert zij spelers in de travel & hospitality branche over mobiele oplossingen zoals het versturen van SMS en Push berichten, Whatsapp, mobiele betalingen, SIP Trunk en Ticketing. Bloggen voor TravelNext geeft Viola de mogelijkheid om haar visie, ervaring uit het werkveld en creatieve ideeën te delen met de internationale travel & hospitality branche.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

TripAdvisor mobiel reizen technologie onderzoek Social Media reviews hotels Booking.com KLM Vakantiebeurs Google destinatiemarketing travel Facebook NHTV instagram Expedia Airbnb TUI

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring