• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

#SoMeT14EU vertaald naar social getallen

22 april 2014 door Steven de Jong

Op 9 april om half negen in de ochtend stapte Charel van Dam, Online Manager van Amsterdam Marketing en presentator van #SoMeT14EU, op het podium in het Arktikum Science Museum in Rovaniemi, Finland. Wat hij zag was een conferentieruimte gevuld met destinatiemarketeers, marketingprofessionals en één vertegenwoordiger van ruimte toerisme, afkomstig uit negentien landen van vijf continenten. We delen en benchmarken de meest opmerkelijke getallen van #SoMeT14EU.

Na jaren van planning, locatie selectie en outreach was het wereldwijde potentieel van SOMET eindelijk werkelijkheid worden. Met een warm welkom opende Van Dam officieel de eerste Europese conferentie uitsluitend gewijd aan sociale media in het toerisme. #SoMeT14EU trapte af op de poolcirkel.

De social getallen

Twee dagen lang werden er presentaties gegeven over uiteenlopende onderwerpen.

Van inventieve wereldwijde social media campagnes tot niche blogger selectie, en van de ROI van social media tot zelfs het vermarkten van de Kerstman. Deelnemers werden opgeleid en vermaakt, en de lancering van Europa’s eerste SoMeT was een daverend succes. Hierbij een overzicht van een paar interessante en opmerkelijke getallen van #SoMeT14EU:

2718 Twitter berichten met de hashtag #SoMeT14EU

507 unieke gebruikers twitterden de #SoMeT14EU hashtag

1.310.000+ was het Twitter bereik van #SoMeT14EU hashtag

8.100.000+ was het totaal aantal indrukken van # SoMeT14EU hashtag

18 landen vertegenwoordigd in de # SoMeT14EU registraties : Argentinië, Australië, België, Canada, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, IJsland, Ierland, Italië, Nederland, Noorwegen, Zuid-Afrika, Spanje, Zweden, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten

5 continenten vertegenwoordigd op #SoMeT14EU: Afrika, Australië, Europa, Noord-Amerika, Zuid-Amerika

113 #SoMeT14EU tagged tweets tijdens de 35 minuten durende presentatie van Sveinn Birkir Björnsson. Dat is een tweet elke 18 seconden! (de presentatie won uiteindelijk de award voor meest inspirerende spreker)

38.000 kilometers gevlogen round-trip door speaker Chris Chambers van Queensland , Australië

21 sprekers in twee dagen

De getallen gebenchmarkt met voorgaande edities

Ter vergelijking zagen we op het eerste congres in Australia 3081 Twitter berichten van 401 unieke gebruikers met een bereik van 543.867 en 6.49 miljoen impressies, en op het vijfde congres in de VS waren er 7000 Twitter berichten van 760 unieke gebruikers met een bereik van 10.000.000+ miljoen. Kortom, de eerste Europese editie mag trots zijn op een mooie social score!

Binnenkort volgen nog een paar blogs met enkele lessen van #SoMeT14EU. Vaststaat dat we ons nu al verheugen op #SoMeT15EU!

Gerelateerde Berichten

  • Social media (Youtube)

    Social media is een actueel onderwerp. Elke marketeer is op zoek naar interactie met zijn…

  • Is Social Media een hype?

    De radio deed er 38 jaar over om 50 miljoen bezoekers te bereiken. De TV…

  • Social media klachten en TripAdvisor

    TripAdvisor heeft sinds geruime tijd een optie voor bedrijven om te reageren op reviews en…

Categorie: Destinatiemarketing, Mobiel, Social media Tags: destinatiemarketing, Rovaniemi, somet14eu, Think! Social Media

Over Steven de Jong

Steven de Jong heeft zijn eigen social media bureau, Olifant Media. Hij helpt bedrijven en organisaties (binnen en buiten toerisme & travel) met het behalen van hun marketingdoelstellingen via een creatief-effectieve social media aanpak. Opdrachtgevers waren o.a. KLM, Leiden Marketing, Nationale Nederlanden en Het Scheepvaartmuseum. Hiervoor was Steven social media marketeer bij Think! Amsterdam, webredacteur bij het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) en schreef hij het boek ‘Aan mijn jongere ik’.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Facebook hotels Social Media Expedia technologie KLM TripAdvisor Booking.com onderzoek instagram reviews mobiel Vakantiebeurs destinatiemarketing travel Airbnb reizen Google TUI NHTV

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext