• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

SoMeT15EU: we kijken terug en kijken vooruit

11 maart 2015 door Lobke Elbers

”Een echt merk is individueel op een persoonlijk niveau,” William Bakker – de laatste spreker op # SoMeT14EU (vorig jaar) op 10 april – verkondigde dit op het podium. Bakker is de belangrijkste strateeg bij Think! Social Media. Een toeristisch merk, vervolgde hij, is “de som van verhalen die mensen horen en de som van de ervaringen die mensen hebben.” We kijken terug naar vorig jaar en vooruit naar #SoMeT15EU op 25 & 26 maart.

In zijn presentatie vorig jaar tijdens dit congres, onthulde Bakker gepersonaliseerde toeristische marketing campagnes van DMO’s en attracties over de hele wereld en ook van enkele van de vertegenwoordigers van de bestemmingen die aanwezig waren bij # SoMeT14EU.

marketing=storytelling

Bakker’s slide getiteld ‘Marketing = Storytelling’ verwijst naar de presentatie van Heidi Sørvig van Visit Sørlandet waarin ze samen met haar team de huidige bezoekers stimuleert om hun ervaringen te delen ter bevordering van de promotie van hun bestemming. “De helft van de reizigers heeft een vakantie geboekt op basis van een foto gepost door een vriend op Facebook,” bevestigd Bakker.

Bij het benadrukken van een rode draad door de presentaties van vorig jaar tijdens #SoMeT14EU, haakte Bakker in op de veranderende rol van een DMO. Hierin is de organisatie eigenlijk verantwoordelijk is voor het destinatie management in plaats van destinatie marketing. (Lees Bakker’s artikel De ‘M’ In Destination Management Stand For management instead Of Marketing hier.)

Bakker besprak ook hoe Montreal een campagne creëerde om reizigers en bewoners te activeren en moedigde hen aan om hun verhalen te delen via een bepaalde campagne hashtag: #MTLMoments. Deze hashtag werd in fotolijstjes door de stad opgehangen om bezoekers aan te moedigen om hun ervaringen op social media te delen, ter ondersteuning van de campagne. Verhalen van andere mensen zijn veel meer authentiek en effectiever dan die geproduceerd door een DMO of een toeristisch merk zelf, aldus Bakker.

Verbinden met niches

In de het brede en wijde aspect van marketing, moeten DMO’s zich richten op het verbinden met niches. Iedere stad zegt dat ze uniek zijn qua cultuur, food, en recreatie, maar wat is nu echt jouw unique selling point? Specifieke niche initiatieven die een stad anders neer hebben gezet zijn voorbeelden zoals Antwerpen Mode stad door spreker Miek De Roeck samen met het Emilia Romagna BlogVille project door Nicholas Montemaggi’s.

Geen van deze initiatieven kan succesvol zijn, zonder dat je als organisatie social media in de basis zet. De bedrijfscultuur moet veranderen naar een sociale cultuur, van receptionist tot CEO.

Je moet het gewoon doen

Een van de tweets die erg bij zijn gebleven en de spijker op zijn kop sloeg vorig jaar tijdens # SoMeT14EU is die van Orla Carroll: “Er is nooit een perfecte tijd om iets te beginnen. Je moet het gewoon doen. ”

Impressie vorig jaar, programma dit jaar

TravelNext auteur Martijn Smeenge was erbij vorig jaar en schrijft in het blog SoMeT14eu symposium, geen gewoon symposium zijn beleving op. Ook voor dit jaar belooft de organisatie een sprankelend programma met internationale inspirerende cases van onder andere de marketing van IAmsterdam, Visit Oslo, Marketing Greece, Visit Finland, de social media inzet van NBTC | Holland Marketing, de promotie van Vlaanderen door  Visit Flanders en nog heel veel andere cases.

Een terugblik van #SoMeT14eU vorig jaar:

Gerelateerde Berichten

  • Wereldklasse conferentie Social Media in Tourism naar Amsterdam #SoMeT15EU

    Social Media Tourism #SoMeT15EU komt naar Nederland! Het jaarlijkse event dat dit jaar plaatsvindt op…

  • social travel
    Social Travel vs Normal Travel [Infographic]

    Social travel is 'here to stay'. Steeds meer reizigers zijn mobieler en gaan meer om…

  • De impact van social media in travel en hospitality

    Dat de hele wereld in de greep is van social media weten wij als online…

Categorie: Destinatiemarketing, Social media, Travel Events Tags: #SoMeT15EU, Amsterdam, bloggers, citymarketing, fans als ambassadeurs, Social media in toerisme

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reviews Airbnb technologie Expedia destinatiemarketing Google instagram TripAdvisor Facebook hotels TUI KLM travel Vakantiebeurs Social Media onderzoek reizen mobiel NHTV Booking.com

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext