• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

SOS in travel: biedt Google Maps een eerste oplossing?

25 juli 2017 door Lobke Elbers

Helaas worden reizigers op reguliere basis getroffen door een crisissituatie. Voor reizigers is dat het moment waar de onzekerheid toeslaat en waarop reisorganisaties en reisleiding snel moeten handelen om de reizigers in hun emoties te horen, informatie te geven en als dit mogelijk is een oplossing te bieden. Recent nog, werd door een aardbeving een en ander heftig opgeschud aan vakanties van reizigers. Tevens zijn dat soort events belangrijke momenten van snel handelen voor de reisindustrie.


 

SOS Alert

Precies in de week na dit event, publiceert Google een bericht dat zij een nieuwe functie hebben; SOS Alerts. Voortaan zie je tijdens crisissituaties een SOS bericht boven de normale zoekresultaten, met daarbij nieuwsberichten, kaarten en updates van overheden.

Ook op Google Maps is het Alert geïntegreerd, gebruikers zien een symbool waar je na klikken meer informatie kunt vinden over de situatie. Wanneer een reiziger de Google app heeft geïnstalleerd, krijgt deze een push notificatie bij een SOS Alert.

Content

Relevante en geautoriseerde content van het internet, social media en Google producten (zoals Google news) worden opgenomen in de informatievoorziening in Search en Maps. Afhankelijk van de omvang en grootte van de crisis en de locatie van de reiziger, krijgt deze updates te zien van lokale, nationale of internationale autoriteiten. De updates kunnen informatie bevatten zoals bijvoorbeeld noodnummers, aan de ramp gerelateerde websites, en vertalingen (of highlights) van nieuwsberichten.

Nuttig voor reizigers en de reiswereld?

De meldingen worden afgegeven bij natuurrampen, humanitaire rampen en andere noodsituaties. De pushberichten worden niet alleen getoond aan mensen die zich in het getroffen gebied bevinden, maar ook aan mensen die via Google zoeken op meer informatie over het gebied.

Aangezien de Google app door diverse onderdelen een handige app is voor reizigers, voegt dit nog iets extra’s toe; informatievoorziening wanneer die er moet zijn. Denk naast toeristen daarbij ook aan lokale agenten en reisgidsen op locatie die ook direct op de hoogte gesteld worden.

Gerelateerde Berichten

  • Het Nieuwe Fietsen en Google Maps

    Fietspaden doorkruisen heel Nederland. Volgens de Fietsersbond gaat het om minstens 29.000 kilometer. En het…

  • Google schrapt externe hotelreviews op Maps en Places

    Hotelbeoordelingen op reviewsites als TripAdvisor en Yelp worden niet meer getoond op Google Maps en…

  • Google laat zich makkelijk misleiden | Hotelfraude Google Maps

    Hotelfraude via Google sierde vanochtend op de eerste pagina in dagblad De Pers. Google heeft…

Categorie: Apps Tags: Google, Sos Alert

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Social Media Expedia reizen TUI KLM Booking.com travel reviews mobiel onderzoek Facebook technologie Google Airbnb instagram hotels destinatiemarketing Vakantiebeurs NHTV TripAdvisor

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring