• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Spotted by Locals lanceert mobiele augmented reality applicatie

19 november 2009 door Martin van Kranenburg

Spotted by Locals, een netwerk van websites voor stedenreizigers door locals in 22 steden in Europa, heeft vandaag een van de eerste “augmented reality” applicaties in Europa voor de reismarkt gelanceerd. De applicatie, gebouwd op het Layar platform, is gebouwd door d-Media.

De echte wereld door de mobiele telefoonlens van stedenreizigers
Stedenreizigers kunnen nu alle 3000 Spotted by Locals tips van locals in 22 steden in Europe op hun mobiele telefoon lezen, kijken welke spots in de buurt van waar zij lopen zijn, en hun mobiele telefoon de weg te laten wijzen. De “augmented reality” (NL: toegevoegde realiteit) applicatie van Layar zorgt er voor dat toeristen door het display van hun smart-phone naar de straat en gebouwen voor zich kunnen kijken, en zien welke spots door Spotted by Locals zijn getipt. Als de camera-telefoon op een bar, restaurant of ander type spot wordt gericht, wordt meer informatie over deze plek getoond.

Alle local tips op bijna alle mobiele telefoontypes beschibaar
Op dit moment is de Layar augmented reality applicatie alleen op de iPhone 3gs en Android telefoon-types beschikbaar. Spotted by Locals bezoekers met andere mobiele telefoons met internettoegang kunnen alle cityblogs bezoeken via de “normale” mobiele website. Op deze speciaal ontwikkelde mobiele cityblogs kunnen bezoekers spots in een specifieke categorie (zoals bars, restaurants, clubs, musea en winkels), of spots in een bepaalde buurt in een stad zoeken. Google Maps worden getoond bij elk artikel, en werken naadloos samen met telefoons met een GPS.

Gerelateerde Berichten

  • Spotted by Locals lanceert 100% offline iPhone gids

    Spotted by Locals lanceert 's werelds eerste 100% offline iPhone gids met tips van locals.…

  • Spotted by Locals introduceert iPhone stadsgidsen

    Spotted by Locals, een serie online en PDF reisgidsen met tips van locals in 33…

  • Gespot: Spotted by Locals "groter" dan Lonely Planet en co?

    Het in 2008 in Amsterdam gelanceerde Spotted by Locals - uitgevers van Engelstalige online en mobiele…

Categorie: Apps, Technologie Tags: augmented reality, Spotted by Locals

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

onderzoek Google Expedia Vakantiebeurs Facebook TUI hotels TripAdvisor instagram KLM Booking.com reviews destinatiemarketing technologie mobiel reizen Social Media travel NHTV Airbnb

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring