• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Startup om in de gaten te houden: Vamo travel, voor multi-destinatie trips

26 januari 2015 door Lobke Elbers

Vamo travel werd ontwikkeld voor de reiziger die in korte tijd meer van de wereld wil zien. We weten allemaal dat het moeilijk is om multi-destinatie trips te boeken zonder duur reisbureau of zonder meerdere websites te raadplegen. De startup Vamo biedt de oplossing en is er een om in de gaten te houden. Ondanks dat de tool nu alleen nog werkt als je wilt vertrekken vanuit Canada en de Verenigde Staten, zou Vamo travel volgens diverse media weleens de concurrent van Priceline, Expedia en TripAdvisor kunnen worden.

Wie een tripje Europa wil plannen door Londen, Rome, Parijs en bijvoorbeeld ‘ons Amsterdam’, kan een heilzame zoektocht verwachten om de snelste vluchtroutes en goedkoopste kwalitatieve verblijfplaatsen te vinden. Ari Steinberg (oud ingenieur bij Facebook) bedacht met zijn startup Vamo de ‘heilige graal‘ voor multi-destinatie trips met als doel wereldwijd meerdere destinaties te kunnen zoeken, boeken en bezoeken in slechts een paar dagen. Zes redenen waarom deze startup onze manier van boeken weleens zou kunnen gaan veranderen!

1. De zoekcriteria zijn geavanceerd

Met hoeveel personen, in welke stad wil je beginnen, welke steden wil je nog meer zien, hoelang wens je per stad te blijven en wat is de kwaliteit die je wenst van de hotels? Dat is het beginpunt van het boekingsproces op Vamo. Het alternatief is dat je begint door 1 stad te selecteren en het verder overlaat aan de aanbevelingen die Vamo je doet; want als je Parijs mooi vindt, waarom zou je dan niet naar alle (moderne) kunststeden van Europa afreizen tijdens je 9 dagen durende mini-vakantie? Vamo is er dus voor twee groepen reizigers: de reizigers met een bewust doel voor ogen en de reiziger die zich graag laat inspireren. Een dubbele check voor het inspelen op de veranderende behoeften van reizigers!

vamo 1

2. Op maat maken: zelf dynamisch samenstellen

Als je gekozen hebt voor de suggesties van Vamo of je hebt zelf gekozen voor diverse steden, kun je de trip verder gaan fine-tunen. Hoewel de site direct zoekt naar de beste vlucht- en hoteldeals, kun je alles hierin zelf wijzigen zoals vliegtijden, vluchtmaatschappijen, maar ook treintijden en ander vervoer en natuurlijk je vertrek- en aankomstdata. Maar ook eventuele overstaps kun je toevoegen en qua kamers kun je per stad spelen met de kwaliteit. Wil je in elke stad 4 sterren kwaliteit, of wissel je af omdat het voor je budget slimmer is? Alles is adjustable en dynamisch. Als klant kun je aan elke knop draaien en net zolang twisten en turnen totdat je de voor jou perfecte timings en kwaliteit hebt.

vamo 2

3. Wat deden anderen?

About the trip is een tab waar je, na het kiezen van al je destinaties, per stad die je bezoekt een makkelijk overzichtje krijgt met tips van anderen. Hierin vind je: top locaties om te bezoeken volgens andere Vamo travelers, tips en adviezen voor: ‘de beste tijd van het jaar om er naar toe te gaan’ en ‘inhoudelijke tips voor de ideale verblijfsduur’. Maar ook tips waar je volgens reizigers het beste kunt verblijven en wat qua temperaturen de beste periodes zijn om een stad te bezoeken, alsmede tips om te doen. De site werkt dus met user initiated tips, tricks en adviezen. Dit stelt je als boeker ook nog eens in staat om aan de hand van deze inzichten je reis en/of bestemmingen en reisperiode alsnog aan te passen of te wijzigen.

vamo 3

4. Mijn/ jouw trips: social travel

Je eenmaal uitgestippelde route met destinaties kun je opslaan en bewaren als je er nog even over na moet denken of als je de trip nog even moet bespreken met vrienden – wat overigens ook heel makkelijk is, aangezien je je reisplannen kunt delen via o.a. Facebook en e-mail voor feedback. De volgende morgen kun je met behulp van eventuele feedback op je trip weer makkelijk met dezelfde trip verdergaan.

vamo 4

5. Actueel boeken

Voor het vastleggen van de vluchten wordt je automatisch doorverwezen naar de desbetreffende boekingssite, waar, behalve bij AirFrance, al je voorkeuren voor vluchten automatisch klaar staan om direct te kunnen afronden. Voor de hotels, die onder het vluchtschema staan, verschijnt er per stad een overzicht van de geboekte data en prijzen, die ook weer ter plekke aan te passen zijn. Een klik op ‘Book now’ zal automatisch je creditcard belasten en je boeking definitief maken. Vamo bemoedigt het boeken van de hotels via de red buttons, door je een kortingscheque te geven zodra je al je hotels via het platform zelf boekt. Een slimme manier van loyalty!

vamo 5

6. Reviews en recensies vanuit de community

Terug gekomen van de destinatie trips vullen Vamo reizigers voor toekomstige Vamo reizigers in hoe zij hun trip hebben ervaren. Tips waar je goed kunt lunchen, of waar de mooiste musea zich bevinden worden daar ook in meegenomen. Dit komt automatisch onder de eerdergenoemde tab ‘about this trip’ te staan waarmee de Vamo community members haar eigen kennisbank over destinaties bouwen. Deze kennis wordt vervolgens overzichtelijk ingedeeld in items als: ”wat moet je weten voordat je ‘Rome’ bezoekt?” en ”hoe kun je je het beste vervoeren in Rome”, naast de reguliere en algemene reviews van steden waarvoor gewerkt wordt met sterren.

Je kunt de Vamo reiziger die een recensie of review heeft geschreven zelf een antwoord of vraag sturen en ook stemmen of ’thumbs up’ geven voor de bruikbaarheid van de tips die er gegeven zijn.

know before

Over niet al te lange tijd zal deze ”reisagent robot” de markt verder veroveren en ook in Nederland opereren zodat je vanuit hier je multi-destinatie trip kunt boeken. Wel wordt Amsterdam nu al aangeboden, in het totaal aanbod van destinaties in West- en Oost-Europa, Azië, maar ook in Australië en Nieuw-Zeeland. Vamo wordt nu al geroemd door de aandacht voor details; op kaartjes kun je precies de reistijden en afstanden zien die je aflegt. Maar ook om de snelheid en het gemak. De tijd die overblijft doordat je niet zolang meer hoeft te zoeken, kun je aan fijnere dingen besteden.

Gerelateerde Berichten

  • 40 Travel Startups om in de gaten te houden

    Het is druk in startupland. Al jaren, maar ook anno 2015 lijkt de stroom aan…

  • Startup Campingbooking: online je kampeerplaats boeken

    Travelnext volgt graag startups. Deze keer ondervroeg Richard Otten de gloednieuwe startup Campingbooking, het eerste…

  • Routehappy: online community om ‘gelukkig’ te vliegen

    Reizigers die zeker willen zijn dat zij tijdens hun vlucht van alle gemakken voorzien zijn…

Categorie: Destinatiemarketing, Startups Tags: stedentrip online, Vamo

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Facebook instagram Vakantiebeurs Social Media NHTV Airbnb reizen travel reviews mobiel destinatiemarketing Google KLM Booking.com TUI onderzoek Expedia hotels technologie TripAdvisor

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring