• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Storytelling met Facebook Canvas

15 maart 2016 door Sanne van der Laan

Vorige week heeft Facebook een nieuwe advertentiemogelijkheid geïntroduceerd die alleen op mobiele gebruikers is gericht: Facebook Canvas. Een levensgroot schilderij als advertentie? Zo kun je het wel bekijken. Facebook Canvas is een advertentiemogelijkheid om schermvullende en interactieve ads weer te geven in het nieuwsoverzicht van gebruikers. Maar wat is dan het verschil en de toegevoegde waarde van de nieuwe advertentiemogelijkheid met name voor de reisbranche?

Storytelling in een ander jasje

Met dit beginnende lenteweer kijken we hemelend uit naar de zomervakantie. Genietend op een strandbedje bij een zonovergoten bestemming. Waar we precies heen willen weten we nog niet; maar wel dat het lekker ontspannen en vooral zonnig moet zijn! Hoe bereik je deze zwijmelende doelgroep als reisorganisatie? Onder andere op Facebook door middel van advertenties. Met druilerig weer zijn meer mensen actief op social media. Facebook is daarmee het medium bij uitstek voor het inspireren en triggeren van mensen in hun vrije tijd voor een heerlijke vakantie. Hoewel de huidige advertentiemogelijkheden best een stuk beleving kunnen opwekken (Zon, Zee & Strand), is dit met de nieuwe Facebook Canvas mogelijkheid een stuk uitgebreider!

Facebook canvas storytelling

De advertenties worden in het klein aangeboden in het nieuwsoverzicht van mobiele gebruikers. Vervolgens krijgt de gebruiker de optie om de advertentie te ‘openen’. Maar dan?

Je kunt de advertentie zo indelen dat er schermvullend een afbeelding komt te staan, waarna gebruikers omlaag kunnen scrollen en aanvullende tekstinformatie kunnen lezen. Of maak juist een carrousel met verschillende afbeeldingen. Op deze manier kun je een impressie van een bestemming geven en inspelen op de beleving van de gebruikers.

Je kunt maximaal vijf schermvullende ‘pagina’s’ per Canvas inzetten. Op wat voor manier je nog beter kunt inspelen op de beleving? Met aantrekkelijke video’s van reisbestemmingen. De advertenties worden op alle mobiele iOS en Android toestellen weergegeven. Zelf graag gaan testen met de nieuwe ads? Dit kan via Power Editor, een programma waarmee bedrijven meerdere campagnes of een groot aantal reclameteksten kunnen beheren.

Een ‘reis’ canvas

Facebook Canvas is met name voor de reisbranche interessant. De nieuwe advertentiemogelijkheid geeft namelijk alle ruimte om in te spelen op de beleving van de (potentiële) reiziger. Een Facebook Canvas is de perfecte plaats om een bestemming uit te lichten en aan te prijzen. Met schermvullende afbeeldingen en videobeelden kun je elke bestemming tot de verbeelding laten spreken. Je kunt het Canvas natuurlijk ook inzetten op andere momenten in de customer journey, en zelfs achteraf. Denk bijvoorbeeld aan een oproep of actie waarin je vraagt om ervaringen te delen.

Het sleutelwoord voor de inzet van het Canvas is beleving. Zorg ervoor dat je inspeelt op de gedachtegang van de reiziger en sluit aan bij zijn of haar interesses. Wanneer de potentiële klant nog aan het oriënteren is, heeft een keiharde salespitch weinig nut. Presenteer je diensten of bestemmingen daarom zo aantrekkelijk mogelijk, en zet eventuele aanbiedingen en kortingen later in.

Wat je moet weten; ontwerpen

Of je nu een Facebook Canvas maakt door middel van afbeelding(en), een carrousel, een video of een productverzameling laat zien, elk ontwerp heeft zo z’n ontwerpvereisten. Dus voordat je aan de slag gaat; check de vereisten dan hier. Zo hoef je niet op het laatst nog allerlei aanpassingen te maken.

Gerelateerde Berichten

  • Update Facebook veranderingen: gesplitste advertenties en de nieuwe bedrijfspagina’s

    Zoals je wellicht gehoord (of al gezien) hebt, heeft Facebook afgelopen week de advertentie structuur…

  • Mobiele layout Facebook pagina's vernieuwd

    Facebook laat de updates in een rap tempo opvolgen. Eerder introduceerden ze al Graph Search,…

  • Facebook update: advertentievoorkeuren en blockers tegen adblockers

    Afgelopen week heeft Facebook een nieuwe update gelanceerd waardoor gebruikers meer macht krijgen over de…

  • Update Facebook veranderingen: gesplitste advertenties en de nieuwe bedrijfspagina’s

    Zoals je wellicht gehoord (of al gezien) hebt, heeft Facebook afgelopen week de advertentie structuur…

  • Mobiele layout Facebook pagina's vernieuwd

    Facebook laat de updates in een rap tempo opvolgen. Eerder introduceerden ze al Graph Search,…

  • Facebook update: advertentievoorkeuren en blockers tegen adblockers

    Afgelopen week heeft Facebook een nieuwe update gelanceerd waardoor gebruikers meer macht krijgen over de…

Categorie: Facebook Tags: facebook canvas, storytelling

Over Sanne van der Laan

Sanne van der Laan is in augustus 2014 afgestudeerd aan de NHTV te Breda, in de richting functiegericht toerisme en recreatie. Sindsdien is zij werkzaam als zelfstandig ondernemer en heeft zij haar eigen social mediabureau: Socialicious. Sanne heeft in het verleden veel werkervaring opgedaan in de online en social mediamarketing bij bedrijven als Nova Vakantiereizen, Klik&Steen en Shinemark. Haar passie voor social media en online marketing deelt ze in haar gastcolleges, presentaties en cursussen. Bij TravelNext kan ze haar passie voor reizen én haar passie voor alles online combineren en delen met andere professionals.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. De laatste 7 Facebook ontwikkelingen uitgelegd! | TravelNext schreef:
    29 maart 2016 om 10:35

    […] is Canvas een geweldige optie om jouw merkverhaal te kunnen vertellen in een advertentie. Canvas is een […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

instagram destinatiemarketing Facebook Google technologie Social Media mobiel hotels reviews Expedia onderzoek travel TripAdvisor Booking.com TUI Airbnb KLM reizen Vakantiebeurs NHTV

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring