• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Sunweb ook op overnamepad in België

13 juli 2008 door Martin van Kranenburg

Na de recente overname van Sudtours waarbij Sunweb (Sundio Groep) tot de top 3 van Touroperators is doorgestoten is Sunweb ook op overnamepad in de Belgische markt en heeft het de Belgische directseller ODYSSEE overgenomen. Sunweb Vakanties zet met deze overname een grote stap in de Franstalige studenten- en wintersportmarkt. ODYSSEE was eigendom van Olivier Guillaume en Frédéric Linotte.

Met de overname van ODYSSEE wintersportvakanties wordt Sunweb vakanties marktleider in het segment van de studenten-wintersportvakanties. En Sundio Group Nederland behoort sinds de recente overname van Sudtours tot de top 3 van touroperators in Nederland met een omzet van ca. 350 miljoen euro en 675.000 klanten.

Uiteraard ging ik op zoek naar de site van ODYSSEE maar qua vindbaarheid in Google valt hier nog veel aan te verbeteren. Via www.odyssee.be kom je bij een mobiele aanbieder. Dan maar Odyssee in Google ingeven. Maar hier komt de site ook niet naar voren, en ook geen betaalde advertentie in Google. Dan slaat de twijfel toe? Zouden ze Odysseus bedoelen? Maar uiteindelijk na veel zoekwerk alsnog de URL van de site gevonden: www.odyc.be. En als je op de site komt kom je vooralsnog niet verder dan de homepage (Browserversie IE 6.0). Beetje verwarrend, maar met de overname door Sunweb zal dit allemaal wel goed komen. Dat kan je wel aan ze toe vertrouwen.

Gerelateerde Berichten

  • Travel2011: Google België

    Roel Naessens, Industry Head Travel van Google België gaf een beeld van de huidige situatie…

  • VakantieVeilingen.nl wint van Landal en Sunweb

    Ik was gisteravond aanwezig bij de uitreiking van de Thuiswinkel Awards in Grand Hotel Huis…

  • Reisaffiliates onder vuur in België

    De Vereniging voor Vlaamse Reisbureaus (VVR) heeft de exploitant van affiliatesite Zomerbrochure.be gemaand zijn site…

Categorie: E-commerce

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Jan Bartelds zegt

    13 juli 2008 om 16:34

    Merkwaardig, al die problemen, en nog wel van een ‘ouwe rot’ in het vak. Vrijdagavond stond alle informatie, inclusief Odyssees url, op tourpress.nl en bij mij werkt http://www.odyc.be prima…

  2. Martin van Kranenburg zegt

    14 juli 2008 om 05:54

    Beste Jan het vervelende van websites is dat je ze onder meerdere browserversies moeten werken. Onder IE 6.0 kom ik helaas niet verder dan een statische homepage. Verder vindt ik het persoonlijk nogal verwarrend dat als je Odyssee niet kent en je deze naam ingeeft in Google de website niet naar voren. Niet in de organische als in de betaalde resultaten.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Vakantiebeurs reizen KLM Google instagram Social Media mobiel NHTV reviews travel hotels technologie Facebook onderzoek Expedia TUI destinatiemarketing Booking.com TripAdvisor Airbnb

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext