• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

The Cannes Lions International Festival of Creativity

13 juli 2011 door Alexander Lamprecht

Van 19 t/m 25 juni 2011 vond het Cannes Lions Festival plaats. Dit is een van de meest vooraanstaande wereldwijde reclamefestivals. Veel bekende merken presenteerden zich gedurende dit festival in verschillende categorieën. De zeven genomineerde in de categorieën: travel, entertainment en leisure worden onderstaand voorgesteld:

Prosciutto di Giallo

Dit was een actie om het Zweeds horror festival Elmsta 3000 te promoten. Men wilde graag een bijzondere uitnodiging bedenken, en voornamelijk “buzz” en participatie rond het festival creëren. Het bedrijf genaamd Saatchi & Saatchi Stockholm verstuurde pakketten van Prosciutto (vier slices) uit naar de uitgenodigden met een URL op dat verwijst naar een gepersonaliseerde web video over een slachter met een liefde voor gerookt vlees. Uiteindelijk was deze actie wel succesvol en meer dan 80% van de uitgenodigde bezochten uiteindelijk ook het evenement.

De film: http://www.youtube.com/watch?v=aw7CE42uF9A

Caribbean Live

British Airways moest een boodschap overbrengen, dichtbij een drukbezocht winkelcentrum. De vraag was voornamelijk hoe, en op welke manier men het publiek kon verleiden om aandacht te besteden aan deze billboards. Men heeft er over nagedacht outdoor landschappen in realtime om te zetten.

Twee vakantiegangers hebben live van een Carribean Island gebroadcast naar een interactief billboard in Londen. Met deze actie hebben ze het publiek verleidt een dialoog aan te gaan, vragen te stellen via tekstboodschappen, en ook antwoorden daarop terug ontvangen. Op facebook kon men ook deze leuke actie volgen en beleven. Voor de vakantiegangers uit het Caribische gebied was het ook mogelijk direct interactie uit te oefenen met het publiek aan de andere kant in Londen. Dit heeft uiteindelijk gezorgd voor het vakantiegevoel annex het Caribische gevoel naar een shopping center in Londen dat men kon overbrengen, en dit alles in real time.

De film: http://vimeo.com/25125377

The Escape Machine

DDB Paris heeft deze wel simpele, fun “Escape Machine” experience bedacht voor de Franse travel agency Voyages SNCF. Bizarre grote zwarte kubus op een plein wachten tot  dat iemand in de buurt komt. Dan vraagt de kubus de persoon waar ze graag op vakantie zouden willen gaan. Als men vervolgens op een rode knop drukt volgt een gigantisch spektakel, met vuurwerk, kussen op het gezicht van de persoon, leuke versierde tickets naar hun droombestemming. Het is een fantastisch gevoel om naar het spektakel te kijken. Het bedrijf Voyages SNDF wilde het graag voor iedereen mogelijk maken naar ieder gewenste bestemming te gaan.

De film: http://www.thecoolhunter.co.uk/article/detail/1918/escape-machines-pop-up-in-paris–surprise

KLM Personal Space Experience

Om het comfort niveau van de nieuwe Europe Business Class te verbeteren heeft KLM onderzoek verricht wat voor eisen zakenreizigers stellen aan hun directe omgeving. Men heeft op Amsterdam Schiphol met een verborgen camera verschillende proeven gedaan. Host was Matt Chapman, die wilde uitzoeken wat zich achter het verhaal verschuilt.

Het blijkt wel dat zakenreizigers en eenieder mens zich prettig voelt in zijn eigen omgeving. Als iemand in zijn directe habitat zichzelf weerlegd is de kans dusdanig aanwezig zich oncomfortabel te voelen.

De film: http://www.youtube.com/watch?v=ecDH5uqsKLA

Drunk Valet

Bar Aurora en Boteco Verras presenteert “Drunk Valet”. Om het bewustzijn van de gevaar dronken auto te rijden te intensiveren, heeft men een experiment bedacht. Zij hebben een dronken chauffeur engageert om de auto’s te parkeren. Als mensen toen hun sleutels niet wilden inleveren hebben zij een boodschap op de parkeerkaart achter gelaten. “Never let a drunk driver take your car, even if that driver is you.”

De film: http://www.youtube.com/watch?v=sfPnLxqUWJw

Unexpected luggage

Op 24 december 2010 van Barcelona naar Las Palmas landde de vlucht rond middernacht. 190 passagiers vlogen met deze vlucht terwijl iedereen op andere plekken ter aarde kerst aan het vieren was.

Spanair vond zelf dat dit een bijzonder moment was en koos ervoor om zijn gasten te verassen. Deze actie herinnert ook een beetje aan de KLM Surprise campagne.

De film: http://www.youtube.com/watch?v=fW5Xo4QrSBw

UA Cinemas U-Late Hotline

Deze campagne was ontwikkeld door Leo Burnett Hong Kong om UA bioscopen te promoten. Het bureau achter deze campagne creëerde een hotline voor mensen die het niet op tijd konden redden naar de film te gaan. Als ze dan de infolijn bellen kunnen ze de film selecteren en ze krijgen dan een samenvatting van de eerste 15 minuten van de beoogde film waarvan ze 15 minuten gaan missen.

De film: http://www.youtube.com/watch?v=-PVsY60PBls

 

Maakt u zelf een beeld van deze acties, bekijk de films en de winnaars van het evenement zijn terug te vinden via: http://www.canneslions.com/. Veel kijkplezier!

Gerelateerde Berichten

  • KLM lanceert crossmediale campagne "Stop the hassle"

    Centraal in de campagne staat de actiesite stopthehassle.klm.com, waar Mike bezoekers uitnodigt hun dagelijkse 'hassles'…

  • KLM: The travel Diaries

    KLM is weer even in beeld, en altijd als dat zo is.. Dan kijken we…

  • Optimizing the travel life cycle through e-mail

    Sinds 2008 is Wouter Blok http://twitter.com/#!/wouterblok in de rol van CMO verantwoordelijk voor de marketing…

Categorie: Travel Events Tags: Bar Aurora, Boteco Verras, British Airways, Cannes Lions International Festival, DDB Paris, Elmsta 3000, KLM, Saatchi & Saatchi Stockholm, Spanair, UA Cinemas, Voyages SNCF

Over Alexander Lamprecht

Alexander Lamprecht is sinds 2011 werkzaam in de online marketing en blogger voor TravelNext. Alexander werkt als online marketeer bij TMI, dé detacheerder in de Zorg en daarnaast is hij werkzaam als docent Technopreneurship en Duits bij de Saxion Hospitality Business School. Verder is Alexander ZZP’er met het bedrijf: ALectury, gespecialiseerd in vertalingen, Duitse taalcursussen voor Nederlandse ondernemers en het geven van advies voor toeristische bedrijven bij (online) marketing vraagstukken. Met zijn Duitse roots, zijn passie voor toerisme en e-marketing wil Alexander bijdragen zijn kennis via de TravelNext blog te delen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

KLM Booking.com TUI Social Media reviews reizen Facebook technologie Vakantiebeurs hotels destinatiemarketing Google Expedia travel mobiel Airbnb TripAdvisor NHTV instagram onderzoek

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext