• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

The future is Mocial, mobile & social (Travel2010)

23 november 2010 door Roy Platje

Jeroen van Velzen van The Sound of Data gaf op Travel2010.be zijn visie op de mobiele ontwikkelingen voor de reissector.

35% van de Europeanen heeft op dit moment een smartphone, maar in 2014 is 94% van de nieuw verkochte telefoons een smartphone. Binnen enkele jaren heeft dus iedereen de mogelijkheid om overal online te gaan. En klanten verwachten ook dat de informatie beschikbaar is.

Voor de komende generaties zal de smartphone het uitgangspunt zijn, het basis apparaat waarmee ze online gaan, de thuis PC of laptop zal het secondaire device zijn. Dus de angst dat men nooit online zal boeken is volgens Jeroen ongegrond.

Een mobiel apparaat wordt als enorm persoonlijk gezien, een mobiel zomaar uitlenen aan een vreemde doet niemand. Wil je klanten benaderen via hun mobiele device dan zul je zorgvuldig te werk moeten gaan.

Jeroen gaf de volgende stelregels:
– Praktische informatie, stoor mensen niet met met een loos “goede reis” bericht, maar geef meerwaarde mee.
– Persoonlijk, pas de informatie die je geeft aan op dat wat je weet van deze persoon. Gebruik dus de locatie waar iemand is of waar hij naar toe gaat.
– Ont-stress je klant. Voor alle reizigers is de reis een stress factor, kijk hoe je dit kunt verminderen. Geef de informatie ook minimalistisch weer, geen overbodige tips maar hou het bij de essentie.

Nog een andere mooie quote van Jeroen, “Zoeken naar reizen is besparen, reizen is spenderen”, mobiele toepassingen die op het laatste moment upgrades aan kunnen bieden zullen mobiel een succes gaan worden. Kijk naar de Booking.com applicatie waarbij mensen ter plaatse op basis van hun locatie een hotel kunnen boeken. Maar ook de mobiele check-in app van KLM waarbij tegen een kleine extra vergoeding plekken met meer ruimte geboekt kunnen worden. De boeking is al binnen, en het mobiel upsellen zorgt voor de extra’s.


Gerelateerde Berichten

  • Social media 2.0: hebben verticals de toekomst? (Travel2010)

    Stephan Bosman van Zoover sluit het Travel2010.be evenement af met een presentatie over de social…

  • In touch with the future | Frank Oostdam

    Aangeschoven bij de masterclass over Digital Media Concepts op de Dutch Tourism Expo. De zaal…

  • De toekomst van Mobile: verslag Mobile 2.0 Europe

    Mobile 2.0 Europe: the future of mobile Afgelopen week was ik samen met AdFiliate Barcelona…

Categorie: Trends Tags: Travel2010.be

Over Roy Platje

Sinds vele jaren is Roy actief in de online wereld. Bij bedrijven als Terberg Leasing en Bol.com als operationeel verantwoordelijke. En later bij Peter Langhout Reizen en Europeesche Verzekeringen in E-business Management functies.
Sinds 2008 houdt Roy zich full time bezig met RED Online Marketing, een marketing bureau bureau wat zich volledig focust op de reisbranche. Strategie, Email en Google AdWords campagnes vormen de kernactiviteit. Roy was tevens eigenaar van BoekVandaag.nl welke in 2013 verkocht is aan Travelbird.
Zie ook mijn Google+ profiel.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Tweets die vermelden Weblog | Reismanagers · The future is Mocial, mobile & social (Travel2010) -- Topsy.com schreef:
    23 november 2010 om 13:50

    […] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door Jeroen van Velzen, Jeroen Bryon en Vicky Van Den Heede, Roy Platje. Roy Platje heeft gezegd: The future is Mocial, mobile & social (Travel2010) http://t.co/AcBlttB #travel2010 […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reizen Vakantiebeurs onderzoek instagram TripAdvisor reviews KLM Expedia technologie Google Social Media Airbnb destinatiemarketing Facebook Booking.com mobiel travel hotels TUI NHTV

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring