• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Thomas Cook zet vol in op online kanaal

1 oktober 2010 door Roy Platje

Op de laatste Thuiswinkel Update gaf Bas Hof, e-commerce manager van Thomas Cook, een presentatie over de ingezette omschakeling richting een 100% Online Travel Agency. Dat deze omschakeling hoog nodig is blijkt ook uit de eerder afgegeven winstwaarschuwing door Thomas Cook in Engeland. Het roer moet om.

Thomas Cook, een bedrijf met wereldwijd 30.000 mensen in dienst stond 160 jaar geleden nog aan de wieg van het moderne touroperating. Maar volgens Hof is het hoog tijd voor interne veranderingen. De top 3 spelers in de reisbranche zijn niet meer de oude touroperators, maar nieuwe partijen als Expedia en Booking.com. Die laatste, een 6 jaar oud bedrijf, behaald momenteel een netto winst die vergelijkbaar is met die van het 160 jaar oude Thomas Cook. Wil de touroperator ook in de toekomst overleven dan zal aansluiting gezocht moeten worden met deze online partijen. Het doel is dan ook om weer terug te komen in de top 3.

Momenteel komt ongeveer 20% van de sales uit het online kanaal, de doelstelling is om dat minimaal te 3 to 4-voudigen. Bij Vrij Uit in Nederland is die verhouding al grotendeels omgeslagen, daar komt het merendeel van de verkopen al uit het online kanaal. Een van de actiepunten is het aantal city hotels in het assortiment flink te gaan uitbreiden. De keuze moet breder worden. Binnen de UK worden momenteel 100 tot 150 mensen opgeleid die deze cultuur omslag binnen de oude organisatie moeten gaan bewerkstelligen.

Opvallend is overigens dat Thomas Cook in Engeland de city-hotels momenteel via een whitelabel aanbied van Expedia, en in Nederland een whitelabel aanbied van Booking.com. De concurrenten waar de aanval vol op wordt ingezet de komende jaren.


Gerelateerde Berichten

  • Weekendjeweg.nl en Thomas Cook openen Weekjeweg.nl

    Thomas Cook en Weekendjeweg.nl komen samen met Weekjeweg.nl. De reissite wordt gevoed door Thomas Cook…

  • Thomas Cook: ‘minder commissie voor online kortinggevers'

    Thomas Cook wil online spelers die de producten van de touroperator met fikse kortingen verkopen…

  • Research Online, Purchase Offline met Thomas Cook (Travel2010)

    Peter van den Steen ging in op het ROPO model, Research Online, Purchase Offline. Met…

Categorie: Marketing, Online PR en branding Tags: Thomas Cook

Over Roy Platje

Sinds vele jaren is Roy actief in de online wereld. Bij bedrijven als Terberg Leasing en Bol.com als operationeel verantwoordelijke. En later bij Peter Langhout Reizen en Europeesche Verzekeringen in E-business Management functies.
Sinds 2008 houdt Roy zich full time bezig met RED Online Marketing, een marketing bureau bureau wat zich volledig focust op de reisbranche. Strategie, Email en Google AdWords campagnes vormen de kernactiviteit. Roy was tevens eigenaar van BoekVandaag.nl welke in 2013 verkocht is aan Travelbird.
Zie ook mijn Google+ profiel.

Lees Interacties

Reacties

  1. Martin van Kranenburg zegt

    1 oktober 2010 om 21:22

    Roy dank voor het goede verslag en mooi dat je de presentatie erbij hebt kunnen voegen. Bas dank daarvoor.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

instagram reizen mobiel Expedia Google reviews Facebook Airbnb technologie TUI Vakantiebeurs Booking.com travel KLM destinatiemarketing TripAdvisor onderzoek Social Media NHTV hotels

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext