• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Thuiswinkel Update | Thematrack Travel (deel 1)

29 september 2009 door Martin van Kranenburg

Vanochtend naar Utrecht gereden naar de Thuiswinkel update 2009, de jaarlijkse bijeenkomst voor iedereen die zich bezighoudt met online retail. Het evenement is uitverkocht, dus even zoeken naar een parkeerplek. In de ochtend stonden de workshops centraal. Maar goed, ik was vooral nieuwsgierig naar het middagprogramma met presentaties van Transavia, D-reizen, Vakantie.nl, Eurorelais en @Leisure.

Transavia.com | echt verdiepen in de klant
Nikki van Wijk van Transavia heeft ervaren dat het uiteindelijk gaat om het toevoegen van waarde. Waarde waar de klant ook voor wil betalen. De toegevoegde waarde moet vooral gefocust zijn op aanvullende diensten die dicht bij de kern ligt. Momenteel is Transavia bezig met het ontwikkelen van een SMS service die een vertraging of gatewijziging kan doorgeven. Uit onderzoek onder klanten blijkt dat zij hier best voor willen betalen, je hoeft echt niet alles gratis aan te bieden. Een ander voorbeeld is de succesvolle introductie van het kunnen reserveren van een stoel. Wat je uit de presentatie kan opmaken is dat Transavia niet meer het reisportaal wil zijn (plan van enkele jaren geleden), maar de beste lowcost airline en continu waarde wil toevoegen voor de klant.

D-reizen | van monoloog naar dialoog
Frans van der Werff laat in zijn presentatie een filmpje zien van de klant van de toekomst. Hij geeft aan dat deze klant echter vandaag al leeft. De klant van de toekomst is zijn eigen reisagent, de klant zit aan het roer. Het verhaal van Frans gaat verder vooral over Web 2.0, de omslag van monoloog naar dialoog. D-reizen wil de dialoog aangaan met haar klanten maar vooral ook volgen wat er allemaal over D-reizen vertelt wordt op het internet. D-reizen volgt heel nauw wat er over het merk rondzingt op het internet en Twitter. Frans van der Werff zegt ook de kennis van klanten te gebruiken voor het testen van de nieuwe site van D-reizen die nu voor 80% staat. De terugkoppelingen van deze klanten zijn heel waardevol en worden ingezet om de nieuwe site nog verder te optimaliseren.

Gerelateerde Berichten

  • Thuiswinkel Update | Thematrack Travel (deel 2)

    Eurorelais | en nou gaan we Europa veroveren Hedwig Wassing van @Leisure (Belvilla, Euro Relais,…

  • Thuiswinkel Update | Thematrack Travel (deel 3)

    @Leisure | de Do’s van Bert Wiggers Bert Wiggers bekend van Intermediair, Ilse media (o.a.…

  • Thuiswinkel Update 2010

    Dinsdag 28 september Thuiswinkel Update 2010 Aanstaande dinsdag zal de Thuiswinkel Update 2010 in De…

Categorie: E-commerce Tags: @Leisure, D-reizen, Eurorelais, Frans van der Werff, Nikki van Wijk, Transavia

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

technologie Vakantiebeurs reizen TripAdvisor mobiel travel reviews Google Booking.com onderzoek NHTV Social Media hotels KLM Expedia Airbnb instagram destinatiemarketing Facebook TUI

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring