Tickets.nl stopt met het organiseren van arrangementen en incentives en stort zich volledig op affiliatemarketing. Het bedrijf wil uitgroeien tot one-stop-shop voor iedereen die tickets nodig heeft.

Tickets.nl, onderdeel van Tickets Holding Company, is inmiddels negen jaar op de Nederlandse markt actief en geniet onder meer bekendheid als organisator van voetbalreizen. De afhankelijkheid van externe en vaak buitenlandse partijen voor de levering van tickets was groot, waardoor ‘af en toe oneffenheden ontstonden’, motiveert Orlando Morroy de koerswijziging van Tickets.nl in vakblad Reisrevue. ‘Die tijd is nu voorbij.’

De nieuwe site, die in augustus wordt gelanceerd, zal volledig gericht zijn op het doorverwijzen van bezoekers naar sites van aanbieders. Daartoe gaat Tickets.nl, dat munt denkt te kunnen slaan uit zijn generieke domeinnaam, gebruik maken van het affiliatenetwerk van TradeTracker.

De breedte van het ticketaanbod op Tickets.nl is ‘in principe oneindig’, aldus Morroy. ‘Voor onze partners is dat razend interessant. De kracht daarbij is dat er een crossing ontstaat tussen de contentgebieden, en er dus mogelijkheden liggen voor cross-selling.’