• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Toerisme Vlaanderen lanceert 3D game ‘Flanders is a Festival’

19 juni 2012 door Isabel Mosk

Via deze online game leren gamers over de hele wereld de vele festivals en muziekstijlen in Vlaanderen en Brussel kennen. De virtuele festivalwereld maakt deel uit van de internationale campagne ‘Flanders is a Festival’ en promoot Vlaanderen als “biggest virtual festival in the world”.

Flanders is a Festival: De game

Via micro-games in de game kunnen spelfanaten hun danspasjes aanscherpen en zelfs hun kwaliteiten als festivalkenner en bekertjesraper testen. Door rond te wandelen in de virtuele wereld stuit je als virtuele festivalbezoeker op ludieke quizjes met toeristische informatie over Vlaanderen en alle festivals, en kun je zien wat er online zoal over het betreffende festival wordt gezegd.

Geïnteresseerde gamers kunnen tijdens hun virtueel festivalbezoek ook thematische muziekfragmenten beluisteren. De chatfunctie zorgt er zelfs voor dat je tijdens je ontdekkingstocht door het Vlaamse festivallandschap andere virtuele festivalgangers kan leren kennen.

Ieder festival zijn eigen hoekje

De 3D-game werd ontwikkeld door GriN, een multimedia-bedrijf in Antwerpen, en verloopt in samenwerking FMiv, de Federatie van Muziekfestivals in Vlaanderen. De festivals in Vlaanderen en Brussel kregen de kans om hun festivalhoekje zelf in te richten en aan te passen aan de unieke stijl van hun festival. Deze ingrepen zorgen voor een extra realistisch effect en beleving van het betreffende festival.

Je kan de game vanaf nu zelf uittesten op www.flandersisafestival.com. Ik ben benieuwd naar jullie mening! Wil je met mij een virtueel dansje doen, kom dan naar het Tomorrowland festival.

Gerelateerde Berichten

  • Met vlag en wimpel geslaagd: bloggersproject #fiaf12

    Bijna een jaar geleden schreef ik op TravelNext over het grote bloggersproject van Toerisme Vlaanderen…

  • Vlaanderen op de festivalkaart!

    Vlaanderen is de perfecte plek als je houdt van een fijn festival op z’n tijd.…

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

Categorie: Destinatiemarketing, Social media Tags: destinatiemarketing, Fiaf, game, vlaanderen

Over Isabel Mosk

Isabel is online strateeg in de wereld van toerisme & destinatiemarketing. Met haar bedrijf Sherpa's Stories helpt ze toeristische organisaties het strategische pad uit te stippelen en de unieke ervaringen & verhalen in kaart te brengen. Isabel wordt gezien als een vooruitstrevende denker in online marketing binnen de reisindustrie. Ze spreekt op (inter)nationale congressen over haar vakgebied én passie reizen. Haar reisverhalen deelt ze op haar persoonlijke blog Stories & Stamps en ze is co-founder van de reisblog Vive Le Voyage . Haar ultieme droom is om kinderen die niet kunnen reizen de beleving te geven van een reis.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Met vlag en wimpel geslaagd: bloggersproject #fiaf12 - TravelNext schreef:
    11 april 2013 om 08:05

    […] bloggers is er ook een wedstrijd geweest waaruit de ultieme festivalganger naar voren kwam. En een 3d spel om de campagne te ondersteunen en online het grootste festival ter wereld te […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

hotels Booking.com NHTV KLM Facebook reizen Airbnb onderzoek reviews instagram Vakantiebeurs destinatiemarketing Google Expedia Social Media TUI mobiel technologie travel TripAdvisor

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring