Affiliatemarketing is cruciaal voor de reisbranche, dat weten we ondertussen. En vaak lees je mooie Top10 lijsten wat je moet doen om Affiliatemarketing tot een succes te maken. Dit keer geen lijst van hoe je een Affiliatecampagne succesvol moet introduceren maar een lijst van Top10 blunders hoe je een campagne kan laten mislukken. De Top10 is de uitkomst van een artikel van Michel Willem (One Stop Webshop) die sprak met drie kopstukken uit de affiliate sector: Leonie Jongerius van Webgains, Thomas Joosten van M4N en Henk Jan Bijmolt van Cleafs.

Hieronder een samenvatting van de Top 10, en hier de link naar het uitgebreide artikel.

Blunder 1: Te laat betalen
Blunder 2: Te weinig of teveel betalen
Blunder 3: Je promotiemateriaal niet op orde
Blunder 4: Je webssite niet op orde
Blunder 5: Onrealistische verwachtingen van razendsnelle groei
Blunder 6: Onregelmatige en niet-relevante communicatie
Blunder 7: Spelregels tijdens de wedstrijd veranderen
Blunder 8: Je concurrentie negeren
Blunder 9: Gebrek aan affiliateplanning en -strategie
Blunder 10: Vergoedingen voor verschillende netwerken laten verschillen

Bron: Twinkle