• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Traffic Top 3 van Inpakken en Wegwezen

30 november 2007 door Martin van Kranenburg

Bijna een half jaar geleden alweer heb ik kort artikel geschreven op Marketingfacts naar aanleiding van een persbericht over de enorme bezoekersaantallen van Inpakken en Wegwezen. En toegegeven Inpakken en Wegwezen heeft in korte tijd een goede positie ingenomen in de online reisbranche. Meer dan 2 miljoen bezoekers per maand is toch niet niks. Volgens mede oprichter en directeur Marcel Beemsterboer komt het meeste verkeer direct of via de nieuwsbrief, search staat op de derde plaats.

In deze post wil ik iets dieper ingaan op de Traffic Top 3:

1. Het directe verkeer, verkeer via de nieuwsbrief (oplage 850.000) en spontaan bezoek.
Het verzamelen van nieuwsbriefabonnees is een speerpunt van Inpakken en Wegwezen. Ik ben benieuwd of ze dit jaar opnieuw met een rad van fortuin op de Vakantiebeurs staan waarbij je een prijs kan winnen. Het enige wat je hoeft te doen is je e-mail adres achter te laten…. . Een slimme actie om zo je bekendheid te vergroten en je database van abonnees uit te breiden. Ik ben benieuwd of ze er dit jaar weer staan.

2. Verkeer via de partners waar Inpakken en Wegwezen de content voor verzorgd zoals bij Lycos.nl, Chello.nl en AD.nl, ofwel “White label marketing”.  Dit is een uitstekende manier om meer nieuwe voordeuren te creëren. De content is er toch, je verpakt het alleen in een ander jasje. En je lost ook meteen een probleem op voor de derde partij die vaak niet de kennis of expertise in huis heeft om een succesvolle reisportaal op te zetten.

3. En pas op de derde plaats staat het bezoek vanuit zoekmachines.
Ook hier zie je dat deze club wel erg eager is om zoveel als mogelijk bezoekers te trekken, en ook het onderste uit de kan wil halen. Je ziet Inpakken en Wegwezen ook altijd terug als je zoekt op de bekende reismerken. Hier zetten ze gerichte Adword campagnes op in zodat ze mee liften het succes van anderen. Of het een nette vorm is van advertising? Je kan daar een mening over hebben maar feit is dat het werkt.

Gerelateerde Berichten

  • Inpakken en Wegwezen en KLM presenteren praktijkcases

    Volgende maand, 10 september om precies te zijn, presenteren Marcel Beemsterboer (Inpakken en Wegwezen) en…

  • Affiliate marketing en de reiswereld.

    Affiliate marketing is het plaatsen van een (link)advertentie op een website waarbij je commissie krijgt…

  • Top 10 Affiliatemarketing blunders

    Affiliatemarketing is cruciaal voor de reisbranche, dat weten we ondertussen. En vaak lees je mooie…

Categorie: Marketing Tags: Inpakken en wegwezen

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

NHTV Social Media reviews Expedia TripAdvisor Google technologie TUI Airbnb mobiel Facebook travel Booking.com Vakantiebeurs instagram onderzoek KLM reizen destinatiemarketing hotels

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext