Transavia.com vult de helft van de stoelen in zijn vliegtuigen inmiddels zelf. Het boekingsaandeel van partners uit de reisindustrie slinkt, waardoor de organisatie steeds sterker staat als direct seller. De KLM-dochter wil mobiele boekingen genereren met de komst van een nieuwe app.

Transavia.com staat op het punt ‘een ultramoderne app voor online boeken te publiceren’, schrijft TravMagazine op basis van uitlatingen van topman Bram Gräber. De app zou onder meer voor de iPad beschikbaar moeten komen. Gräber: ‘We moeten die trend volgen, omdat de consument dat eist. Hiermee moet het tevens mogelijk worden om allerlei extra’s vooraf op internet bij te kopen. Daar zijn we technisch al helemaal klaar voor.’

Transavia: Opvallend en leuk

Met de app wil de organisatie zich verder onderscheiden op de markt, waardoor reizigers nog vaker direct boeken bij de aanbieder. Gräber tegen TravMagazine: ‘Zo’n app wordt anders dan gebruikelijk. Hij moet opvallen en leuk zijn.’ Op dit moment beschikt de organisatie nog niet over mobiele apps of dedicated mobiele sites. Transavia.com is ook niet geoptimaliseerd voor smartphones of tablets.

Travel Top 30

Met een e-commerce omzet (b2c, 2010) van 192 miljoen euro bezet Transavia de 5e plaats in de Travel Top 30 van de Twinkle100.