• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Transavia lanceert platform met tips van blogger voor citytrips

12 september 2013 door Annelies Hulshof

Transavia weet goed de populariteit van bloggers en andere ervaringsdeskundigen in te zetten in een nieuw gelanceerd platform op Facebook. Het inspiratieplatform dient om hun passagiers handige en leuke insider tips voor verschillende bestemmingen te geven waar zij op vliegen. Ik hield een kort interview met Rob Abspoel, één van de bedenkers van het platform. 

De tips die momenteel zijn verzameld op het platform komen van blogster Petite Passport. Het zijn echte parels die je niet zomaar kunt vinden als je door de stad loopt. Daarnaast kunnen reizigers ook hun eigen tips delen en hiermee anderen inspireren via de Facebook app.

transavia

De introductie van het inspiratieplatform valt samen met de stedentripcampagne die loopt van 3 tot en met 16 september. Het platform blijft ook na de campagne bestaan en wordt met steeds meer steden en tips aangevuld. Ik wilde meer van het platform weten en ging in gesprek met Rob Abspoel, Marketing Communications Specialist bij Transavia:

Wat is de achterliggende reden dat jullie dit platform zijn gestart?

“Wij willen toegevoegde waarde bieden voor de consument en ons nog meer als dé city trip specialist van Nederland bewijzen.”

Waarom de keuze om ook andere gebruikers tips te laten geven?

“Crowd sourcing past goed bij transavia.com. Bij ons staat de klant centraal. We luisteren dus graag naar ze. Bovendien zal het platform steeds nuttiger worden als onze klanten de hoeveelheid content vergroten door hun eigen tips toe te voegen.”

Zijn jullie hierbij niet bang voor een wildgroei aan tips? (elke reiziger heeft immers andere behoeften)

“Er zit een toets van onze Redactie voor. Dit gaat in ieder geval spelfouten, dubbele inzendingen en onzinnige inzendingen voorkomen. Verder krijgt de gebruiker standaard de tips geschreven door blogster petite passport te zien. Alleen wanneer ze besluiten deze weg te klikken krijgen ze tips uit de crowd. Hierbij krijgen ze de mogelijkheid te kiezen uit drie categorieën (to do, eten/drinken en shoppen). Doordat het wegklikken en toevoegen van nieuwe tips snel en makkelijk gaat kan iedereen vrij gemakkelijk en snel zijn eigen favoriete tips op een rijtje krijgen.”

Hoe kwamen jullie uit bij blogster petite passport?

“Wij hebben al vaker samengewerkt met petite passport en waren erg enthousiast over haar stukken. Bovendien werd ze sterk aangeraden door ons activatie bureau Dorst & Lesser. Zij zijn specialist op het gebied van Bloggers.”

Wat zijn jullie verwachtingen van het platform?

“Ons doel is dat het platform door klanten van transavia.com als een fijn extraatje wordt gezien. Dat ze het als een handige tool zien na het boeken van een stedentrip.”

Is het crossmediaal en zo ja, hoe zijn de andere sociale media erin verweven?

“Wanneer een klant zijn ideale tiplijst heeft samengesteld kan hij deze delen via facebook, twitter en ook via e-mail. Zo kunnen andere mensen (connecties) weer profiteren van zijn lijstje of geïnspireerd raken om zelf een lijst op te maken of een tip in te sturen.”

Gerelateerde Berichten

  • kracht van de sociale media
    Destinaties en de kracht van sociale media [infographic]

    Reizen en sociale media zijn een killer combinatie. Dat reizigers gebruik maken van sociale media…

  • Transavia gaat reisgidsen aanbieden via Flamyngo

    De Nederlandse startup Flamyngo en Transavia zijn een succesvolle samenwerking gestart. Flamyngo biedt reizigers de mogelijkheid…

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

Categorie: Destinatiemarketing, Social media Tags: Facebook, Transavia

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

onderzoek instagram reizen mobiel Social Media KLM Vakantiebeurs technologie travel destinatiemarketing NHTV TUI Google Airbnb Booking.com reviews hotels Expedia Facebook TripAdvisor

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring