Travel 2011 is hét dagvullend congres over online travel in België. Na de succesvolle eerste editie in 2010 kon een vervolg niet uitblijven. Ook dit jaar komen uiteenlopende thema’s aan bod zoals ondermeer gebruiksvriendelijkheid, online marketing, social media, mobiele applicaties en group buying. Dit congres is gericht op touroperators, reisagenten, hoteliers, toeristische diensten, … kortom iedereen die beroepshalve te maken heeft met online travel. Een bonte club van 10 sprekers uit binnen- en buitenland zorgen gegarandeerd voor een inspirerende dag:

Vincent Van Quickenborne
Ontslagnemend Minister voor Ondernemen en Vereenvoudigen. Keynote en opening van het congres.

In 2010 werd Vincent Van Quickenborne door het World Economic Forum geselecteerd als Young Global Leader. Voor Travel 2011 geef hij een kick-off van de tweede editie van het congres over online travel. Als ontslagnemend Minister voor Ondernemen en Vereenvoudigen wil hij de ondernemingszin in iedereen aanwakkeren en de bureaucratie verder afbouwen. Hij zal zijn kijk op de Belgische toeristische sector kort toelichten.

Jan Peeters
Travolon & Travelecadamy. Congresvoorzitter

Jan Peeters is meer dan een ervaren travel professional. Hij bekleedde verschillende topmanagement posities in België en Europa. Zijn ruime ervaring overbrugt de horeca, touroperator, vakantiedorpen en reisbureaus. Op 47-jarige leeftijd richtte hij zijn eigen bedrijf op. Travolon is een kennis-, advies- en trainingcentrum ten dienste van de horeca en reisindustrie. Jan leidt het Travel 2011 congres in goede banen als congresvoorzitter.

Hedwig Wassing
CEO @Leisure (Belvilla. Multimedia en multi-channel distributie.

Uiteindelijk gaat het in de (e-)commerce wereld altijd om bereik en conversie. Klantgericht denken is niets nieuws, maar nog steeds niet zo vanzelfsprekend als we vaak denken. Hedwig Wassing toont hoe Belvilla haar multi-channel communicatie en distributie organiseert waarbij antwoord wordt gegeven op aloude vragen. Hoe bereik ik mijn potentiële klanten en zorg ik ervoor dat zoekers ook boekers worden? Hoe ga ik om met de spanning die er is tussen directe verkoop en retail distributie? Welke invloed heeft (sociale) media in dit marketingspel en veroorzaken deze wezenlijke veranderingen?

Bart Bellers
Director Business Development Amadeus Benelux. Online travel goes mobile.

Staan we aan de vooravond van een nieuwe revolutie in de reiswereld? Bart Bellers van Amadeus Benelux staat stil bij de gelijkenissen en verschillen tussen “mobile travel” en “online travel”. Reisagenten mogen de online boot niet missen en technologie kan hierin een grote rol spelen. Op deze uitdagingen gaat Bart dieper in tijdens zijn presentatie op Travel 2011.

Karl Gilis
Managing Partner AGConsult.Nòg meer tips voor nòg meer omzet met uw reiswebsite.

Na een overtuigende presentatie vorig jaar komt Karl Gilis terug met nog meer tips. Met zijn usabilitybedrijf AGConsult verbetert hij al meer dan 10 jaar de gebruiksvriendelijkheid en conversie van websites. Op Travel 2010 gaf hij concrete tips hoe uw website veel beter kan en hoe u bijgevolg uw omzet kan verhogen. Ook dit jaar zal de sessie bulken van de do’s en don’ts aan de hand van heel wat Belgische reiswebsites.

Pieter Hens
Marketeer Toerisme Oostende. Online marketing van een toeristische dienst.

Toerisme Oostende vzw maakte de voorbije jaren een enorme evolutie op het gebied van online communicatie. Er werd via visitoostende.be ingezet op online, social media en mobile. Zonder grootse investeringen, maar met de juiste zin voor realiteit, ziet Toerisme Oostende haar bezoekers, likers en followers gestaag groeien. Pieter laat ons even meekijken in hun strategie.

Roel Naessens
Travel Industry Head Google Belgium. Trends en Innovatie in de Belgische reissector.

Voor de interneteconomie verwacht men in 2015 een stijging tot 4,6% van het Belgisch BBP. Hoe kan de Belgische reissector hier mee van profiteren? Innovatie is hier het sleutelwoord en in de reissector ligt die focus op de aankoopfase van de consument. Roel informeert vanuit zijn ervaring hoe Google inspeelt op de verlangens van consumenten naar meer inspiratie en efficiënte informatie over reizen. Tot slot zal hij de recente Google innovaties toelichten die je kan integreren in jouw bedrijfsstrategie.

Bram Clincke
Marketing Director Groupon Benelux. Alles wat je wilde weten over Groupon Travel.

Groupon Travel, wat houdt dat juist in? Bram Clincke zal in zijn toelichting dieper ingaan op de positionering van Groupon Travel en de learnings van het afgelopen jaar. De consument is de voorbije jaren is geëvolueerd in zijn manier van beleven en aankopen. Groupon heeft via zijn marketing activiteiten hier optimaal op ingespeeld. Bram licht toe wat Groupon en de reissector voor elkaar kunnen betekenen.

Polle de Maagt
Independent digital / social media consultant. Social media relevant toepassen in travel.

Marketing is te belangrijk om aan de marketing afdeling over te laten. Doe dingen die de moeite waard zijn om over te praten. En maak gebruik van het ongebruikt potentieel van je organisatie. Enkele basisbeginselen als het gaat om het goed toepassen van sociale media. En dat heeft dus eigenlijk niks met sociale media te maken en des te meer met gezond verstand en business inzicht. Polle neemt u aan de hand van een aantal praktische cases van onder andere KLM mee in het relevant toepassen van social media in travel.

Philip Timmermans
Managing Director Sunweb Belgium. Het businessmodel van directseller Sunweb.

Sunweb Vakanties en Skikot zijn twee van de belangrijkste merken van Sundio Group Belgium. In Nederland is Sunweb Vakanties al jaren de grootste directseller, 5 jaar geleden betraden ze de Belgische reismarkt. Philip Timmermans geeft inzage in dit businessmodel. wat hij een mooie wisselwerking tussen product, IT en marketing noemt. Waar legt Sunweb Vakanties de focus bij deze verschillende vakgebieden?

Wacht niet te lang met uw inschrijving, want het congres is al voor 65% uitverkocht! Bezoek www.travel2011.be.

Credits headerafbeelding: Serge Kij (CC)