• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

2019 het jaar van de duurzame influencer

22 januari 2019 door Dylan Cinjee

Tijdens het eerste Travel Congress, met het thema: ‘Future Proof Travel: u bent aan zet.’ voorafgaand aan de Vakantiebeurs werd er duidelijk met zorg aandacht besteed aan duurzaamheid. De opening, die werd verzorgd door Jeremy Smith, benadrukte het belang van duurzame ontwikkelingen in de reisbranche en spoorde de aanwezigen aan om rekening te houden met maatschappij en milieu.

Maar niet alleen het onderwerp duurzaamheid werd aangesneden, ook werd er gekeken naar technische innovaties, waaronder het gebruik van Virtual Reality. Praktische ideeën voor startups. En het gebruik van influencers, een tool die steeds meer bedrijven inzetten om een groter publiek aan te trekken. “Influencermarketing is het focussen op een bepaalde doelgroep, waarbij je het bereik van andere mensen gebruikt”, vertelde Bas van Teylingen (Chief Creative Officer bij Online Cookie Collective) tijdens een paneldiscussie op het congres. “We zien dat al enkele partijen goed gebruikmaken van influencers, toch verdiept niet iedereen zich goed genoeg in het gebruik daarvan. Influencermarketing is eigenlijk al heel oud, denk aan Elvis of The Beatles, ook die wisten een grote groep mensen te bereiken. Uiteraard is de manier waarop het nu wordt ingezet anders, maar het idee is hetzelfde.”

Ook TUI maakt volop gebruik van influencers: “Het strategisch inzetten van influencers is een pilaar in onze mix van digitale kanalen. Het is voor ons een manier om het gesprek aan te gaan met onze doelgroep. We krijgen heel veel aanvragen van mensen om samen te werken op dit gebied, waardoor we steeds meer doelstelling zijn gaan opzetten. Het is belangrijk om goede afspraken te maken, uiteraard mogen ze hun eigen creativiteit tonen, daar zijn ze groot mee geworden, maar het moet wel een doel hebben voor ons. Daarom is het belangrijk om jezelf de vraag te stellen wat je wil bereiken. Meer volgers? Focus op content? Aanzetten tot clicks?”, aldus Marijke Slaats (Teamlead Branded Content, TUI Benelux).

Tijdens de paneldiscussie over duurzaamheid werd er geen blad voor de mond genomen. “We zitten in een situatie waarin we radicale beslissingen moeten nemen. We moeten gaan minderen en limieten stellen en dat gaat ongelooflijk moeilijk worden. We moeten vanaf nu meer aandacht besteden aan de andere twee P’s, namelijk People en Planet en minder aan Profit”, aldus Stephan Hodes (Amsterdam in Progress). Volgens Inka Pieters van KLM moeten we stap voor stap naar een oplossing werken. “Als reisagenten duidelijk maken dat we moeten compenseren dan zetten we al een stap. Als je duurzaam wil zijn is creativiteit enorm belangrijk.”

Better Places is zo’n organisatie die duurzaamheid en creativiteit combineert. Dit jaar gaat de organisatie het gebruik van influencers verder uitbreiden. Recent is de Better Places een nieuwe campagne gestart voor hun reizen met positieve impact. Hiervoor hebben ze een groep bloggers gevraagd om hun positieve reiservaring te delen met de hashtag #positivetravel. Maar wat is dat nou reizen met positieve impact? Eerder schreven we al dat Better Places reizigers oproept om omwille van het milieu minder vaak in het vliegtuig te stappen. Mensen die graag reizen kunnen beter langer en minder vaak reizen, en ter plekke zorgen voor zoveel mogelijk positieve impact. De nieuwe impact reizen van Better Places duren minimaal drie weken en tijdens de reis is er veel contact met locals. Met deze reizen levert Better Places een bijdrage aan de  Sustainable Development Goals. Zo zorgen deze reizen voor werkgelegenheid en economische groei.

Het is dus niet alleen belangrijk om zelf ‘duurzame’ vakanties aan te bieden, maar ook de doelgroep hiermee kennis te laten maken. Better Places laat duidelijk met haar verhalen zien hoe we met reizen een positieve impact kunnen creëren. Wordt 2019 het jaar van de duurzame influencer?

Gerelateerde Berichten

  • Emerce Travel Insight

    Bij Emerce Insight word je in een dag bijgepraat over alle innovaties op het gebied…

  • Emerce Travel Insight gemist?

    De Emerce Insight Travel van donderdag 22 november 2007 gemist? Geen probleem want gelukkig is…

  • Travel Congress: nieuwe aftrap Vakantiebeurs

    Verschillende trends en ontwikkelingen maken dat de reisbranche volop in beweging is. De Vakantiebeurs speelt…

Categorie: Duurzaamheid, Marketing, Social media, Travel Congress, Travel Events, TravelNieuws, Trends Tags: 2019, better places, Congress, duurzaamheid, Influencer, KLM, marketing, travel, Travel Congress, TUI

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Social Media instagram Airbnb Booking.com Expedia Vakantiebeurs reviews mobiel technologie Facebook reizen TUI KLM Google TripAdvisor destinatiemarketing hotels onderzoek travel NHTV

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext