• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Travel journalism moet verleiden tot dromen…

6 april 2011 door Alexander Lamprecht

Vrijdag, 11 Maart 2011 vond het ITB Media Summit 2011 plaats. In dit panel discussieerden experts in de mediawereld hoe zich het travel journalism zal ontwikkelen in de tijden van de digitale media. Hajo Schumann (author en journalist), Juergen Drensek (Chairman, Vereinigung Deutscher Reisejournalisten VDRJ), Christoph Engl (Director, Suedtirol Marketing Gesellschaft), Stefan Keuchel (PR Manager, Google Germany), Claus Strunz (Editor in chief, Hamburger Abendblatt), Moritz van Laffert (Managing Director, Conde Nast Verlag Germany).

Christoph Engl van Zuid Tirol Marketing, SMG (http://www.smg.bz.it/de/südtirol-marketing/1-0.html) liet weten dat de consument hun organisatie erg helpt op de sociale netwerken. SMG houdt zelf elke relevante discussie rond hun bestemming op de social media kanalen in de gaten. Maar ze grijpen niet direct in. Als niemand binnen 24 uur uit de digitale wereld een antwoord post, gaat SMG reageren en een bericht posten. Op deze manier luisteren ze meer naar hun publiek en zeggen niet zo veel. De verstrekte informatie moet gericht zijn op de consument. Travel journalism gaat voornamelijk om het beleven van toerisme. Verzorg de lezer niet alleen met basis informatie, maar geef inside informatie. Vertel over het leven van de kofferdrager in een van de Arabische landen, die ooit professor was bij een universiteit, maar alleen geld kan verdienen bij een hotel.

Christoph Engl gaf aan dat het voor SMG belangrijk is dat men niet alleen over Zuid Tirol bericht maar ook andere bestemmingen die bij het hoofdthema passen. De experts geven aan dat het essentieel is de verschillende communicatiekanalen ook op andere manieren in te zetten. Goede travel journalism zou moeten leiden tot dromen en men moet eigenlijk vriend worden met zijn publiek. Mede omdat zich de digitale wereld razend ontwikkeld zet SMG veel van zijn marketingbudget voor online marketing in. Nieuwe ontwikkelingen zijn ook te zien in mirco journalism. Met behulp van Twitter wordt zijn boodschap ingekort om daarmee zijn publiek te bereiken. Afrondend laten de experts weten dat bij het schrijven van verhalen het noodzakelijk is emoties bij de lezer te wekken en te versterken.

Economie en reizen zijn vaak twee verschillende hoofdstukken bij de krant, maar eigenlijk horen deze twee vakgebieden samen!

Gerelateerde Berichten

  • 24-02 | Social Media Congres

    Hyves, Facebook, Twitter, Linkedinn: het bekende rijtje. Waarschijnlijk past u het ook allemaal al (deels)…

  • Is Social Media een hype?

    De radio deed er 38 jaar over om 50 miljoen bezoekers te bereiken. De TV…

  • social travel
    Social Travel vs Normal Travel [Infographic]

    Social travel is 'here to stay'. Steeds meer reizigers zijn mobieler en gaan meer om…

Categorie: ITB Berlijn, Travel Events Tags: Social Media, travel journalistiek, Zuid Tirol

Over Alexander Lamprecht

Alexander Lamprecht is sinds 2011 werkzaam in de online marketing en blogger voor TravelNext. Alexander werkt als online marketeer bij TMI, dé detacheerder in de Zorg en daarnaast is hij werkzaam als docent Technopreneurship en Duits bij de Saxion Hospitality Business School. Verder is Alexander ZZP’er met het bedrijf: ALectury, gespecialiseerd in vertalingen, Duitse taalcursussen voor Nederlandse ondernemers en het geven van advies voor toeristische bedrijven bij (online) marketing vraagstukken. Met zijn Duitse roots, zijn passie voor toerisme en e-marketing wil Alexander bijdragen zijn kennis via de TravelNext blog te delen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Social Media hotels NHTV reizen TUI Google instagram KLM mobiel Vakantiebeurs destinatiemarketing Airbnb Expedia onderzoek TripAdvisor reviews technologie travel Facebook Booking.com

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext