• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Travel Tomorrow Congres – eindrapport digitale transformatie op 16 juni

1 juni 2015 door Lobke Elbers

Vanaf 16 juni is de Nederlandse reiswereld een handzaam rapport rijker door het succesvolle project van Travel Tomorrow. Een periode lang, zijn 25 organisaties met elkaar om tafel gaan zitten om een visie neer te zetten op het gebied van digitale transformatie en de optimale customer experience in de reiswereld. Het stuk dient als referentiekader voor alle reisorganisaties en reisprofessionals. We vroegen Frank Oostdam, directeur ANVR, naar Travel Tomorrow en kregen alvast een klein tipje van de sluier. Op het congres worden alle resultaten gepresenteerd en jij mag daar bij zijn!

De partners

Aan tafel van het Travel Tomorrow project zitten de mooiste bedrijven. ‘En die hoefden echt niet allemaal ANVR-lid te zijn’ vertelt Frank Oostdam. Bedrijven als TUI, Sundiogroup, Amadeus, Travelport, Groupon, Expedia en Skyscanner hebben zich ingezet voor dit project. Capgemini is aangewezen als projectleider. ‘Het is een mooi project geworden’ zegt Frank Oostdam; we wilden het onderzoek Travel Tomorrow (als verdieping op Shopping Tomorrow) zo breed mogelijk gedragen laten worden. Daarom zijn we zo blij dat ook juist niet-ANVR aangesloten bedrijven zich hebben aangesloten bij het onderzoek.

Door de aansluiting van diverse bedrijven worden de resultaten breed gedeeld als sector. Ideeën werden getoetst en de hoofdmoot luidt: ‘waar gaan we nu met elkaar naartoe als we het hebben over digitalisering in relatie tot de customer experience?’.

Reden van het project

Tijdens het project werden we als sector gestimuleerd om anders te denken, door bijvoorbeeld te denken vanuit enkele grote denkers uit de (recente) geschiedenis; Martin Luther King, Steve Jobs, etcetera. Het doel van het project is een stip op de horizon te creëren voor de reiswereld en het reizen van morgen; een brede visie die goed doordacht is en die als referentiekader dient voor een nieuwe of aangepaste strategie voor jou als reisprofessional of reisorganisatie. Online travel en customer engagement zijn leidend in deze visie.

‘Op 16 juni presenteren we met trots en op feestelijke wijze de eindrapportage voor de gehele reiswereld.’

Inzicht en eerste resultaten

‘Om je alvast een korte preview te geven: we hebben persona’s ontwikkeld’, zegt Frank. In totaal zijn er 4 customer journeys doorlopen, waar je als bedrijf zo op in kunt spelen. Het onderzoek is vanuit Nederland geredeneerd, maar biedt aandacht aan verschuivingen die we overal zien. Een eerste preview op het rapport belooft een ‘anders dan anders rapport’, een tikkie brutaal en eigenzinnig, aldus Frank.

Travel Tomorrow biedt meer kansen

Het Travel Tomorrow Project biedt ook aanleiding om verder te gaan. ‘We zien Travel Tomorrow niet als eindpunt, eerder als een beginpunt’, zegt Frank Oostdam. Zo gaan we ermee aan de slag om vanuit dit project, 2 keer per jaar een Travellab/Think Tank te organiseren voor de industrie. ‘Natuurlijk willen we branche breed innovaties in travel aantonen’.

Wie wat waar: aanmelden voor eindcongres Travel Tomorrow

Tijdens het congres op 16 juni wordt het eindrapport van Travel Tomorrow gepresenteerd, zijn er sprekers van binnen en buiten de industrie en worden volop netwerkmogelijkheden geboden. Het congres start om 15.00 uur en duurt tot 17.00 uur in Media Plaza, Jaarbeurs Utrecht. Deelname is gratis, aanmelding is verplicht. Meld je ook aan via: ikkomook@anvr.nl.

Er zijn slechts 200 plaatsen beschikbaar.

Gerelateerde Berichten

  • Digitale trends en transformatie in de reisbranche

    Op de Vakdagen vliegen de trends je om de oren. Meer vakanties, deeleconomie, duurzaamheid. Albert…

  • Webanalytics Congres 1 & 2 juni

    Op 1 & 2 juni vindt hét congres op het gebied van Webanalytics plaats. Met…

  • Digitale transformatie: ANVR als moderne branche organisatie

    ANVR bestaat dit jaar 50 jaar en vandaag is een delegatie van de organisatie naar…

  • Digitale trends en transformatie in de reisbranche

    Op de Vakdagen vliegen de trends je om de oren. Meer vakanties, deeleconomie, duurzaamheid. Albert…

  • Webanalytics Congres 1 & 2 juni

    Op 1 & 2 juni vindt hét congres op het gebied van Webanalytics plaats. Met…

  • Digitale transformatie: ANVR als moderne branche organisatie

    ANVR bestaat dit jaar 50 jaar en vandaag is een delegatie van de organisatie naar…

Categorie: Customer service, Travel Events, Trends Tags: digitalisering, Travel Tomorrow

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Expedia reizen technologie TUI onderzoek reviews Social Media Vakantiebeurs hotels TripAdvisor travel KLM Booking.com NHTV Google mobiel Airbnb destinatiemarketing Facebook instagram

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext