Karl Gilis van AGconsult hied niet als vorig jaar de de Belgische reiswereld weer een wrede en leerzame spiegel voor. Aan de hand van de sites van aanwezige bedrijven laat hij de grootste conversie killers de revue passeren. De belangrijkste lessen.

  1. Je leeft niet van bezoekers maar kopers
  2. Zorg dat je site werkt, in elke major browser
  3. Veel keuzes maken kiezen moeilijker
  4. Focus op je boodschap, niet op de afleiding
  5. Leg gelijk je belangrijkste troeven op tafel
  6. Bullets zorgen voor meer focus en meer verkopen
  7. Goede mooie en grote foto’s
  8. Beïnvloed de kijkrichting van de surfer, Mensen volgen de blik van de gefotografeerde persoon.
  9. Klassieke verkooptrucs werken ook online, toon bestsellers, toon wat klanten kochten, laat zien dat er veel klanten vertrouwen hebben gegeven.
  10. Doe iets als er iets niet is, laat nooit een lege productpagina zien maar toon alter
  11. 1 duidelijke call to action
  12. Pas op met tabbladen
  13. Herhaal je call to action onderaan de pagina
  14. Niet iedereen koopt bij eerste bezoek, zorg om iets te bewaren of op te slaan.
  15. Geef alternatieven aan, laat een pagina niet een doodlopende weg zijn als deze acco niet voldoet.
  16. Blijf vertrouwen geven tijdens de aankoop
  17. Spoor je klanten aan om meningen te delen

De belangrijkste boodschap was wellicht: Kijk de kunst af bij winnaars, kijk naar Booking.com
[slideshare id=10297850&doc=travel2011-tips-usability-conversie-111123162850-phpapp01]

Credits headerafbeelding: Santa Rosa (CC)