• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Travel2011: Usability met Karl Gilis

23 november 2011 door Roy Platje

Karl Gilis van AGconsult hied niet als vorig jaar de de Belgische reiswereld weer een wrede en leerzame spiegel voor. Aan de hand van de sites van aanwezige bedrijven laat hij de grootste conversie killers de revue passeren. De belangrijkste lessen.

  1. Je leeft niet van bezoekers maar kopers
  2. Zorg dat je site werkt, in elke major browser
  3. Veel keuzes maken kiezen moeilijker
  4. Focus op je boodschap, niet op de afleiding
  5. Leg gelijk je belangrijkste troeven op tafel
  6. Bullets zorgen voor meer focus en meer verkopen
  7. Goede mooie en grote foto’s
  8. Beïnvloed de kijkrichting van de surfer, Mensen volgen de blik van de gefotografeerde persoon.
  9. Klassieke verkooptrucs werken ook online, toon bestsellers, toon wat klanten kochten, laat zien dat er veel klanten vertrouwen hebben gegeven.
  10. Doe iets als er iets niet is, laat nooit een lege productpagina zien maar toon alter
  11. 1 duidelijke call to action
  12. Pas op met tabbladen
  13. Herhaal je call to action onderaan de pagina
  14. Niet iedereen koopt bij eerste bezoek, zorg om iets te bewaren of op te slaan.
  15. Geef alternatieven aan, laat een pagina niet een doodlopende weg zijn als deze acco niet voldoet.
  16. Blijf vertrouwen geven tijdens de aankoop
  17. Spoor je klanten aan om meningen te delen

De belangrijkste boodschap was wellicht: Kijk de kunst af bij winnaars, kijk naar Booking.com

Credits headerafbeelding: Santa Rosa (CC)

Gerelateerde Berichten

  • De toekomst volgens Skyscanner, Disney en AGConsult: USABILITY

    Olivier Dujardin organiseerde al enige jaren met succes het Travel congres voor onder andere Travel360…

  • Travel2011: Google België

    Roel Naessens, Industry Head Travel van Google België gaf een beeld van de huidige situatie…

  • Laat me niet nadenken

    Dit is de titel van het boek van usability expert Steve Krug. Een boek dat…

Categorie: E-commerce, Travel Events, Usability & design Tags: Karl Gilis, Travel2011.be

Over Roy Platje

Sinds vele jaren is Roy actief in de online wereld. Bij bedrijven als Terberg Leasing en Bol.com als operationeel verantwoordelijke. En later bij Peter Langhout Reizen en Europeesche Verzekeringen in E-business Management functies.
Sinds 2008 houdt Roy zich full time bezig met RED Online Marketing, een marketing bureau bureau wat zich volledig focust op de reisbranche. Strategie, Email en Google AdWords campagnes vormen de kernactiviteit. Roy was tevens eigenaar van BoekVandaag.nl welke in 2013 verkocht is aan Travelbird.
Zie ook mijn Google+ profiel.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

destinatiemarketing TripAdvisor mobiel Booking.com travel technologie hotels NHTV Airbnb Social Media onderzoek Google TUI Facebook Expedia instagram KLM Vakantiebeurs reizen reviews

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring