Onze Belgische collega’s van Travelmedia organiseren zoals ieder jaar een succesvol travelcongres. Dit jaar vindt op 3 juni opnieuw een dag plaats die volledig in het teken staat van hotels, destinaties en toerisme. De ‘bonte’ club van sprekers zoals ze zelf noemen, bestaat uit experts van bedrijven zoals Thomas Cook, Sundio, maar ook Uber, Booking en het pas gelanceerde Backstay Hostel. Daarnaast zijn er een aantal interessante start-up pitches van Belgische afkomst. Hoe ziet het programma er uit?

Welke profs mag je verwachten?

Booking.com is niet onomstreden en zeker nu staat de OTA vaak in het nieuws. Tom Minnen is area manager van België en Luxemburg en zal tijdens zijn sessie diep ingaan op de toekomstplannen van deze machtige zoek- en boekmachine.

Gauthier van den Eynde spreekt namens Uber (en zijn ervaring bij HotelTonight) over wat o.a. de Belgische markt van Uber kan verwachten. Interessant om vanuit zijn achtergrond in de mobiele boekingsapplicaties zijn toekomstplannen voor het beruchte concept toegelicht te krijgen.

Bij Neckermann in België zijn ze onlangs gestart met virtual reality in de winkels. Een van de actuele voorbeelden waarmee Thomas Cook dieper ingaat op personalisering en het bieden van echte experiences. Benny Noé presenteert voorbeelden en cases die hij tijdens zijn carrière bij deze grote travel organisatie heeft gerealiseerd. Hij is dagelijks bezig met het segmenteren van klanten en prospects, teneinde succesvolle campagnes te lanceren. En veel van die campagnes zijn geroemd met awards.

De Zondedju campagne van Sunweb heeft niemand onberoerd gelaten in de reiswereld. Het wakkerde een ware prijsoorlog aan in de reissector en de tool heeft ervoor gezorgd dat de Belgische consument zelf de prijzen kan vergelijken van duizenden reizen. Daar kwam in 95% van de gevallen Sunweb als goedkoopste uit en als resultaat een prijsverschil van gemiddeld €140 per persoon. Sunweb heeft als doel de consument bewust te maken van de verschillen in prijzen en managing director Gino Nauwelaers licht de campagne en de tool helemaal uit.

Startup pitches

Ook wordt het woord gegeven aan drie nieuwe Belgische startups, die wij in Nederland nog niet kennen. Zo legt Outspot (met een miljoenenomzet) zich toe op flashdeals in de travelindustrie en ontwikkelt JooBizz een algoritme voor tekst, waarin klanten kunnen beschrijven hoe hun ideale vakantie eruit ziet en er vervolgens de ultieme reis bij gevonden wordt. Tripfair laat accommodaties bieden op jouw vakantieplannen.

Locatie

Het Travelmedia Congres wordt gehouden in Van der Valk hotel in Brugge. Deze locatie bevindt zich aan de Kapellestraat 146, in Oostkamp. Er is gratis parkeergelegenheid en er gaat een gratis shuttle vanaf station Brugge.

Meer informatie en aanmelden

Het Travelmedia Congres is bedoeld voor travel profs die geïnteresseerd zijn hotellerie, destinaties en toerisme, gerelateerd aan de laatste ontwikkelingen. Een terugblik op de voorgaande editie, is in deze blog te lezen. Voor meer informatie over het programma en aanmelding klik hier. Of volg de ontwikkelingen op Twitter via de hashtag #tmcongres.