• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Travelmedia’s Travel Trends voor 2016

7 januari 2016 door Tessa Irani - de Rouw

Een nieuw jaar betekent ook een nieuw trendrapport van TravelMedia. Ook dit jaar hebben ze vijf belangrijke travel trends voor 2016 gesignaleerd en onder elkaar gezet voor de reisbranche. Wij zetten ze voor jou op een rij!

1. Draadloos identificeren

De eerste stappen van onze draadloze wereld zijn al gezet en dat zal alleen maar uitgebreid worden. Doordat steeds meer devices met elkaar verbonden zijn, is er steeds meer mogelijk. Neem daarvoor Disney My Magic eens als voorbeeld, zij zijn al volop aan de gang gegaan om de bezoekers te connecten met de RFIDchips in een armband. Disney wil hiermee de customer experience al ruim voor het bezoek laten beginnen, alles om de bezoeker de beste beleving te bieden. Als bezoekers voor hun bezoek aan het park voorkeuren aangeven, weet het park de bezoekers naar de leukste attracties naar keuze te sturen, met de minst lange wachtrij en kan de bezoeker zo doorlopen.

De Amerikaanse startup Proxce heeft bijvoorbeeld voor de hotelbranche het draadloos identificeren in werking gebracht. Met de app krijg je direct bij binnenkomst in het hotel je kamernummer en je kunt je sleutels ophalen bij de receptie. Het einde van de lange wachtrijen is nabij!

Blog Travelmedia trendrapport proxce

2. Group Travel Planning

Apps schieten uit de grond als hulpmiddel om vakanties te boeken met grote groepen, want dat is een grote klus! Deze apps groeien harder dan ooit en er zijn meerdere startups die wensen van reizigers hierin voorzien, zoals Umapped en Travefy.

Umapped heeft een stappenplan voor de reiziger opgezet:

  1. Je zoekt alle traveldetails bij elkaar. Je vluchtgegevens, hotelgegevens, activiteiten en transfer staan overzichtelijk in één app, van jou en van je vriendengroep.
  2. Daarna geef je je places of interest door en kun je gemakkelijk reviews met elkaar vergelijken.
  3. Op reis kun je al je foto’s, video’s en locaties toevoegen in een dagboek in de app, zelfs als je offline bent. Een ideale manier om je hele reis gaandeweg als herinnering op te slaan, om er later op een leuke manier naar terug te kijken.
  4. Deel je online dagboek met je vrienden!

Blog Travelmedia trendrapport umapped

Travefy heeft de gedachte: “Plan together, pay together”. Je verzamelt je vrienden in een app en daarin kun je al je ideeën delen om de perfecte reis van je groep te plannen. En ook niet geheel onhandig, een potje waarin je geld verzamelt om samen te betalen. En die betaalfunctie is een pluspunt!

Blog Travelmedia trendrapport travefy

3. Micro-moments

Deze kunnen we natuurlijk niet vergeten, de micro-moments van Google. In een eerder blog geschreven door Richard kwam deze trend al voorbij. In zijn blog werden deze moments beschreven als want-to-know, want-to-go of want-to-buy moments. Even een nieuwe föhn kopen, even kijken hoe je aan je auto moet sleutelen, of even een ijssalon in de buurt opzoeken.

Hoe moeten we inspelen op deze micro-moments? Het Travelmedia trendrapport noemt een mooie quote:

In 2016 worden we allemaal verplicht om na te denken Over op welke momenten jouw klant met jOUW merk in aanraking komt en op welke manier.

Uiteraard komen er dan veel vragen bij: hoe moeten die contactmomenten na een boeking eruit komen te zien? Wat moet je inzetten en hoe vaak? Dat vraagt om een nieuwe focus in 2016!

4. Concierge 3.0

Een nieuwe reisagent is geboren: Facebook Messenger. Op dit moment is deze reisagent nog een proefproject in San Francisco. Je kunt via de chat gewoon vragen stellen als ‘wat is de prijs van een vlucht van San Francisco naar New York’ en via algoritmes beantwoordt Messenger jouw vraag. Maar niet alleen het informeren, ook het boeken van de reis & betalen kan allemaal via Messenger.

Facebook is uiteraard niet de enige die dit heeft opgepakt. Pana, de virtuele travel agent, maakt boekingen voor je via een chatservice. Je gaat in gesprek met een specialist en via de chat kun je de boeking afronden. Makkelijk toch?

Blog Travelmedia trendrapport pana

5. Booming

Hallo millenials! Dit hebben we de laatste maanden wel heel vaak gehoord, de generatie waar iedereen zich op focust; want dat is ten slotte de toekomst, toch? Volgens Travelmedia is er een groep die we door deze focus volledig uit het oog verliezen: de boomers! Deze vijftigers hebben genoeg te besteden en zijn niet bang om hun zuurverdiende centjes op te maken aan een mooie reis. Een klein feitje: de boomers geven tussen hun 45e en 54e het meeste geld uit aan vakanties. Waar is de boomer-focus? Wie weet welke campagnes er in 2016 naar boven voor de boomers.

Weet jij nog meer trends die hier goed op aansluiten? Laat een reactie achter!

Credits headerafbeelding: Travelmedia Trendrapport

Gerelateerde Berichten

  • Gespot: Travel Trends 2014

    Voor het vierde jaar op rij geeft onze Belgische collega Travelmedia een trendrapport uit over…

  • Het Travel Trends 2011 trendrapport van Travelmedia

    Travelmedia heeft aan negen vakmensen gevraagd naar hun toekomstvisie over de reissector. Eindresultaat is een…

  • By Microsoft Sweden - win10_HoloLens_livingRoom, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=47493653
    Travel Trends in 2016: wat hebben we al gezien?

    We zijn ruim over de helft van het jaar. Een mooi moment om de game-changers…

  • Gespot: Travel Trends 2014

    Voor het vierde jaar op rij geeft onze Belgische collega Travelmedia een trendrapport uit over…

  • Het Travel Trends 2011 trendrapport van Travelmedia

    Travelmedia heeft aan negen vakmensen gevraagd naar hun toekomstvisie over de reissector. Eindresultaat is een…

  • By Microsoft Sweden - win10_HoloLens_livingRoom, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=47493653
    Travel Trends in 2016: wat hebben we al gezien?

    We zijn ruim over de helft van het jaar. Een mooi moment om de game-changers…

Categorie: Trends Tags: Boomers, Disney My Magic+, Facebook, Google, Messenger, micro moments, Proxce, Travefy, Umapped

Over Tessa Irani - de Rouw

Tessa Irani - de Rouw heeft haar afstudeeronderzoek gedaan bij TravelNext. Op dit moment is zij community manager en projectleider bij Blogs4Travel. Hier is ze nu volop bezig met de ontwikkeling van deze startup dat zich specialiseert in domeinontwikkeling, community en content management. Samen met het team van Blogs4Travel onderhoudt en beheert Tessa websites waaronder Glamping.nl, Gardameer.nl, Kids-campings.com en Charmequality.nl.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

NHTV TUI Social Media Airbnb Expedia reviews instagram onderzoek travel destinatiemarketing Vakantiebeurs KLM reizen Facebook Google TripAdvisor hotels mobiel Booking.com technologie

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring